نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

مایکروسافت به دنبال بهبود فروش ایکس‌باکس وان در اروپا است

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای تایید کرد که مایکروسافت احتیاج دارد تا عملکرد خود را در اروپا بهبود دهد. وی همچنین گفت که می‌خواهد توجه خود را بر افزایش فروش ایکس‌باکس‌وان در این قاره معطوف کند. در ادامه با نظر وی درمورد شرکت رقیب یعنی سونی و کنفرانس خبری ایکس‌باکس در نمایشگاه گیمز‌کام با زومجی همراه باشید.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در گفت‌و‌گو با مجله‌ی EDGE در خصوص عملکرد این شرکت در قاره‌ی اروپا گفت:

ما احتیاج داریم تا عملکرد خود را در اروپا بهبود دهیم. وقتی با دیدی جهانی نگاه می‌کنم، قاره‌ی اروپا واقعا یکی از نقاط مورد توجه ما است. من از همین الان برای رفتم به نمایشگاه گیمز‌کام در ماه آگوست هیجان زده‌ام، چرا که ما در آنجا هم یک کنفرانس خبری خواهیم داشت و می‌توانیم عناوینی که در E3 معرفی نکردیم را در آنجا به نمایش بگذاریم. بنابراین شما در این نمایشگاه بازی‌های جدیدی را خواهید دید و قطعا نسخه‌های جدید عناوین پیشین هم جزو برنامه‌ی ما خواهد بود. شما در این نمایشگاه بازی‌هایی مانند Scalebound، Crackdown و Quantum Break که ساخته‌ی دوستان من در رِمدی است را مشاهده خواهید کرد. از دید تولید، من جایگاهی که در آن قرار داریم را دوست دارم. به نظر من تیم ما با بازی‌های بزرگ و کنسولی که برای گیمرها ساخته است کار بزرگی را انجام داده است.

پیش از این جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در اروپا، در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که پلی‌استیشن 4 در بازار تمام کشور‌های اروپایی و به صورت کلی در سرتاسر این قاره دست بالا را دارد (بین ۷۰ تا ۹۰درصد) که میزان قابل توجهی است.

اسپنسر در ادامه‌ی مصاحبه‌اش با مجله‌ی EDGE می‌گوید:

سونی در این بازار‌ها واقعا خوب عمل کرده است و آنها ید طولانی هم در این صنعت دارند؛ بسیار قبل‌تر از زمانی که ما در این صنعت پا گذاشتیم. آنها در این مناطق توانسته‌اند موفق شوند. من آنچه که آنها انجام می‌دهند را زیر نظر دارم، زیرا آن‌ها کار‌های مثبت زیادی را انجام می‌دهند و من هم می‌خواهم از تمرکزمان بر موفقیت اطمینان حاصل کنم. ایکس‌باکس در مکان‌هایی هم مانند آمریکای لاتین خوب عمل کرده است و در آمریکا هم اعداد مرتب زیاد و کم می‌شوند. این رقابت، خوب و به نظر من برای هردوطرف سودمند است. من از بازی Forza هیجان زده‌ام، از بازی Tomb Raider هیجان زده‌ام، بازی‌های جدید شرکت Rare، بازی Sea of Thieves، همه و همه من را هیجان زده می‌کند. من معتقدم ما بازی‌های هنری‌تر و با کیفیت بالاتری می‌توانیم بسازیم. این امر به صورت جدی مورد توجه ماست.

مایکروسافت برنامه‌هایش را برای نمایشگاه گیمزکام اعلام کرد و تایید کرد که در ۱۳ مرداد یک کنفرانس خبری خواهد داشت و در آن نکات جدیدی را از بازی های Quantum Break، Crackdown و Scalebound رو خواهد کرد. لازم به ذکر است که سونی در نمایشگاه امسال شرکت نخواهد کرد.

منبع: VideoGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده