// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

چه انتظاراتی از Gears of War جدید داریم؟ [E3 2015]

یکی از نقاط قوت کنفرانس E3 مایکروسافت حضور نسخه جدیدی از سری Gears of War خواهد بود. بازی‌ای که در نسل جدید انتظارات از آن بسیار بالا است. با زومجی همراه باشید.

با وقایعی که در Gears of War 3 رخ داد، بازیکن‌ها از داستان زندگی مارکوس فنیکس و دامنیک با خبر شدند. همچنین کمپانی اپیک با ساخت نسخه Gears of War: Judgment به طور کل با این سری وداع گفت و بعد از مدتی بی‌خبری، این بازی به کمپانی مایکروسافت فروخته شد. مایکروسافت برای آرامش خاطر خود نسبت به موفقیت دوباره این بازی، ساخت و توسعه آن را به استودیویی سپرد که کهنه کاران سازنده این بازی در اپیک و افراد بسیار با تجربه دیگر در صنعت گیم در آن حضور دارند. حال می‌دانیم که یک Gears of War جدید در راه است و طرفداران بی‌شماری از این اثر بسیار شگفت‌زده هستند که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های Xbox قرار است به چه شکل و اندازه‌ای وارد سن E3 2015 مایکروسافت شود.

نسل قبل را رها کنید

یکی از ویروس‌هایی که یک بازی بزرگ و پرخرج می‌تواند به خود جذب کند، عرضه آن برای دو کنسول نسل جدید و نسل قبلی است و آن هم دلیلی ندارد به جز فروش بیشتر آن بازی. معمولا با این‌ که یک استودیو به غیر از استودیو اصلی سازنده وظیفه ساخت و انتقال یک بازی را برای کنسول دیگر به عهده می‌گیرد، اما با این حال چنین کاری می‌تواند ضرری بزرگ برای نسل جدید باشد. استودیو کاولشن (The Coalition) اعلام کرده بود که آن‌ها فقط مشغول ساخت بازی برای ایکس‌باکس وان هستند اما امیدواریم تا استودیویی دیگر، در جایی دیگر، مشغول انتقال نسخه جدید Gears of War برای کنسول ایکس‌باکس 360 نباشد.

Gears-of-War-Black-Tusk

داستانی‌سرایی بهتر و پرمعنی‌تر

دو قسمت اول سری Gears of War توانستند دنیا و جهان بازی را به خوبی پایه‌گذاری کنند و آن تاریکی و خشونت خود را به بهترین شکل برای بازیکن به نقش بکشند، اما از نظر داستان‌سرایی بسیار ضعیف ظاهر شد. در Gears of War 3 نیز، تیم اپیک با به خدمت گرفتن کارن تراویس نویسنده چندین کتاب از داستان‌های سری Gears of War، با این‌که همچنان به کندی و گیرا نبودن داستان ادامه داد، اما توانستند بار احساسی بازی را به حد بسیار قابل قبولی برسانند؛ هر کسی که سه گانه این بازی را به اتمام رسانده باشد تلخ‌ترین و شوک‌برانگیزترین لحظه آن را در قسمت سوم این بازی فراموش نخواهد کرد. امیدواریم تا استودیو کاولشن داستان و لحظات به یاد ماندنی بیشتری را خلق کند. حتی اگر قرار باشد باز هم کارن تراویس برای داستان‌سرای به این استودیو و به آغوش Gears of War بازگردد، همه بدون شک خوشحال خواهند شد.

شخصیت‌های جدید

پیکان داستان مارکوس فنیکس و دامنیک توسط کمان Gears of War 3 به مقصد نهایی پرتاب شد و شاید چیز دیگری برای گفتن نداشته باشند. البته با توجه به خط زمانی داستان، و حضور نویسندگان جدید شاید داستانی بسیار بهتر برای این دو آغاز شود و چیزهای بیشتری نیز از Anya Stroud دختر مو بلوند شماره سوم و Clayton Carmine و دیگر شخصیت‌های فرعی ببینیم. اما به نظر ما، بسیار بهتر خواهد بود اگر داستان بازی کاملا به سمت گروهی از شخصیت‌های جدید تمرکز داشته باشد. شخصیت‌های جدید با قدرت کاریزمای عالی همانند مارکوس و دام که با داستانی عمیق‌تر از گذشته همراه باشند.

از خاکستری و قهوه‌ای کمی فاصله بگیرید

یکی از برتری‌هایی که سری Gears of War در خود جای داده است، رنگ‌ها و تم سنگین و تاریک آن است. هارمونی رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای باعث شد تا اتمسفر این سری همیشه شکلی یک دست و سخت به خود بگیرد. ساختمان‌های خرابه، آشیانه‌های زیر زمینی لوکست‌ها و سازه‌های دفاعی انسان‌ها کاملا باعث شده تا بازی کمی از فضاها و رنگ‌های مختلف دور شود.امیدواریم که در Gears of War جدید علاوه بر این‌که آن جو تاریک سری‌های قبل حفظ شود، مکان‌های جدید با رنگ‌هایی متنوع‌تر را در آن شاهد باشیم. مثلا مبارزاتی در یک جنگلی سر سبز که قرار است با خون ادغام شود می‌تواند به شدت تنوع را بالا ببرد.

اسلحه‌ها را گسترش دهید

یکی از نقاط قوت و شناخته شده سری Gears of War اسلحه‌های عالی و منحصر به فرد آن است. از اسلحه‌های کمان مانندی که تیرهای منفجر شونده شلیک می‌کند تا یک اسلحه که با یک ارّه ترسناک و خونین ادغام شده است. چنین اسلحه‌هایی به بازیکن اجازه می‌داد تا از راه‌های مختلف دشمن خود را از بین ببرند. اما به شدت دوست داریم تا در بازی جدید، استودیو کُلیشن بتواند علاوه بر اسلحه‌های قدیمی این سری، سلاح‌های منحصر به فرد جدیدی را خلق کند تا دایره تنوع کشت و کشتار وسیع‌تر از پیش شود.

Gears of war

تهدید‌هایی جدی‌تر

به لطف مارکوس و دوستان، دشمنانی که مکان زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کردند تا حدودی از اهداف خود دور شدند و تمدن انسان‌ها با این امر قدرت گرفت. حال با این‌که راحت‌ترین کار برای استودیو کاولشن بازگرداندن لوکست‌ها است، اما از نظر ما کار بهتر آن است که انسان‌ها توسط نیروهایی خبیث‌تر و قوی‌تر تهدید شوند. چنین کاری می‌تواند به شدت در تنوع بازی تاثیرگذار باشد. درست است که دوست داریم آن دشمنان بدریخت و به یاد ماندنی را باز هم ببینیم، اما وجود دشمنان جدید می‌تواند همه چیز را گسترده‌تر کند؛ چه داستان، چه گروه شخصیت‌های اصلی و چه فضای محیط.

کارهایی بزرگ‌تر با بخش چندنفره

بخش چند نفره بازی Gears of War همیشه طرفداران بی‌شماری داشته است. دو تیم انسان‌ها و هیولا‌ها که در نقشه‌هایی عالی و مسابقاتی جذاب رها می‌شدند تا با هم به مبارزه بپردازند. در Gears of War: Judgment شاهد مسابقه‌ای به نام Overrun بودیم، مسابقه‌ای که از ترکیب مُدهای Beast و Horde از Gears of War 3 به وجود آمد. اما آن‌چه که در Judgment شاهد بودیم چیز کاملی نبود و حال وقت این است که استودیو جدید سر و سامانی به این بخش از بازی بدهد. البته حرف از Horde شد، استودیو کُلیشن باید این قسمت را دوباره به بازی بازگرداند، بخش بسیار پرطرفدار و دوست داشتی Gears of War که در بازی Judgment غایب بود و مورد شکایت بسیاری از طرفداران قرار گرفت. مُد Horde در بین برترین مدهای چند نفره نسل قبل قرار داشت، جایی که در آن همراه با دوستان خود باید مقابل موج سر سختی از دشمنان ایستادگی می‌کردید. با تکنولوژی‌های جدید ایکس‌باکس وان، بازگرداندن این بخش آن هم با شکل و شمایلی بسیار پیشرفته بسیار عالی خواهد بود. دشمنان بیشتر، هیولاهای بزرگ هیکل، ابزار دفاعی گسترده‌تر و محیط‌هایی وسیع‌تر کاملا می‌تواند طرفداران این بازی را ارضا کند.

البته بازی در کنار این بخش‌ها شدیدا نیاز به حالتهای جدید چند نفره دارد. مسابقاتی مانند Deathmatch بخش‌های جدا نشدنی Gears of War هستند اما بخش‌های جدید آنلاین نیز باید در این سری دمیده شود. درست مانند Halo 5: Guardians که به شدت بخش آنلاین خود را به بهترین شکل سرو سامان داده است، این سری نیز نیاز به یک خانه تکانی اساسی در این بخش دارد. البته همانند دیگر بازی مایکروسافت یعنی Halo 5 که یکی از برترین بخش‌های چند نفره میان بازی‌های اول شخص را داراست، Gears of War نیز باید بسته‌های الحاقی بخش چند نفره خود را که شامل نقشه‌های مختلف می‌شود به صورت رایگان به بازیکنان ارایه دهد تا طرفداران بازی بیش از پیش خوشحال شوند.

کنفرانس E3 مایکروسافت در تاریخ ۲۵ خرداد ماه، ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.

منبع: گیم‌اینفورمر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده