نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

نینتندو نوعی نمایشگر خوابیده به همراه پروژکتور می سازد

شرکت نینتندو، در راستای راهبرد جدیدش به نام (Quality of Life (QOL، پتنت جدیدی جدیدی را ثبت کرده است؛ نمایشگری خوابیده که درجه حرارت و نبض شما را تعیین می‌کند، احساسات شما را می‌سنجد، به شما نمره‌ی خواب می‌دهد و اطلاعات را روی سقف اتاقتان نمایش می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

شرکت نینتندو که همه آن را به عنوان نامی فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی می‌شناسیم، در راستای راهبرد جدیدش به نام QOL که در سال ۲۰۱۴ آن را آغاز کرده بود، اولین بار در آبان ماه سال پیش از تصمیمش برای ساخت نمایشگر خوابیده خبر داده بود. اما اکنون به لطف اعضای فروم سایت NeoGAF که پتنت جدید نینتندو را رو کردند، ما می‌توانیم تصور بهتری از شکل و شمایل این سیستم داشته باشیم. به نظر می‌رسد که شرکت نینتندو که تجربه طولانی در صنعت بازی دارد مشغول کار بر روی گجتی شبیه ساعت رو‌میزی دارای سنسور است که به یک پروژکتور مجهز شده است. از آنجایی که متون شرح این پتنت اکثرا به زبان ژاپنی است، ما تنها توانستیم به خلاصه‌ی متن و تصویر این دستگاه دست پیدا کنیم که شما در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

nintendo-sleep-monitor-lede

نمی‌توان دقیق مشخص کرد که نمایشگر خوابیده، سیستمی متشکل از دو دستگاه است یا اینکه آن وسیله‌ای که شبیه گوشی هوشمند است تنها متعلق به کاربر بوده و ربطی به دستگاه ندارد. به هرحال این سیستم جدید نینتندو مجهز به تعدادی سنسور، میکروفون، و یک دوربین است که درجه حرارت و نبض کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه سپس با داده‌هایی که جمع‌آوری کرده است، شرایط احساسی کاربر را می‌سنجد و نمره‌ی خواب وی را محاسبه می‌کند و سپس وضعیت شخص و نتایج بر روی دیوار یا سقف نشان داده خواهد شد.

عده‌ای ممکن است که عملکرد این دستگاه را نوعی فضولی و غیر عادی قلمداد کنند، ولی به هرحال باید دقت کرد که این فعلا یک طرح است. قطعا پس از عرضه این نمایشگر توسط نینتندو، ما از ویژگی‌های آن بیشتر آگاه خواهیم شد. بر اساس آنچه که سایت IGN تخمین زده است، این دستگاه احتمالا در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده