نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

بن افلک تأیید کرد: سوپرمن یکی از ساختمان های بروس وین را در Man of Steel ویران کرده است!

سکانس جنگ پایانی فیلم Man of Steel همیشه مخالفان و طرفداران خودش را داشته، بسیاری از میزان اکشن و زد و خورد آن راضی‌اند و برخی آن را زیاده‌روی می‌دانند. زک اسنایدر، کارگردان فیلم توضیحاتی در این مورد می‌دهد و بن افلک هم حقیقت جالبی را برملا می‌کند.

زک اسنایدر مصاحبه‌ای که با مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی داشته دلایل خود را برای لزوم نمایش حجم زیادی از ویرانی و کشت و کشتار در سکانس حماسی مبارزه‌ی سوپرمن با ژنرال زاد بیان کرده است.

فیلم‌های ابرقهرمانی دیگری وجود دارد که مردم آن‌ها را به خاطر اینکه هیچکس در آن فیلم‌ها زخمی نمی‌شود، مسخره می‌کنند. ما اینگونه کار نمی‌کنیم. پیام آن فیلم‌ها چیست؟ آیا این است که در یک ویرانی عظیم به وسعت یک شهر، هیچ ایرادی ندارد که هیچکس صدمه نبیند؟ فیلم Watchmen هم از خیلی جهات مانند Man of Steel بود. صحنه‌ای در فیلم وجود که شخصیت‌های دَن و لاری مورد سرقت قرار می‌گیرند و سارقان را می‌زنند. من هم می‌خواهم شکستن بازو را در فیلم نشان دهم. من یک شکستگی چندگانه می‌خواهم. نمی‌خواهم تمیز و بدون خشونت باشد. حرف بعضی مخاطبان «مرد فولادین» درست است، اگه قرار باشد فقط مردی را در یک کوچه کتک بزنید، قرار نیست او فقط روی زمین بیافتد. آن یک دعوای حسابی خواهد بود.

از صحبت‌های اسنایدر برمی‌آید که هدف او این بوده که بتوان تعداد کسانی را که در طول مبارزات کشته می‌شوند، تا حدودی محاسبه کرد و از میزان تلفات آگاه شد. همین میزان تلفات زیاد در جنگ‌های سوپرمن، یکی از اصلی‌ترین دلایل شوالیه‌ی سیاه برای هدف قرار دادن قهرمان جدید متروپلیس است.

بن افلک این فرضیه را تأیید می‌کند و با اظهار اینکه سوپرمن یکی از ساختمان‌های اداری بروس وین را در متروپلیس نابود کرده، تا حدودی یکی از دلایل دشمنی اولیه‌ی سوپرمن و بتمن را برملا می‌کند.

یکی از چیز‌هایی که در مورد «مرد فولادین» دوست داشتم، تلاش زک برای نشان دادن میزان واقعی کشت و کشتار و اثرات طولانی‌مدت خشونت بود و اینکه اون نشان داد آدم‌های واقعی در آن ساختمان‌ها وجود دارند. در واقع، یکی از ساختمان‌ها متعلق به بروس وین بود و بنابراین بتمن کسانی را که در آن ساختمان کشته شدند می‌شناسد.

خب، آیا بالاخره مخالفان فیلم دست از مخالف برمی‌دارند؟ یا اعتراضات آن‌ها در مورد فیلم بعدی اسنایدر، یعنی «سوپرمن علیه بتمن: طلوع عدالت» بیشتر می‌شود؟ نظرات خود را با درمیان بگذارید.

منبع: Comic Book Movie


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده