طرح دوبارهی یک سؤال: چرا بازی Need for Speed باید همیشه آنلاین باشد؟
مدتی پیش بود که الکترونیک آرتز، ناشر سری نامآشنای Need for Speed، اعلام کرد که نسخهی جدید این بازی باید همیشه به اینترنت متصل باشد. در آن زمان، EA در حساب توئیتر رسمی بازی، فراهم کردن «تنوع بیشتر» و «تجربهای باارزشتر در کنار دوستان» را از جمله دلایل این اقدام عنوان کرد. در همین راستا، مجلهی OXM بهتازگی گفتوگویی را با مارکوس نیلسون، مدیر اجرایی گوست گيمز (سازندهی بازی)، ترتیب داد و دلیل نیاز بازی به اتصال اینترنت را جویا شد. وی نخست با اشاره به اینکه اتصال آنلاین یکی از بخشهای کلیدی نسخهی جدید است، بهنوعی بر «اجتماعی بودن» بازی تأکید کرد.
نیلسون گفت:
ما در طی سالهای گذشته علاقهی بسیار زیادی به Autolog (شبکه اجتماعی NFS) نشان دادیم. تا جایی که ما میدانیم، این ویژگی واقعاً قدرتمندی است. اینبار ما سعی داریم تا نقش ارتباطات انسانی را پررنگتر کنیم و کاری خواهیم کرد که حرکات دوست شما به شکلی در بازی منعکس شود که گویی بخشی از روند و ساختار روایی آن است.
وی چنین ادامه داد:
ما همچنین یک سیستم عکسبرداری جدید را در Need for Speed خواهیم داشت. این سیستم در تهیهی تصاویر، تعداد بسیار زیادی از لحظات مختلف را پوشش میدهد. تصاویر سپس به شبکهی Need for Speed فرستاده میشوند که در آنجا کاربران میتوانند با پسندهایشان (Like) به آنها امتیاز دهند. این امتیازها بعداً به پولهای رایج در بازی تبدیل خواهند شد.
نیلسون در پایان گفت:
بنابراین شما با بهاشتراکگذاری تصاویرتان، در بازی پیشرفت خواهید کرد. ضمناً ایکسباکس وان ابزارهای داخلی واقعاً خوبی برای تهیهی ویدئو و پخش کردن آن دارد که ما از این قابلیتها هم استفاده خواهیم کرد.
نسخهی جدید Need for Speed، که نوعی بازآفرینی یا ریبوت برای این سری به شمار میرود، قرار است در۱۴ آبانماه امسال منتشر شود. این بازی برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: Destructoid