نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

مدیر اجرایی الکترونیک آرتز: کوجیما و کونامی باید اختلافات را کنار بگذارند

پیتر مور، یکی از مدیران اجرایی الکترونیک آرتز در مورد اختلافات هیدئو کوجیما با کونامی که رقیب دیرینه این شرکت محسوب می‌شود و همچنین احتمال جذب کوجیما صحبت‌هایی انجام داده است. برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

پیتر مور، یکی از مدیران اجرایی الکترونیک آرتز، در مورد اختلافات بین کونامی و کوجیما گفت:

من همیشه یکی از طرفداران کوجیما بودم، زمانی که در مایکروسافت مشغول بودم رابطه بسیار خوبی با وی داشتم، من اعتقاد دارم که کونامی و کوجیما باید اختلافات را کنار گذاشته و باهم‌ آشتی کنند.

وی در ادامه اعلام کرد:

من زمان زیادی در ژاپن مشغول کار بودم و با شناختی که از مردم آنجا دارم می‌توانم بگویم که بالاخره کوجیما و کونامی مشکلات موجود را حل خواهند کرد، اتفاقاتی از این قبیل در ژاپن عادی محسوب می‌شود و معمولا هم پایانی خوش دارد.

الکترونیک آرتز اخیرا افراد مشهور زیادی را برای پیش‌برد اهداف خود استخدام کرده است. برای مثال امی هنیگ، نویسنده سری Uncharted برای کار روی عنوان جدید سری Star Wars به استودیو ویسرال پیوست. همچنین در جولای سال پیش جید ریموند تهیه کننده دو نسخه اول سری Assassins Creed برای احداث یک استودیو جدید EA در مونترال جذب این شرکت شد. ولی با تمام این تفاسیر مور در مورد استخدام کوجیما گفت:

برای جذب شخصی مثل کوجیما اقدام عجولانه منطقی نیست. بلکه ما منتظر فرصتی می‌مانیم که شاید امکان جذب وی فراهم شود. چون کوجیما و کونامی در مرحله حساسی از همکاری خود هستند. معمولا مشکلاتی از قبیل اختلاف ناشر و سازنده بازی بر سر بودجه مصوب و یا طولانی شدن پروسه ساخت یک بازی در تمام شرکت‌ها پیش می‌آید و معتقدم که کوجیما و کونامی بالاخره به توافق خواهند رسید چون این به نفع هر دو طرف است.

مور در پایان در مورد سیاست انتشار بازی‌ها هم اعلام کرد:

به غیر از یک سری بازی‌ها مانند مجموعه‌های ورزشی EA مثل FIFA , NBA, Madden و ... و همچنین آثاری که سالیانه منتشر می‌شوند، پروسه ساخت و تولید هر بازی می‌تواند هر قدر نیاز است طول بکشد تا به کیفیت لازم برسد. به هر حال باید ناشر و سازنده شرایط یکدیگر را درک کنند و مدت زمان ساخت بازی را به شکلی تنظیم کنند که برای هر دو طرف قابل قبول باشد.

نظر شما در مورد سخنان مور و اختلافات کونامی و کوجیما چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده