نویسنده: علی معصومی
// یکشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی بازی موبایل ICE: تسخیر جهانی از نقطه و خط!

شما تا به حال با بازی‌های مفهومی بسیاری مواجه بوده اید. این بازی نیز یکی دیگر از این بازی‌ها است که سبکی استراتژی دارد و می‌تواند به تجربه‌ای متفاوت در دستگاه‌های موبایل تبدیل شود. در ادامه با معرفی بازی موبایل ICE همراه زومجی باشید.

وقتی برای اولین بار با این بازی مواجه می‌شوید، ممکن است به نظرتان بیاید که طرحی مفهومی از یک بازی است که ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است! گویی سازندگان بازی هنوز در چم و خم مشخص کردن گیم‌پلی بازی هستند و به جزئیات نپرداخته اند. اما اینطور نیست! شما با نسخه نهایی بازی ICE مواجه هستید. این بازی از نظر طراحان آن، با زدودنِ پیچیدگی‌ها، خواسته یک بازی تک و در عین حال جذاب باشد و البته در این کار موفق بوده است.

com.queader.ice1

بازی این طور آغاز می‌شود که هر بازیکن یک پایگاه از آن خود خواهد داشت و نیروهایی نیز به طور مداوم و پیوسته برای او ایجاد می‌شوند. این نیروها برای گرفتن (یا بازپس گرفتن) پایگاه‌های همسایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پایگاه‌ها یا در اختیار انسان‌ها یا در اختیار هوش مصنوعی بازی قرار دارند. شما با ضربه زدن به هر کجای صفحه، نیروهای خود را روانه آنجا می‌کنید تا آنجا را مورد حمله قرار داده و به تسخیر خود در آورند. زمانی که جنگی میان پایگاه‌ها روی دهد، آن پایگاهی که دارای نیروهای بیشتری است، پیروز خواهد شد. با از بین بردن نیروهای دیگر پایگاه‌ها، به مرور زمان بر تجربه شما افزوده شده و قدرت حمله، دفاع و سرعت حرکت شما بهبود خواهد یافت. با ساخت واحد‌هایی برای خود، خواهید توانست پایگاه‌هایی که تعداد نیروهای بیشتری از شما دارند را با تعداد کمتر، شکست دهید.

com.queader.ice0

اصول این بازی بر پایه تک-ضربه استوار است و همین امر باعث هرچه ساده تر کردن بازی شده است. اما همین موضوع دقت بازی را افزایش داده و در برخی موارد سختی آن نمود پیدا می‌کند. با هر ضربه، تمامی نیروهای شما به سمت هدف، رهسپار می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا پایگاه شما در معرض خطر قرار گیرد. در حقیقت برای پایگاه شما هیچ نیروی تدافعی وجود ندارد و اساس این بازی بر حمله استوار است. کوچکترین اشتباه، پایگاه شما را بدون دفاع، در اختیار نیروهای دشمن قرار می‌دهد.

وقتی پایگاه تیمی از تسلط خارج شود، به منزله آخرین باقی‌مانده از نیروهای او است و در نتیجه از صحنه روزگار محو می‌شود. بازی همینطور که پیش برود، شما می‌مانید و یکی از هوش‌های مصنوعی (اصطلاحا حریف کامپیوتری) و شتاب بازی در این جا، کند می‌شود. حریف کامپیوتری هر چه شما انجام دهید، رکب آن را به شما می‌زند. مثلا اگر نیروهای خود را به یکی از پایگاه‌های پر جمعیت او بفرستید. او نیروهای خود را برای دفاع از آن پایگاه، بسیج می‌کند و همچنین اگر نیروهای خود را به یکی از پایگاه‌های دوردست و خلوت او بفرستید، او نیز دوردست‌ترین پایگاه خلوت شما را شناسایی کرده و حمله را آغاز می‌کند! پس در این مرحله شما باید بسیار هوشمندانه عمل کنید.

com.queader.ice2

این بازی موش و گربه، اعتیار آور است و شما را بسیار سرگرم خواهد کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از بازی‌هایی که گرافیک مینیمال و ساده‌ای دارند، لذت می‌برید، این بازی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

تهیه شده در زومجی

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه‌بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده