نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۵

معرفی بازی موبایل Out There Ω Edition: گم شده در فضا

تصور کنید به ماموریتی در فضا فرستاده می‌شوید. پس از بروز برخی‌ مشکلات به خواب می‌روید و هنگامی که بیدار می‌شوید خود را در یک منظومه دیگر می‎یابید! تنهای تنها! فقط با یک سفینه و مقداری منابع محدود! در ادامه با معرفی‌ بازی Out There Ω Edition همراه زومجی باشید.

بازی Out There Ω Edition در واقع نسخه بروز رسانی شده بازی با Out There است که در ابتدا در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۴ (۸ اسفند ۱۳۹۲) برای گوشی‌های موبایل منتشر شد. شما در کل بازی یک هدف دارید و آن‌هم رسیدن به زمین است. اما این کار به همین سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. بازی علاوه بر داشتن عناصر ماجراجویی یک بازی استراتژی نیز به حساب می‌آید. شما باید منابع خود را مدیریت کرده و از منطقه‌ای به منطقه دیگری بروید تا سرانجام بتوانید به زمین برسید. بازی به نوبه خود بسیار سخت و حتی در بعضی‌ مواقع ظالمانه است! به عنوان کسی‌ که در حدود دو سال به طور مداوم این بازی را بازی کرده است تابه حال نتوانستم به زمین برگردم!

سفر در فضای بیکران!

Out There: Ω Edition نقشه‌ای که در آن قرار دارید

هنگام شروع بازی شما درون سفینه‌ایی قرار دارید که سفینه اصلی‌ بازی به حساب می‌آید و به یک نقشه دسترسی‌ دارید که در آن‌می‌توانیدسیاره‌هایی‌ که قابل دسترسی هستند و می‌توانید به آنها سفر کنید را مشاهده کنید. هدف شما در کل بازی این است که با مدیریت کردن سوخت، اکسیژن و مقاومت سفینه خود به دورترین نقطه‌ایی‌ که می‌توانید برسید. همچنین شما با یاد گرفتن تکنولوژی‌های مختلف می‌توانید بطور مثال مته خود را ارتقا بدهید و به منابع بیشتری دسترسی‌ پیدا کنید یا به نقاط دورتر با مصرف سوخت کمتری سفر کنید. هر منظومه‌ایی که به آن‌ سفر می‌کنید یک ستاره بزرگ و ۱ تا ۴ سیاره کوچک دارد که هرکدام از این سیاره‌ها و ستاره‌ها منابع مختلفی‌ دارند. در ابتدای بازی نمی‌توانید به منابع درون ستاره‌ها دسترسی‌ پیدا کنید (اینکار نیاز به مته قوی‌تری دارد) اما منابع سیاره‌ها را به راحتی‌ از ابتدای بازی در دسترس شما قرار دارند. برای سفر کردن به نقطه دیگری در نقشه (به نسبت فاصله آن‌ ستاره تا مکان فعلی شما در نقشه علاوه بر سوخت، مقداری اکسیژن هم مصرف می‌کنید).

سیارات مختلف با ویژگی‌های مختلف

Out There: Ω Edition سیارات مختلفی در بازی وجود دارند که هرکدام منابع خود را دارا هستند

به هر ستاره که می‌رسید شانس برخورد با ۳ نوع سیاره دارید. اولین نوع، سیاراتی هستند که هوای قابل تنفس دارند. هنگام فرود بر روی این سیارات منبع اکسیژن شما به طور خودکار پر می‌شود و می‌توانید با دریل کردن به منابع که عموماً در این سیاره اکسیژن است دسترسی‌ پیدا کنید. همچنین این سیارات حاوی حیات هستند و شما می‌توانید با بیگانگان روبرو شوید و با آنها حرف بزنید. آنها معمولا درخواستی از شما دارند اما زبانی که حرف می‌زنند زبان بیگانه‌ایی است. در طول بازی با ملاقات سیاره‌های اینچنینی کم کم زبان بیگانگان را یاد می‌گیرید و می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید خواسته آنها را انجام دهید، به شما هدایایی می‌دهند. نوع دوم سیاره‌ها سیاراتی هستند که سوخت در آنها یافت می‌شود اما معمولا دارای اتمسفر خطرناکی هستند و با رفتن به درون آنها سفینه شما ضربه می‌بیند. پس هنگام وارد شدن به این سیارات باید خیلی‌ مراقب باشید که سفینه شما از لحاظ سلامت در وضع نسبتا خوبی‌ قرار داشته باشد زیرا با رسیدن مقاومت سفینه به صفر، بازی تمام می‌شود. نوع سوم سیارات سیاراتی هستند که حاوی مواد معدنی هستند. این مواد شامل آهن، طلا، منیزیم و ... می‌شوند که برای تعمیر سفینه و ساخت تکنولوژی‌های جدید به کار می‌روند.

فضای محدود سفینه کار را برای تصمیم‌گیری سخت می‌کند!

Out There: Ω Edition فضای محدود سفینه تصمیم‌گیری برای انتخاب منابعی که با خود حمل می‌کنید را سخت می‌کند

مانند بسیاری از بازی‌های استراتژی یا RPG، سفینه شما فضای زیادی ندارد (هرچند که ۱۰ سفینه مختلف در طول بازی وجود دارند که به آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد) و هنگام جمع آوری منابع شما باید منابعی با خود حمل کنید که بیشتر به کارتان می‌آیند. هنگامی که بر روی سفینه کلیک می‌کنید صفحه‌ای باز می‌شود که متشکل از مربع‌هایی هست که تعداد این مربع‌ها در سفینه‌های مختلف فرق می‌کند. این مربع‌ها نشان‌گر مقدار منابع و تکنولوژی‌هایی است که شما می‌توانید با خود حمل کنید. ۵ عنصر اصلی‌ که همیشه باید همراه خود داشته باشید عبارتند از: FE (آهن) که برای تعمیر سفینه و در صورت خراب شدن یکی‌ از دستگاه‌های داخلی‌ سفینه برای تعمیر بکار می‌رود، O۲ (اکسیژن)، H (هیدروژن) و HE (هلیوم) که به عنوان سوخت به کار می‌روند و امگا که می‌تواند جایگزین تمامی‌ عناصر شود. مثلا اگر شما اکسیژن نداشته باشید می‌توانید از امگا استفاده کنید. شما در هر مربع اجازه حمل ۲۰ واحد از هرکدام از عناصر را دارید که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید. علاوه بر این ۵ عنصر مهم، عناصر دیگری نیز در بازی برای ساخت تکنولوژی‌هایی که به شما کمک می‌کند که دورتر سفر کنید یا مته خود را ارتقا داده و به منابع بیشتری دسترسی پیدا کنید وجود دارد.

سفینه‌های مختلف، ویژگی‌های مختلف

در طول بازی سفینه‌های مختلفی‌ وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی‌ پیدا کنید. نحوه پیدا کردن این سفینه‌ها فقط بر مبنای شانس است و شما به طور تصادفی در برخی‌ از ستاره‌ها به این سفینه‌ها دسترسی‌ پیدا می‌کنید. هنگام پیدا کردن این سفینه‌ها دو راه پیشرو دارید. یا منابع سفینه را به سفینه فعلی خود منتقل کنید و به سفر ادامه دهید یا سوار سفینه جدید شوید و با انتقال منابع خود از سفینه قدیمی‌ به سفر ادامه دهید. هر سفینه ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. برخی‌ فضای ذخیره منابع بیشتری دارند، برخی‌ بدنه محکمتری دارند و برخی‌ سوخت کمتری برای مسافرت مصرف می‌کنند.

شانس، شانس و باز هم شانس!

یکی‌ از عوامل بسیار مهم در بازی شانس است! اگر شما شانس نداشته باشید می‌توانم به شما قول بدهم که در ده دقیقه اول بازی، بازی برای شما تمام می‌شود! گاهی‌ در حین سفرهای خود اتفاقاتی برای شما می‌افتد که در قالب یک متن توضیح داده می‌شود. برخی‌ از این اتفاقات حتی به شما اجازه تصمیم گیری هم می‌دهند که با انتخاب یکی‌ از چند گزینه کدام راه را انتخاب کنید. این اتفاقات می‌تواند شامل برخورد سفینه با جسمی‌ در فضا باشد یا خراب شدن ناگهانی یکی‌ از اجزای سفینه و یا حتی سوراخ شدن منبع اکسیژن شما و کم شدن اکسیژن! پس فرقی‌ نمی‌کند که چقدر در مدیریت منابع خبره باشید، گاهی اوقات شانس هم باید چاشنی‌ کار شما شود!

Out There: Ω Edition تصاویر هنری چشم‌نواز بازی

در انتها چند نکته قابل توجه در مورد بازی نیز وجود دارد که اشاره به آنها خالی‌ از لطف نیست. اولین نکته تصاویر بصری فوق‌العاده‌ زیبای بازی است. تصاویر بازی که از کتاب‌های کامیک الهام گرفته شده‌اند بسیار زیبا هستند. نکته بعدی موسیقی بازی است که توسط سیدارتا بارن‌هورن (سازنده‌ موسیقی بازی‌هایی همچون Antichamber و The Stanley Parable) ساخته شده است که لذت تجربه بازی را دوچندان می‌کند و حتما توصیه می‌شود که بازی را با هدفون انجام دهید. نکته آخر وجود ۴ پایان مختلف برای بازی است که ارزش تکرار بازی را زیاد می‌کند. بازی Out There: Ω Edition با قیمت ۴.۹۹ دلار برای اندروید و iOS قابل تهیه است و قویاً به شما توصیه می‌کنیم که تجربه این بازی زیبا را از دست ندهید. همچنین در زیر تریلر بازی را می‌توانید مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

تهیه شده در زومجی

دانلود از آیتونزدانلود از گوگل‌پلی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده