نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲

جمع‌بندی کنفرانس نینتندو در E3 2015

اگر فرصت تماشا یا مطالعه‌ی اخبار نطق دیجیتالی و بازی‌های نینتندو در E3 2015 را نداشتید،‌ می‌توانید جمع‌بندی زومجی از این کنفرانس را مطالعه کنید و از سرفصل‌های اخبار آن مطلع شوید.

اگرچه کنفرانس نینتندو در E3 2015 به جذابیت سال‌های پیش نبود اما باز هم این موضوع و البته زنده نبودن نطق آن، چیزی از اهمیت این شرکت صاحب نام ژاپنی کم نمی‌کند. نینتندو باز هم با بازی‌های زیادی با محوریت شخصیت‌های محبوبش مانند ماریو و لوییجی، پا به E3 امسال گذاشت و البته از بازی‌های بزرگ دیگری نیز رونمایی کرد، بازی‌هایی مانند Star Fox و افسانه زلدا که بیشتر از همه،‌ ژاپنی‌ها را خوشحال کرد. یکی از نکات جالب کنفرانس از پیش ضبط‌شده نینتندو،‌ توجه بیش از حد این شرکت به کنسول دستی موفق‌اش یعنی 3DS بود، اگرچه چنین رویکردی از سوی نینتندو با توجه به موفقیت بی‌نظیر 3DS پیش بینی می‌شد. چیزی که دور از ذهن به نظر می‌رسید، نگاه کم فروغ این شرکت به کنسول خانگی خود یعنی Wii U بود.

نینتندو چند ماه پیش اعلام کرد که در حال ساخت یک کنسول خانگی جدید با نام رمز NX است، کنسولی که بنا به گفته‌های نینتندو و البته شواهد موجود، تجربه‌ای جدید و البته خلاف جهت برای نینتندو خواهد بود. بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد داشتند که فروش ناامید کننده نینتندو Wii U و تجربه خوبی که نینتندو در نسل هفتم داشت می‌تواند عاملی برای معرفی زودتر از موعد کنسول جدید این شرکت باشد اما عواملی مانند نداشتن نطق زنده و عدم حضور ایواتا، مدیر عامل نینتندو در همایش E3 باعث شد تا این امید کم‌رنگ شود تا این‌که این شرکت به صورت رسمی اعلام کند که کنسول NX در کنفرانس E3 2015 حضور نخواهد داشت.

یکی دیگر از نکات قابل تامل این نطق دیجیتالی، نبود بازی‌های موبایل و توجه نداشتن نینتندو به این موضوع بود. نینتندو پیشتر اعلام کرده بود که وارد حوزه بازی‌های موبایل خواهد شد و تا سال ۲۰۱۷، پنج بازی موبایل وارد بازار خواهد کرد. بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل، منتظر معرفی و نمایش بازی‌های موبایل این شرکت بودند ولی نینتندو باز هم ما و علاقه‌مندان به خود را بی‌نصیب گذاشت.

اولین بازی که نینتندو به معرفی و نمایش آن پرداخت، Star Fox Zero بود. بازی که سال گذشته حضور یک نسخه از آن در نمایشگاه E3 2015 مسجل شده بود. نینتندو کاملا به ریشه‌های این سری پایبند بوده و همان کنترل دوست‌داشتنی سوم‌شخص را درون بازی گنجانده است. در کنال المان‌های اصیلی که می‌شد در نمایش Star Fox Zero مشاهده کرد، قابلیت‌های جدید کنترلی مانند شبیه‌ساز دید از کاکپیت با استفاده از نمایشگر تعبیه شده در کنترلر نینتندو Wii U، یکی از نکات قابل توجه این بازی بود.

Starfox

نینتندو در نطق دیجیتالی خود، تاکید زیادی روی بازی Super Mario Maker داشت و بخش زیادی از کنفرانس خود را به این بازی اختصاص داد. نینتندو در نمایشی بزرگ که از این بازی داشت، تاریخ عرضه آن را ۲۰ شهریور سال جاری اعلام کرد. چیزی که تا به اینجا از این بازی می‌دانیم این است که شما می‌توانید آیتم‌ها و شخصیت‌های بازی‌هایی مانند Super Mario Bros، Mario World، New Super Mario Bros و غیره را روی صفحه بازی بکشید (دِرَگ کنید) و از آن‌ها در این نسخه جدید استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید رفتار این آیتم‌ها و این‌که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشند را نیز تعیین کنید. شما در Super Mario Maker می‌توانید به ساخت مراحل و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران بپردازید.

تاریخ عرضه زودهنگام Super Mario Maker و البته دو نسخه عروسک‌های آمیبو به سبک ۸ بیتی از ماریو را می‌توان بخشی از جشن ۳۰ سالگی سوپر ماریو دانست.

صحبت از عروسک‌های پرطرفدار نینتندو یعنی آمیبو شد. نینتندو دیشب در جریان کنفرانس خود از دو نوسخه جدید از این عروسک‌ها برای بازی پرطرفدار خود یعنی Skylanders Superchargers رونمایی کرد. عروسک‌های آمیبو این‌بار مهمان بازی شرکت اکتیویژن خواهند بود. بازی که ۲۹ شهریور ماه سال جاری برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، نینتندو وی‌یو، نینتندو 3DS و همچنین نینتندو وی عرضه می‌شود.

Amiibo_567

یکی دیگر از بازی‌هایی که نینتندو به آن پرداخت، بازی ورزشی تنیس با محوریت شخصیت محبوب این شرکت یعنی ماریو بود. ماریو و دوستانش نشان دادند که قوانین فیزیک و فضا و زمان برای آن‌ها معنایی ندارد و می‌توانند به راحتی در هر سبک و سیاقی حضور پیدا کنند و البته چشم‌بادامی‌ها را مجاب به انجام این بازی‌ها کنند! یکی از نکات قابل توجه این بازی، قارچ‌های معروفی است که درون زمین بازی سبز می‌شوند و در صورت برخورد قارچ‌ها با شما یا رقیب‌تان، قدرت‌هایی ویژه برای مدت محدودی دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از خبرهای خوشحال کننده‌ی نطق نینتندو در E3 2015، عرضه یک نسخه از سری محبوب Metroid برای کنسول دستی 3DS بود. بازی Metroid Prime: Federation Force قرار است حالت چهار نفره Co-op داشته باشد تا لذت انجام آن دو چندان شود.

در این بین اگرچه نینتندو در کنفرانس امسال خود علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی نسخه کنسولی افسانه زلدا نداشت اما طرفداران این مجموعه را بی‌نصیب نگذاشت و بازی The Legends of Zelda: Triforce Heroes را برای کنسول دستی نینتندو 3DS معرفی کرد.

نینتندو نشان داد که همچنان بازی‌هایی با محوریت ماریو، اولویت اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. عروسک‌های آمیبو نیز آن‌قدر پر طرفدار شده‌اند که با کمبود موجودی برای عرضه مواجه می‌شوند، این عروسک‌ها برای بازی‌های دیگر نیز ارائه می‌شوند.

سرفصل اخبار کنفرانس نینتندو در E3 2015:

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

تهیه شده در زومجی