نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

بازی Hitman در زمان عرضه، دارای تمام محتویاتی که سازندگان تولید کردند نخواهند بود

درمیان تمام بازی‌هایی که در کنفرانس E3 2015 سونی معرفی شد، نسخه جدید سری بازی‌های Hitman یکی از سورپرایزهای آن بود. در کنفرانس سونی مشخص شد این بازی ابتدا به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد و همین مسئله سوالات زیادی را برای طرفداران ایجاد کرد. با زومجی همراه باشید.

طی جلسه پرسش و پاسخی که استودیو IO Interactive در وب‌سایت رسمی بازی هیتمن با طرفداران برگزار کرده، این استودیو توضیحات بیشتری را در رابطه با تصمیم تجاری آن‌ها برای عرضه ششمین نسخه از سری بازی‌های هیتمن که یک بازسازی مجدد محسوب می‌شود داده است.

همان‌طور که در گذشته اعلام شده بود، بازی Hitman که قرار است روش جدیدی را برای بازی کردن نسبت به نسخه‌های قبلی به بازیکنان ارائه دهد، در تاریخ ۸ دسامبر (هفده آذر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. سازندگان در رابطه با عرضه دیجیتالی این بازی گفتند هفده آذر، زمانی است که تجربه شما از این بازی آغاز می‌شود:

بازی‌ای که ما در تاریخ ۸ دسامبر عرضه می‌کنیم «کامل نیست». در آن زمان تنها قسمتی از بازی در دسترس قرار خواهد گرفت و در سال ۲۰۱۶، مناطق و ماموریت‌های جدیدی به بازی اضافه خواهد شد. تمام این محتویات در نسخه ۶۰ دلاری بازی قرار خواهند گرفت.

می‌دانیم محتویاتی که در روز عرضه بازی دراختیار شما قرار خواهد گرفت برایتان بسیار مهم است. درحال پیگیری برنامه‌های نهایی خود در این رابطه برای اعلام به مخاطبان خود هستیم. طی روزهای آتی منتظر اطلاعات بیشتری در این رابطه باشید.

با این حال آی‌او اینتراکتیو گفته است نسخه‌ای که پاییز امسال عرضه خواهد شد «دسترسی زودتر» (Early Access) نسخه جدید سری بازی‌های Hitman نخواهد بود:

ما قصد نداریم با این روش پیشروی کنیم. تمام محتویاتی که از زمان عرضه بازی تا سال ۲۰۱۶ منتشر خواهیم کرد، کامل هستند و ما هم به هیچ‌وجه ماموریت و منطقه کامل‌ نشده‌ای را دراختیار کاربران خود قرار نمی‌دهیم. هر محتوای جدیدی که عرضه شود، به صورت کامل خواهد بود.

Hitman (1)

 

با این تفاسیر، می‌توان به این نحوه عرضه مثل بازی‌های استودیو تل‌تِیل، لقب اپیزودیک داد. سازندگان بازی Hitman در این جلسه اعلام کردند روش عرضه بازی به صورت اپیزدی هم مَدِ نظر آن‌ها نیست:

فکر می‌کنیم لقب «اپیزودیک» برای بازی‌هایی باشد که به صورت جداگانه عرضه می‌شوند و قیمت جداگانه‌ای هم دارند، اما این روشی نیست که ما درحال انجام دادن آن هستیم. با این حال در داستان بازی قسمت‌هایی وجوپد دارد که عناصر بازی‌های اپیزودی دارد، بنابراین تجربه شما از «داستان» به این شکل خواهد بود. اما محتویات زیادی دیگر مانند «رویدادها و اتفاقات» مختلف در بازی وجود دارند که هیچ ارتباطی به بخش داستانی ندارد. با این روش، زمانی که شما درحال بازی کردن هستید و نظرات خود را به ما ارائه می‌دهید، ما هم برای بهینه‌سازی بازی تغییراتی را در آن ایجاد می‌کنیم. هدف اصلی ما این است که از زمان عرضه بازی تا زمانی که محتویات آن به پایان رسید، محتویات جدیدی را برای ارائه به کاربران داشته باشیم.

موضوع این است که نمی‌توان اسمی را روی این کار ما گذاشت. به همین دلیل ما آن را یک تجربه «زنده» می‌نامیم، چراکه دنیای بازی زنده است به مرور زمان بزرگ‌تر و کامل‌تر می‌شود.

اگرچه بازی هیتمن ابتدا به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد، اما تا انتهای سال ۲۰۱۶ نسخه فیزیکی بازی که شامل تمام محتویات آن است برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. سازندگان همچنین گفته‌اند با پرداخت ۶۰ دلار، به بازیکنان اجازه دسترسی به رویدادهای زنده، ماموریت و مناطق جدید بدون پرداخت هیچ پول اضافی داده خواهد شد. همچنین گفته شده در بازی سیستم «درون پرداختی» (micro-transactions) هم وجود نخواهد داشت.

IO Interactive همچنین در رابطه با سیستم آنلاین و آفلاین بازی هم توضیح داده است. بازیکنان می‌توانند تمام ماموریت‌ها را به صورت آفلاین بازی کنند، اما محتویات دیگر نظیر جدول رده‌بندی، دانلود بروزرسانی‌ها و رویدادهای زنده به اینترنت نیاز خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با این روش عرضه بازی چیست؟ آیا در زمان عرضه بازی Hitman، این بازی را خریداری خواهید کرد؟

نسخه جدید سری بازی‌های Hitman که یک بازسازی مجدد نسبت به آن‌چه که در گذشته تجربه کردید به حساب می‌آید، در تاریخ ۱۷ آذر برای برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده