نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

حالت «برتری» برای بازی Star Wars Battlefront معرفی شد

الکترونیک آرتز یکی دیگر از حالت‌های چندنفره‌ی بازی جدید استودیو دایس یعنی Star Wars Battlefront را معرفی کرد. «برتری» یا Supremacy در واقع شبیه حالت نقاط کنترلی است که نقشه‌ها، وسایل نقلیه و واحدهای بزرگتری را به نمایش می‌گذارد.

در آغاز هر یک از مسابقات حالت برتری، دو تیم که هر کدام دارای دو نقطه‌ی کنترلی هستند مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تیم‌ها باید برای تصاحب یک نقطه‌ی بی‌طرف که در میانه‌ی نقشه واقع شده است تلاش کنند. در نهایت تیمی برنده خواهد بود که بتواند هر پنج نقطه را تصاحب کند یا در پایان زمان ۱۰ دقیقه‌ای مسابقه، نقاط بیشتری را در اختیار داشته باشد.

بر خلاف حالت «پیروزی» در سری Battlefield که در آن تیم‌ها می‌توانند به طور هم‌زمان در چند نقطه به نبرد بپردازند، در حالت برتری فقط دو نقطه در هر دور فعال هستند و به طور مثال شما نمی‌توانید به صورت مخفیانه به دورترین نقطه‌ی دشمن حمله کنید و آن را تصاحب نمایید.

برخلاف حالت تیمی «انفجار» که قبلا برای Battlefront معرفی شده بود، نقشه‌های حالت برتری بسیار بزرگ هستند، اما با توجه به اینکه در هر زمان تنها نقاط مشخصی از نقشه فعالند، پس از هر بار مردن از محلی نزدیک کار را مجددا آغاز می‌کنید. دنیس برنول، طراح مراحل Battlefront، طی پستی که در وبسایت رسمی بازی منتشر شد در این باره توضیح داد که با وجود این سیستم بازیکن‌ها هرگز از نبرد فاصله نمی‌گیرند و همواره با تمرکز بیشتری کار را دنبال می‌کنند.

طبق اعلام الکترونیک آرتز، تمام وسایل نقلیه‌ای که در Battlefront وجود دارند در حالت برتری نیز قابل استفاده خواهند بود. از جمله‌ی این وسایل نقلیه نیز می‌توان به جنگنده‌های هوایی X-Wing و TIE Fighter اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های حالت برتری مربوط به قهرمانان و دشمنان بازی است؛ شما در این حالت می‌توانید با توجه به اینکه در جناح اتحاد شورشیان هستید و یا امپراتوری کهکشان، هدایت شخصیت‌هایی چون دارث ویدر، لوک اسکایواکر، بوبا فت و سایرین را بر عهده بگیرید.

علاوه بر دو حالت برتری و انفجار، Battlefront دارای حالت‌های رقابتی چندنفره‌ی دیگری (مانند بخش همکاری co-op) نیز خواهد بود، اما در بازی خبری از بخش داستانی تک‌نفره نیست. الکترونیک آرتز قبلا اعلام کرده بود که معمولا در چنین بازی‌هایی بازیکن‌‌ها به دنبال تجربه‌ی انفرادی نیستند، به همین دلیل فقط حالت‌های چندنفره برای Battlefront در نظر گرفته شده‌اند.

Star Wars Battlefront در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۴ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده