نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

شرکت Starbreeze هدست واقعیت مجازی خود با نام StarVR را معرفی کرد

استودیو Starbreeze که مسئولیت ساخت بازی‌هایی مانند سری Payday و Brother's: A Tale of Two Sons،‌ آخرین شرکتی است که به صف تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی پیوسته است. این هدست که StarVR نام دارد، در نمایشگاه E3 2015 نیز حضور خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی StarVR با قول داشتن بیشترین محدوده دید به بازار عرضه خواهد شد. این استودیو برای نمایش قابلیت‌های StarVR در E3 2015 حضور پیدا خواهد کرد و بازی تیراندازی جدید استودیو Overkill Software را روی آن اجرا خواهد کرد؛ بازی که بر اساس سریال مردگان متحرک در حال ساخت است. البته استودیو Starbreeze امروز یک نمایش اختصاصی از هدست واقعیت مجازی خود در هالیوود برگزار کرده است که به محض اننشار اخبار مربوط به آن، شما را در جریان جزییات این نشست قرار خواهیم داد.

این استودیو همچنین اعلام کرد که شرکت فرانسوی تولید ابزار واقعیت مجازی یعنی InfiniteEye را خریداری کرده است و از این پس به عنوان شعبه پاریس اِستاربریز شناخته می‌شود.

StarVR دارای محدوده دید افقی ۲۱۰ درجه‌ای خواهد بود که همین موضوع آن را به عریض‌ترین هدست واقعیت مجازی جهان تبدیل می‌کند. همچنین به لطف صفحه نمایش ۵.۵ اینچی که دارد، این هدست از رزولوشن بالای ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد.

اَندرسون کلینت، مدیرعامل اِستاربریز در کنفرانس خبری معرفی StarVR گفت؛

چشم‌انداز سرگرمی به سرعت در حال تغییر حالت از محتواهای خطی به سمت درگیر کردن کاربر در داستان است. واقعیت مجازی این اجازه را به ما می‌دهد تا محاطب را درگیر بازی کنیم. استاربریز حالا در صف اول تولید‌کنندگان هدست‌های واقعیت مجازی قرار دارد و محصول ما آماده است تا میزبان بازی‌های طراز اول مانند The Walking Dead محصول استودیو Overkill باشد.

او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

واقعیت مجازی اینجا است تا بماند و حوزه سرگرمی را به یک سطح کاملا جدید برساند. در استاربریز، ما قصد داریم تا به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران این حوزه باشیم و نسل جدید تجربه سرگرمی را به واقعیت تبدیل کنیم.

این هدست همچنین به لطف استفاده از سنسورهای ژیروسکوپ، شتاب‌سنج،‌ مغناطیس‌سنج و سیستم ردیابی نوری می‌تواند جهات و مکان را به صورت کامل ردیابی کند. اِستاربریز هنوز توضیحی راجع به تاریخ عرضه و همچنین قیمت هدست واقعیت مجازی خود نکرده است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده