نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

حالت اول شخص بازی Star Citizen در هاله ای از ابهام قرار گرفت

یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای Star Citizen است که مردم بدون هیچ تعملی برای اضافه‌کردن خصوصیات جدید به آن  پول می‌دهند. یکی از خصوصیات Star Citizen قابلیت بازی‌کردن در حالت اول‌شخص بود که اخیرا مشخص شده انتشار آن در «هاله‌ای از ابهام» قرار گرفته است. با زومجی همراه باشید.

کریس رابِرتز، رئیس استودیو کلاود ایمپِریوم و کارگردان بازی Star Citizen گفته قرارگرفتن حالت اول‌شخص بازی به دلیل این‌که به کیفیت بازی ضرر می‌زند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است:

احساس کردیم حالت اول‌شخص حال حاضر بازی با استانداردهایی که ما درنظر داریم مطابقت ندارد. مشکلات زیادی وجود دارد که برای رفع آن‌ها و ارائه یک تجربه لذت‌بخش از حالت اول‌شخص، به زمان بیشتری نیاز دارند. مشکلاتی که ما در حالت اول‌شخص داریم به مسائل تکنیکی و گیم‌پلی بازی بازمی‌گردد. جدیدترین مشکلی که اخیرا با آن برخورد کردیم مربوط به شبکه آنلاین می‌شود. پس از تلاش برای کار با برنامه‌ legacy برای برنامه‌نویسی بازی، تصمیم گرفتیم باید برخی از تکنولوژی‌های این برنامه را حذف کنیم. ما به این کار مدیریت عمومی می‌گوییم و به همین دلیل به برنامه‌نویسی مجدد ساخت مسابقات می‌پردازیم. تمام این مراحل به خوبی سپری می‌شوند، اما انجام آن‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارد.

براساس صحبت‌های رابرتز، تنها ۱۵ درصد از اعضای استودیو آن‌ها روی بازی Star Citizen کار می‌کند. بودجه لازم برای حقوق این افراد ۱۲.۶ میلیون دلار است، بنابراین احتمالا این‌گونه مشکلات به ادامه روند تولید پروژه اثر نخواهد گذاشت. رابرتز همچنین گفته تیم آن‌ها درحال کار روی انتشار یک نسخه از Star Citizen بدون داشتن شخصیت است.

وی همچنین اعلام کرد حالت اول‌شخص سرانجام به بازی اضافه خواهد شد، اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

بازی Star Citizen

 

پروژه‌ی Star Citizen، یک بازی در سبک شبیه‌ساز فضا و تجارت و جنگ بین ستاره‌ای است که توسط Chris Roberts، بازیساز نام‌ آشنای صنعت بازی‌های ویدیویی هدایت می‌شود. وی سابقه‌ی ساخت بازی‌های این سبک مانند Freelancer و Starlancer در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ را در کارنامه‌ی خود دارد. وی پس از سال‌ها سکوت، پروژه‌ی Star Citizen را در کیک‌استارتر راه‌اندازی کرد که با استقبال شدید مردم و کمک‌های مالی بی‌شمار روبه رو شد.

از Star Citizen موفق‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ی مردمی طول تاریخ بشر می‌توان نام برد که حتی نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. در حال حاضر، بودجه‌ی جمع شده برای این پروژه بیش از ۸۰ میلیون دلار است.این بازی با موتور گرافیکی Cry Engine ساخته می‌شود و طبق گفته‌ی سازندگان، قرار است از تمام قدرت گرافیکی این موتور استفاده شود. این بازی بازیکن به صورت آنلاین در تقابل با دیگر بازیکنان در فضایی بی‌نهایت و منظومه‌ها و کهکشان‌های وسیع قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر کسب پول و درآمد که صرف خرج در بازی می‌شود،می تواند با پول واقعی نیز آیتم‌های خود را خریداری کند. در حال حاضر ۱۸۰ نفر در چهار شهر از قبیل آستین، سانتامونیکا، منچستر و یک دفتر جدید در آلمان مشغول به فعالیت روی این بازی هستند.

بازی Star Citizen در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده