نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۱

بازی The Last Guardian از سال ۲۰۱۲ برای پلی‌استیشن 4 در نظر گرفته شده بود

پلتفرم بازی The Last Guardian در سال ۲۰۱۲ از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 تغییر پیدا کرده است؛ شوهای یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، ضمن اعلام این خبر گفت که مشکلات فنی بازی روی پلی‌استیشن 3 دلیل اصلی این تصمیم بود.

یوشیدا توضیح داد:

به دلیل وجود محدودیت‌های عملکرد سخت‌افزاری، تیم سازنده‌ی بازی نهایت تلاش‌شان را انجام دادند؛ اما ما می‌دانستیم که از نظر طراحی و برای اجرای بازی روی پلی‌استیشن 3، سازندگان باید برخی چیزها مثل تعداد شخصیت‌ها را تعدیل‌سازی کنند.

فامیتو اوئدا و تیمش طی چند سال اخیر به شدت درگیر پروژه‌ی ساخت The Last Guardian بوده‌اند، اما با عرضه‌ی کنسول نسل جدید سونی، سازندگان بازی به این نتیجه رسیدند که می‌توانند تمام ظرفیت‌های آن را بر روی پلی‌استیشن 4 به شکل مناسب‌تری ارائه کنند. یوشیدا در این باره توضیح داد:

بنابراین این تصمیمی است که ما در سال ۲۰۱۲ گرفتیم و پس از آن، تیم سازنده بخش فنی را از مرحله‌ی طراحی مجددا آغاز کردند، چون ساختار دو پلتفرم بسیار متفاوت است. اما از سال گذشته، بازی قابل انجام است. به همین دلیل اعضای تیم بسیار هیجان‌زده و به شدت مشغول کار هستند.

The Last Guardian طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2015 به طور رسمی رونمایی شد و طرفدارن برای نخستین بار بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی را مشاهده کردند. یوشیدا اعلام کرد که اکنون فقط بخشی از بازی قابل انجام است و همین موضوع باعث شد که سونی نتواند گیم‌پلی The Last Guardian را به طور زنده به نمایش بگذارد. یوشیدا گفت:

ویدئویی که ما در کنفرانس خود نشان دادیم، دقیقا همان چیزی است که شما می‌توانید مثل آن بازی کنید. بازی به خوبی و با عملکردی عالی اجرا می‌شود، اما از آنجایی که این یک ماجراجویی است، نمایش یک سکانس کامل کمی طولانی خواهد شد؛ بنابراین چون برای کنفرانس خبری وقت زیادی در نظر گرفته نشده بود ما تصمیم گرفتیم که ویدئو را به نمایش بگذاریم.

یوشیدا همچنین درباره‌ی اعلام زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۶ گفت:

مراحل تولید بازی به خوبی پیش می‌رود و ما به زمانی که برای انتشار آن اعلام کرده‌ایم اطمینان زیادی داریم و احساس می‌کنیم که می‌توانیم به این زمان برسیم؛ به همین دلیل آن را اعلام کرده‌ایم.

همانطور که می‌دانید ساخت بازی The Last Guardian از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است. بازی اولین بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۰۹ رونمایی شد؛ در آن زمان اعلام شده بود که The Last Guardian در سال ۲۰۱۱ برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر خواهد شد، اما به دلیل اختلافات به وجود آمده میان سازندگان و جدا شدن فامیتو اوئدا، طراح و کارگردان بازی از تیم سازنده، پروژه‌ی ساخت آن تا مدت‌ها به تعویق افتاد. حالا قرار است The Last Guardian در سال ۲۰۱۶ و برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده