گوریلا گیمز توضیح میدهد که چرا در Horizon Zero Dawn سلاح گرمی وجود ندارد
پس از مدت زمانی نه چندان طولانی، حال استودیوی سازندهی این بازی، گوریلا گیمز، درمورد علت نبود سلاح گرم در بازی صحبتهایی کرده است.
در جدیدترین شماره از مجلهی اِج، کارگردان بازی Horizon Zero Dawn، مادِیس دیجانگ، توضیح داد که چرا شخصیت اصلی بازی، از هیچگونه سلاح گرمی استفاده نمیکند.
او در این مورد گفت که:
وقتی که سازندگان، چیزی مثل یک مسلسل (Machine Gun) را درون بازی قرار میدهند، بازی بسیاری از جنبههای خود را از دست میدهد. در اینصورت باید فقط کشت و جلو رفت!
جانگ در ادامه توضیح داد که اگر سازندگان سلاح گرم را وارد بازی میکردند، بازی با سایر آثار سبک تیراندازی تفاوت چندانی پیدا نمیکرد. جانگ دوست دارد که بازیکنان به هنگام تجربهی بازی Horizon: Zero Dawn احساس کنند که در قبیلهای زندگی میکنند که از هرگونه تکنولوژی به دور است. همانطور هم که احتمالا در تریلر E3 دیدهاید، به کارگیری «تیر و کمان» موجب میشود که این بازی، از سایر بازیهای سبک تیراندازی متمایز شود.
مجلهی اِج فرصت تماشای نبردهای Horizon: Zero Dawn را از حدود چهار سال پیش داشته است؛ در نمونههای اولیهی بازی، دقیقا همان دایناسورهای روباتیکی (robotic T-Rex) که در تریلر E3 مشاهده کردیم، وجود داشتهاند. اما آنطور که به نظر میرسد، در ابتدا شخصیت اصلی بازی شباهت زیادی به شخصیت اصلی بازی Killzone داشته و همچنین از مسلسل هم استفاده میکرده است.
اِج توضیح میدهد به علت این که در این بازی تیر و کمان جای مسلسل را گرفته است، مکانیک بازی از سایر بازیهای هم سبک متمایز است.
سهشنبه این هفته نمایش جدیدی از این بازی به صورت یک پخش زنده و به زبان آلمانی پخش خواهد شد. اگرچه اکثر افراد زبانی که در این نمایش جدید در آن صحبت خواهند شد را متوجه نمیشوند، اما باز هم می توانیم شاهد بخشهایی از گیمپلی این بازی موردانتظار باشیم.
بازی Horizon: Zero Dawn که معرفی آن توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرد و برنده جایزه بهترین بازی جدید در نمایشگاه E3 2015 هم اعلام شد، در سال ۲۰۱۶ بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.
منبع: AOFB