نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

مبارزات بازی Dark Souls 3 سریع تر از نسخه های قبلی این سری است

براساس اطلاعات منتشرشده توسط آخرین شماره از مجله Edge، مبارزات بازی Dark Souls 3 با الهام‌گیری از بازی Bloodborne، سریع‌تر از نسخه‌های قبلی این سری است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اعضای مجله Edge در زمان تجربه کردن Dark Souls 3 در استودیو فرام سافت‌ور، دو تغییر اساسی را در بازی نسبت به نسخه‌های قبلی مشاهده کردند. حرکت «بازگشت به عقب» که در سری Dark Souls اهمیت زیادی داشت، در نسخه سوم با «حرکت و جهش سریع» جایگزین شده است. یکی دیگر از تغییرات عمده بازی، حرکت سریع شمشیرهای سنگین در بازی است. در نسخه‌های قبلی این سری شمشیرهای سنگین به دلیل سنگینی خود، آهسته‌تر از سلاح‌های دیگر حرکت می‌کردند.

با تمام این تفاسیر، کسانی که بازی را تجربه کردند اعتقاد دارند برای ساخت Dark Souls 3 از بازی Bloodborne، انحصاری پلی‌استیشن 4 الهام گرفته شده است. اگرچه بازی Bloodborne با سری Souls تفاوت‌های زیادی دارد، اما در بسیاری از نقاط مکانیک‌های مشترکی را با این سری دارد. از این نقاط اشتراک می‌توان به استفاده از یک دکمه و آنالوگ در زمان حمله و دکمه اختصاصی برای بازگشت به سمت عقب اشاره کرد.

اما مهم‌ترین تفاوت این دو سری، مبارزات سریع و آهسته است. در سری Dark Souls  و در بخش مبارزات، شما باید با استفاده از محافظ (shield) و احتیاط، به سمت جلو پیشروی کنید. اما در بازی Bloodborne سازندگان دو سلاح را در دست شما قرار دادند و اکشن بیشتری را به بازی اضافه کردند. در این بازی شما همچنین می‌توانستید در زمان اصابت ضربه به شخصیت خود، با ضربه زدن مجدد به دشمنان سلامتی خود را بازیابید.

ظاهرا در بازی Dark Souls 3 سازندگان از خصوصیات گیم‌پلی سریع بازی بلادبورن استفاده کردند و مبارزات این بازی را سریع‌تر از گذشته کرده‌اند.

Dark_Souls_3_-_E3_screenshot_2_1434385705

 

در نمایشگاه E3 2015 هیدِتاکا میازاکی، خالق سری Dark Souls و کارگردان نسخه سوم این بازی در زمان نمایش بازی به اهل رسانه اعلام کرده بود در این نسخه تنوع بیشتری را در تعداد شمشیرها، جایزه و ریسک کردن بازیکنان می‌خواهد. در این نسخه بازیکنان با استفاده از مکانیک «ready stance» می‌توانند با شمشیرهای معمولی محافظ دشمنان را بشکنند و از فاصله دور به آن‌ها حمله کنند. میازاکی همچنین در صحبت‌های خود گفت با استفاده از شمشیرهای سنگین و مکانیک جدید آن‌ها بازیکنان می‌توانند خود را به آسمان پرتاب کنند و از بالا برای صدمه رساندن به دشمنان به زمین فرود آیند.

سریع‌تر شدن گیم‌پلی بازی به سلاح «تیر و کمان» هم انتقال یافته است. در بازی دارک سولز ۳ بازیکنان می‌توانند در اکثر اوقات از تیر و کمان خود استفاده کنند و همین مسئله، باعث سریع‌تر شدن گیم‌پلی بازی هم می‌شود.

نظر شما در رابطه با این اطلاعات و سریع‌تر شدن گیم‌پلی بازی Dark Souls 3 چیست؟

بازی Dark Souls 3 اوایل سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده