نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

بازی Halo 5 دارای محیط های بزرگ و سخت ترین دشمنان در تاریخ این سری است

بازی Halo 5: Guardians با تمرکز بر روی بخش co-op طراحی شده است. به همین دلیل، در این نسخه از سری بازی‌های هیلو شاهد محیط‌های بزرگ‌تر و دشمن‌هایی سرسخت‌تر خواهیم بود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یکی از دلایل بزرگ بودن محیط‌های بازی Halo 5: Guardians، تجربه بازی با دوستان بوده است. جان هولمز، مدیر استودیو ۳۴۳ اینداستِریز در این رابطه می‌گوید:

وسعت بخش داستانی بازی Halo 5: Guardians بسیار بزرگ‌تر از تمام نسخه‌های قبلی این سری است.

با تمرکز بر روی بخش co-op، باید محیط‌های وسیع‌تر، ماموریت‌های داینامیک و راه‌های مختلف برای پیگیری روند بازی را تولید کرد. اعضای تیم برای گشت و گذار در محیط بازی و یافتن بهترین مکان برای حمایت از هم‌ تیمی‌های خود تشویق می‌شوند.

علاوه بر محیط‌های بزرگ‌تر، سازندگان بازی هیلو ۵ همچنین تعداد دشمنان را برای سخت‌تر کردن بازی افزایش داده‌اند:

به دلیل آزادی بیشتر بازیکنان برای کاوش در محیط، می‌توان صدها دشمن را در دنیای بازی برای مواجه شدن با بازیکنان پراکنده کرد. اینجاست که خصوصیت سندباکس سری هیلو خود را به خوبی نشان می‌دهد.

علاوه بر دشمنان بیشتر، نحوه رفتار هوش‌مصنوعی برای مقابله با بازیکنان بخش co-op پیچیده‌تر شده است. هولمز در صحبت‌های خود گفته است چه در بخش داستانی و چه در بخش co-op، سربازان دیگر می‌توانند همراهان خود را در زمان مجروحیت از روی زمین بلند کنند:

این تغییرات، چالش‌های زیادی را برای ایجاد بالانس لازم در مبارزات بازی هیلو ۵ برای ما ایجاد کرد.

با این تغییرات، ما خصوصیات تمام دشمنان، وسایل‌نقلیه و سلاح‌ها را در تمام درجات سختی و تعداد بازیکنانی که در یک صحنه حضور دارند بررسی کردیم. دشمنان هیلو ۵ سریع‌تر و قوی‌تر هستند و نسبت به کارهای شما سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهند. ما برای مبارزات تاثیرگذارتر با سربازان اسپارتان، رفتارهای جدیدی را برای برخی از آن‌ها تولید کردیم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از تمرکز اصلی سازندگان بر روی بخش co-op راضی هستید؟

بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده