// شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

فامیتو اوئدا مطمئن نبود که بازیکنان بازی The Last Guardian را به خاطر داشته باشند

در هفته‌ای که گذشت شاهد برگزاری همایش E3 2015 بودیم و کمپانی سونی نیز در کنفرانس خود برای بار دوم از بازی ماجراجویی و مورد انتظار طرفداران پلی‌استیشن یعنی The Last Guardian این بار به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد فامیتو اوئدا کارگردان بازی قبل از رونمایی آنچنان نسبت به واکنش هواداران خوشبین نبوده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

قبل از شروع کنفرانس سونی، آخرین باری که ما چیز جدیدی از این بازی مشاهده کرده بودیم به سال ۲۰۰۹ میلادی بر می‌‌گشت، یعنی حدود شش سال قبل، حال فامیتو اوئدا کارگردان ارشد بازی اعتراف کرده است که خودش شخصا مطمئن نبود که هنوز بازیکنان این بازی را به خاطر داشته باشند. اوئدا طی مصاحبه‌ای با وبلاگ پلی‌استیشن توضیح داد که:

بله از آخرین باری که ما بازی را نشان دادیم چندین سال می‌گذرد. از دیدگاه و نظر من اینکه طرفداران و حاضرین چگونه به نمایش بازی واکنش نشان خواهند داد بسیار غیرقابل پیش بینی بود. من حتی اصلا مطمئن نبودم که بازیکنان اسم بازی را هم یادشان مانده باشد، بنا بر این اعتراف می‌کنم که قبل از کنفرانس کمی مضطرب بودم.

اما این استرس برای مدت زیادی دوام نیاورد چرا که واکنش حاضرین و طرفداران نسبت به رونمایی بسیار مثبت بود.

وقتی بازی رونمایی شد و من واکنش طرفداران، خوشحالی و شادی‌شان را دیدم به خودم ثابت شد که بازیکنان به شدت منتظر و هیجان زده بودند تا ما بالاخره بازی را برای پلی‌استیشن 4 رونمایی کنیم. بعد از رونمایی من کاملا آرام و خوشحال بودم.

The Last Guardian (5)

همچنین در نقطه‌ای دیگر از مصاحبه اوئدا اعلام کرد که مراحل ساخت طولانی این بازی دلایل بسیار زیاد و مختلفی داشت. یکی از مهم‌ترین آن‎‌ها مشکلات و چالش‌های تکنیکی‌ای بود که تیم سازنده برای انتقال بازی از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.

اگر بخواهم یکی از آن مشکلات را نام ببرم مانع‌های تکنیکی‌ای بود که ما باید یکی یکی از آن‌ها رد می‌شدیم. خوشبختانه پس از مدتی نسبتا طولانی توانستیم موانع را از سر راه برداریم و سرانجام با افتخار بازی را در کنفرانس E3 سونی به نمایش بگذاریم.

با توجه به مراحل ساخت طولانی‌ای که بازی The Last Guardian با آن مواجه شد ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که آیا از آخرین باری که ما بازی را مشاهده کردیم تا به الان چیزهای بسیار زیادی تغییر کرده است؟ با توجه به صحبت‌های اوئدا هسته‌ی اصلی محتوای بازی دست نخورده باقی مانده اما با این حال قطعا بازی از نظر گرافیکی و تکنیکی به دلیل اینکه بر روی پلتفرم بهتری اجرا می‌شود وضعیت بسیار زیباتری به خود گرفته است.

محتوای اصلی بازی مانند خط داستانی هیچ تغییری نکرده است. با این حال بدون شک کوچ کردن از سخت افزار پلی‎‍‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 به ما اجازه داده است تا مرزهای تکنیکی و گرافیکی را گسترش دهیم. زیبایی و جلوه‌های بازی لزوما بر لبه‌ی مرز نیستند چرا که ما شیوه‌ی طراحی بسیار خاصی را همیشه داشته‌ایم و برای این بازی نیز هدف ما همان است، در این میان نیز سخت افزار پلی‌استیشن 4 به ما برای رسیدن به آن هدف کمک بسیار زیادی کرده.

بازی The Last Guardian قرار است در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده