نویسنده: Zoomg Team
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

حداقل سیستم مورد نیاز نسخه پی‎سی بازی Call of Duty: Black Ops 3 مشخص شد

Call of Duty: Black Ops 3 نسخه‎ی جدید سری بازی‎های محبوب «ندای وظیفه» است که پاییز امسال عرضه ‌می‌شود. چند ساعت پیش، در جریان برگزاری نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، استودیو تری‎آرک حداقل سیستم موردنیاز نسخه پی‎سی بازی را مشخص کرد.

تری‌آرک، سازنده‌ی جدیدترین نسخه‌ی سری بازی‌های «ندای وظیفه»، چند ساعت پیش طی بیانیه‎ای حداقل سیستم موردنیاز نسخه پی‎سی بازی Call of Duty: Black Ops 3 را مشخص کرد. این استودیو، علاوه بر مشخص کردن سیستم موردنیاز بازی، اطلاعات جدید و جذابی را هم از بازی به اشتراک گذاشت.

تری‎آرک اعلام کرد که پی‎سی بازان برای اجرای بازی Call of Duty: Black Ops 3 به سیستمی با مشخصات زیر نیازمندند:

سیستم‎عامل: ویندوز ۷ نسخه‌ی ۶۴ بیتی / ویندوز ۸ نسخه‌ی ۶۴ بیتی / ویندوز ۸.۱ نسخه‌ی ۶۴ بیتی

پردازنده: اینتل Core i3-530  مدلِ ۲.۹۳ گیگاهرتز / اِی‎اِم‎دی Phenom II X4 810 مدلِ ۲.۶۰ گیگاهرتز

حافظه‎ رم: ۶ گیگابایت

گرافیک: GeForce GTX 470 انویدیا / Radeon HD 6970 اِی‎اِم‎دی (هر دو با حافظه‌ی ۱ گیگابایت)

دایرکت‎ایکس: نسخه‎ی ۱۱

کارت‎صدا: سازگار با دایرکت‎ایکس

برخلاف نسخه‎های قبلی این سری، این مشخصات اصلا بابِ میل طرفداران نیست و مطمئنا اگر شما سیستم قدرتمندی نداشته باشید، نمی‎توانید حتی بازی را اجرا کنید. اگر باری دیگر به حداقل سیستم موردنیاز بازی بنگرید، می‎بینید که اگر بخواهید بازی را با گرافیک بالا اجرا کنید، به سیستمی بسیار قدرتمند‎تر از این هم نیاز خواهید داشت؛ هرچند که ما هنوزهیچ اطلاعاتی درمورد سیستم پیشنهادی نداریم.

نکته‎ی قابل توجه درمورد سیستم‎عامل موردنیاز بازی، نبود نام ویندوز ۱۰ است. رم موردنیاز نیز بسیار جالب است. هرچند که اخیرا بازی‎های جدید به همچین حافظه‎ی رمی نیاز دارند، اما به نسبت نسخه‎های قبلی، این موضوع کمی آزاردهنده است. البته اگر از طرف دیگر قضیه به این موضوع بیاندیشیم، به این نتیجه می‎رسیم که باید در این بازی منتظر گرافیک بالا و جذابی باشیم.

در کنار این مشخصات، استودیو تری‎آرک ویژگی‎های جدیدی را که «مختص به نسخه‎ی پی‎سی بازی» هستند نشان داد. بر اساس این ویژگی‎ها پی‎سی بازان در کنار سرورهای اختصاصی، می‎توانند از قابلیت اسپلیت-اسکرین (Split Screen) برای بازی دو نفره لذت ببرند. در ادامه می‎توانید لیست منتشر شده از سوی تری‎آرک را مشاهده کنید:

  • سرورهای کاملا اختصاصی
  • قابلیت اسپلیت-اسکرین برای ۲ نفر
  • پشتیبانی از کنترلر
  • مقیاس‎بندی GPU و SLI و همچنین بهینه‎سازی Crossfire
  • پشتیبانی بازی از مانیتورهای 4K که باعث می‎شود بازی هرچه جذاب‎تر و گرافیکی‎تر جلوه کند
  • پشتیبانی از اسلایدر FOV
  • امکان چت کردن در بازی
  • کارت‎های تجاری استیم
  • آنتی چیت تری‎آرک با نام اختصاصی TAC

از جذاب‎ترین ویژگی‎ها می‎توان به پشتیبانی بازی از مانیتورهای 4K و همچنین پشتیبانی از کنترلر اشاره کرد. دو ویژگی که مطمئنا تجربه‎ی بازی را لذت‎بخش‎تر می‎کنند. چندی پیش بود که تصاویر جدیدی از بخش چندنفره و داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد که نشان می‎داد سازندگان در این نسخه هم توجه زیادی به جزئیات محیط اطرف کرده‎اند.

بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط استودیو تری‌آرک در حال توسعه است، در تاریخ ۶ نوامبر ( ۱۵ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

اگر اخبار روزهای گذشته Black Ops 3 را از دست دادید، می توانید از طریق زومجی به مشاهده  معرفی حالت زامبی  و  نسخه کالکتوراین بازی که شامل یک یخچال فریز کوچک واقعی خواهد بود بپردازید.

منبع: Segmentnext

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده