نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱

مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در بازی FIFA 16

در سال‌های اخیر،  EA به جای اینکه تغییرات اساسی‌ای در سری FIFA انجام دهد، سعی کرده که هر سال تغییرات جزئی در بازی ایجاد کند و بازی را هر سال نسبت به سال گذشته بهتر کند. در این مقاله با هم نگاهی به تغییرات نسخه امسال این بازی خواهیم داشت.

سری بسیار محبوب FIFA، امسال نیز برروی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360،‌پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل منتشر می‌شود. در جریان کنفرانس الکترونیک آرتز در نمایشگاه گیمزکام، اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر شد. در زیر با هم نگاهی به مهم‌ترین تغییرات FIFA 16 می‌اندازیم.

بخش تیم درفت در آلتیمیت تیم

کسانی که دوست ندارند که یک فصل تمام را برای ساخت تیم خود در بخش آلتیمیت تیم پشت سر بگذارند، می‌توانند از طریق این بخش تیم مورد علاقه خود را بدون بازی کردن بازی‌های بخش آلتیمیت تیم بسازند.

بازیکنان می‌توانند ستاره‌های فوتبال مانند رونالدو، مسی،‌هازارد و غیره را در تیم خود قرار بدهند. هنگامی که شما وارد این بخش می‌شوید می‌توانید از بین تعدادی از بازیکنان برای پست‌های مختلف، تعدادی را انتخاب کرده و در تیم خود قرار دهید.  پس از اینکه شما ۱۱ بازیکن اصلی و تعویضی‌های خود را انتخاب کردید، می‌توانید به بازی در این بخش بپردازید.

Fifa 16

این بخش، بیشتر یک حالت دمو را دارد و به شما نشان می‌دهد که بازی با تیمی حاوی این بازیکنان چگونه است، شما با هر تیم ساخته شده حداکثر توانایی بازی کردن ۴ بازی را دارید و از این ۴ بازی هر کدام را که ببازید مجبورید از اول تیم خود را ساخته و دوباره این ۴ بازی را آغاز کنید.

یکی از بهترین قسمت‌های این بخش، توانایی بازی کردن با دوستانتان خواهد بود که قطعا لحظات لذتبخشی را برای شما رقم خواهد زد.

نشان دادن بازیکنان خاص قبل از شروع مسابقه در آلتیمیت تیم

در نسخه‌های سال‌های گذشته بازی، اگر شما در تیم خود بازیکنان خاصی داشتید (مانند الکسیس سانچز روی فرم)، هیچ راهی برای اینکه حریف شما بفهمد شما از این کارت‌ها بهره می‌برید وجود نداشت. امسال و در نسخه جدید فیفا، این مشکل حل شده است و بازیکنان خاص تیم شما در هنگام بارگذاری مسابقه برای حریفتان به نمایش در می‌آیند.

فوتبال بانوان

۱۲ تیم ملی فوتبال بانوان در فیفا ۱۶ حضور خواهند داشت. لایسنس رسمی تمام این ۱۲ تیم توسط الکترونیک آرتز خریداری شده است. همچنین بیش از ۱۰۰ اسکن از صورت معروف‌ترین بانوان فوتبالیست جهان توسط الکترونیک آرتز تهیه شده است.

نحوه امتیازدهی به بازیکنان خانم در این قسمت از بازی با آقایان فرق دارد. پس شما نمی‌توانید بازیکنان آقا و خانم را با هم مقایسه کنید.

تورنمنت‌های پیش از فصل بخش کریر مود

در بازی FIFA 16، شما می‌توانید در هنگام بازی کردن کریر مود در تورنومنت‌های پیش از آغاز فصل شرکت کنید. این تورنومنت‌ها در تمامی قاره‌های دنیا برگزار می‌شوند.

بردن این مسابقات بودجه فصل نقل و انتقالات شما را افزایش خواهد داد. همچنین قدرت تیم شما تعیین کننده این است که شما به چه تورنومنت‌هایی دعوت می‌شوید.

گزارشگری مجزا برای بخش آلتیمیت تیم

این ویژگی جدید، گزارشگری کاملا جدایی را برای آلتیمیت تیم در بر خواهد داشت. جملاتی که گزارشگران بازی در این بخش می‌گویند، کاملا مختص آلتیمیت خواهد بود و از دیگر بخش‌های بازی جداست.

گزارشگران FIFA 16 همان گزارشگران قدیمی این سری،‌ مارتین تایلر و الن اسمیت هستند.

بخش تمرین در کریر مود

یکی از بیشترین درخواست‌های طرفداران سری فیفا، اضافه شدن بخش تمرین به کریر مود بازی بود. بالاخره این بخش در FIFA 16 پیاده‌سازی شده است. شما در این بخش می‌توانید بازیکنان و تیم خود را تمرین دهید تا توانایی‌های آنها را بالا ببرید. با بازی کردن مینی گیم‌های مختلفی توسط بازیکن مورد نظرتان شما می‌توانید توانایی‌های این بازیکن را بالا ببرید. تنها محدودیتی که در این بخش وجود دارد این است که شما نمی‌توانید پست بازیکن را عوض کنید. به طور مثال نمی‌توانید تصمیم بگیرید که تیاگو سیلوا را به خط حمله ببرید.

خوشحالی‌های پس از گل بیشتر و بهتر

این ویژگی جدید به شما این امکان را می‌دهد که خوشحالی پس از گل خود را با بازیکنان ذخیره نیز تقسیم کنید. همچنین شما می‌توانید با دویدن به سمت فیلمبردار کنار زمین، بازیکن را از درون لنز دوربین مشاهده کنید. بازیکن در این حالت بوسه‌‌ای بر لنز دوربین می‌زند!

FIFA 16‌ در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳ مهر) برای تمام کنسول‌های خانگی، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل منتشر می‌شود.

منبع: IGN

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده