نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵

«اسپکتر» آخرین فیلم سم مندز در مقام کارگردان مجموعه جیمز باند

سم مندز کارگردان فیلم جدید جیمز باند که وظیفه کارگردانی قسمت قبلی‌ این فیلم را نیز بر عهده داشت اعلام کرد که شبح (اسپکتر) آخرین فیلمی خواهد بود که او از مجموعه جیمز باند کارگردانی می‌کند. با زومجی همراه باشید.

مندز در مصاحبه‌ای که اخیرا با بی‌بی‌سی انجام داد گفت:

من قبلا گفته بودم که بعد از ریزش آسمان (اسکای‌فال) دیگر به دنیای جیمز باند بر نخواهم گشت. اما برگشتم و تمام دوستانم من را مسخره کردند! اما من فکر می‌کنم که واقعا شبح (اسپکتر) آخرین باشد.

مندز توضیح داد که شبح فیلم بزرگ‌تری نسبت به ریزش آسمان خواهد بود. وی در ادامه اشاره کرد که این فیلم یک فیلم فوق‌العاده‌ایی است که زندگی‌اش را به عنوان یک کارگردان تغییر خواهد داد اما افزود که شک دارد که بتواند قسمت دیگری از این مجموعه را کارگردانی کند.

شما باید برای کارگردانی چنین فیلم عظیمی‌ کل زندگی‌ خود را به حالت تعلیق در بیاورید.

وی همچنین گفت که کار ضبط آهنگ فیلم تمام شده اما از گفتن اینکه چه خواننده‌ای وظیفه اجرای این آهنگ را بر عهده داشت خودداری کرد.

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که کار ضبط آهنگ تمام شده است و فوق‌العاده‌ آهنگ زیبایی‌ است. من خیلی‌ نسبت به این آهنگ هیجان زده‌ام. شما نباید مدت زمان زیادی انتظار بکشید.

با اینکه ریزش آسمان با فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم مجموعه جیمز باند بود، در ابتدا مندز نمی‌خواست کارگردانی قسمت بعدی را قبول کند. در ابتدا قرار بود فیلم شبح در دو قسمت اکران شود اما این کار عملی‌ نشد و شبح به یک فیلم تبدیل شد. در بهار ۲۰۱۳ (۱۳۹۲)، مندز اعلام کرده بود که حتی فکر اینکه بعد از ریزش آسمان سریعا سراغ ساخت قسمت بعدی جیمز باند بروند وی را به صورت فیزیکی‌ خسته می‌کرد!

از هنرپیشگان فیلم می‌توان به دانیل کریگ، کریستف والتز، مونیکا بلوچی، دیو باوتیستا و رالف فاینس در نقش اِم اشاره کرد. داستان شبح در مورد دشمنی است که در گذشته جیمز باند حضور داشته و همچنین یک سازمان شرور به نام شبح. سازمان شبح در فیلم‌های قدیمی‌ باند حضور پررنگی داشت.

شبح قرار است در تایخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در انگلستان و ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در نقاط دیگر دنیا اکران شود. 

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده