// جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

کپ‌کام تایید کرد: بازی Street Fighter 5 هیچگاه برای ایکس باکس وان عرضه نخواهد شد

کمپانی کپ‌کام در جدیدترین بیانیه‌ی خود آب سردی بر روی پیش بینی‌های طرفداران مایکروسافت ریخت و اعلام کرد هیچ گاه بازی Street Fighter 5 برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نخواهد شد و در انحصار پلی‌استیشن 4 باقی می‌ماند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

دسامبر سال گذشته جدیدترین شماره از این مجموعه‌ی قدیمی و پر طرفدار در بین کنسول‌ها به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 رونمایی شد اما با این حال کپ‌کام سابقه‌ی واضحی دارد که پس از مدتی کوتاهی نسخه‌های بروزرسانی شده از بازی‌های خود را با پسوندهای جدید عرضه می‌کند لذا برخی از طرفداران به این نتیجه رسیدند که ممکن است پس از مدتی برای مثال نسخه‌ی Ultra edition یا Super edition بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز عرضه شود.

اما با تمام این احوال یکی از نمایندگان کمپانی کپ‌کام در بیانیه‌ای به وبسایت گیم اسپات رسما اعلام کرد که هیچ کدام از نسخه‌های آینده‌ی بازی Street Fighter V برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نخواهند شد.

یک مورد از نظراتی که ما معمولا زیاد مشاهده می‌کنیم این است که احتمالا در آینده برای مثال نسخه‎‌ی Super Street Fighter 5 برای کنسول مایکروسافت نیز عرضه خواهد شد اما حقیقت این است که قرارداد و همکاری ما با سونی کاملا واقعی و مشخص بوده. جدیدترین شماره از این مجموعه در زمینه کنسول‌ها کاملا در انحصار پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

کپکام همچنین در ادامه راجع به همکاری خودشان با کمپانی سونی توضیح داد که این رابطه‌ی تجاری منافعی فرای پشتیبانی و بازاریابی خواهد داشت.

ما فعلا قصد نداریم که بگوییم چگونه برنامه داریم محتواهای بازی پس از عرضه را کنترل کنیم اما باید بگویم که همکاری با سونی باعث شد درهای پیشرفت زیادی به رویمان باز شود و بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که پیش از این قادر به آن نبودیم.

رابطه و قرارداد ما با سونی فقط در زمینه‌ی تجاری و بازاریابی نبوده و مراحل ساخت و گیم‌پلیِ بازی را نیز شامل می‌شود.

Street Fighter 5 (10)

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس نیز در گذشته نسبت به این رونمایی و انحصاری بودن بازی برای کنسول پلی‌استیشن 4 نیز واکنش نشان داده بود.

قراردادهای تجاری همیشه ممکن است اتفاق بیفتند. ما اقدام به کسب همه‌ی آن‌ها نمی‌کنیم. وقتی که ببینم استودیویی داریم که می‌تواند بازی مناسبی در یک سبک مشخص بسازد ترجیح می‌دهم که بر روی آن سرمایه گذاری کنم.

قراردادهای مختلف بسیار زیادی در بازار وجود دارد اما از نظر من اینکه مطمئن شویم IPیی که قصد به دست آوردنش را داریم برای طرفداران ایکس‌باکس محبوب حساب می‌شود بسیار حیاتی است.

او در ادامه توضیح داد که:

من واقعا دوست دارم که طرفداران ایکس‌باکس بتوانند به تمامی بازی‌ها دسترسی داشته باشند اما در تجارت قراردادهای مختلفی روی می‌دهند. تمامی این‌ها بخشی از رقابت است.

بازی Street Fighter 5 قرار است سال آینده میلادی بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده