نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

سازندگان بازی DOOM از تجربه شیرین خود در مراحل تولید این بازی می‌گویند

در جریان نمایشگاه Quakecon 2015، استودیو id software از تجربه شیرین خود در زمان تولید بازی مورد انتظار DOOM صحبت کرد که درادامه توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنیم. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تمرکز اصلی تیم تولید بازی DOOM، «حرکت کردن» به بهترین شکل ممکن بوده است. براساس ایده‌های سازندگان، اگر قابلیت حرکت کردن در محیط‌های بازی به خوبی پیاده‌سازی شود، تجربه بازیکن از DOOM بهتر و بهتر خواهد شد.

هوگو مارتین، طراح هنری DOOM در صحبت‌های خود گفته است بازیکنان در زمان تجربه بازی، احساس «بروس‌لی بودن با یک شات‌گان بر روی یک تخته اسکیت» به آن‌ها دست می‌دهد!

در پنل اختصاصی بازی DOOM در نمایشگاه Quakecon 2015، بِرَد بِرِیملِت، تهیه‌کننده بخش چندنفره بازی در رابطه با روند تولید نسخه جدید سری بازی‌های DOOM گفت:

در نظر داشتیم به ریشه‌های سنتی id software برای تولید بازی پایبند باشیم. زمانی که بازی سریع و روان باشد، هدف اصلی ما برای تولید DOOM پیاده شده است. بنابراین هیچ احساسی بهتر از اجرای این ایده به بهترین شکل ممکن برای ما وجود ندارد.

رابِرت دوفی، رئیس بخش تکنولوژی آی‌دی سافت‌ور درادامه گفت در روند تولید بازی DOOM، آن‌ها با استفاده از بازی RAGE و دو برابر کردن سرعت بازیکنان، این قابلیت را در بازی DOOM تولید کردند. این اتفاق باعث خلق حرکات تمام‌کننده خشونت‌آمیز که توجهات زیادی را هم به خود جلب کرده شده است.

براساس ایده‌هایی که در ذهن سازندگان این بازی می‌گذرد، «پیش‌بردن مرزهای مبارزات» هسته اصلی گیم‌پلی بازی است، بنابراین هر چیزی که در بازی باعث کاهش سرعت بازیکنان می‌شده سریعا از آن حذف شده است.

DOOM (7)

 

در طرفی دیگر، این خصوصیات باعث حذف قابلیت بازیابی سلامت به صورت خودکار از بازی شده است. مارتی استرتون، تهیه‌کننه DOOM در این رابطه می‌گوید:

نبود خصوصیت بازیابی سلامتی به صورت خودکار به قابلیت حرکت کردن در بازی بستگی دارد. در بازی DOOM حرکت کردن یکی از اصلی‌ترین خصوصیات بازی است، برای همین ما دوست نداشتیم بازیکنان برای بازیابی سلامتی توقف کنند. این خصوصیت همچنین توانایی‌های بازیکنان برای پیشروی در روند بازی را هم به چالش می‌کشد.

در زمان اجرای تمام‌کننده‌های بازی، به بازیکنان بسته سلامتی و مهمات داده خواهد شد:

سرعت یکی از کلیدهای اصلی برای اجرای حرکات تمام‌کننده است. برای توقف نکردن بازی و سرعت بالا در روند بازی، ما ضربات تمام‌کننده را به «سرعت» ارتباط دادیم.

اگر از گیمرهای قدیمی باشید و نسخه‌های قبلی سری DOOM را هم تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که تمرکز بر روی «سرعت» یکی از ویژگی‌های اصلی این سری قدیمی است.

بازی‌ Doom که توسط استودیو آی‌دی سافت‌ور تولید و توسط شرکت بتسدا عرضه خواهد شد، بهار سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده