نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

۶ بازی برتر مستقل ایکس‌باکس وان

در جریان نمایشگاه PAX Prime 2015 تعداد زیادی بازی ایکس‌باکس وان که توسط بازی‌سازان مستقل ساخته شده، نمایش داده شد. در بین این بازی‌ها، محصولات قابل توجهی دیده می‌شوند که اشتیاق طرفداران را برای تجربه این بازی ها افزایش می‌دهد. حال سعی می‌کنیم نگاهی بر ۶ بازی برتر مستقل ایکس‌باکس وان داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

بخش ایکس‌باکس مایکروسافت چندی پیش برنامه‌های جدید حمایتی خود از بازی سازان مستقل را تحت عنوان ID@Xbox معرفی کرد. در راستای همین امر هم بازی‌سازان زیادی از سراسر دنیا آثار مستقل خود را برای معرفی در نمایشگاه PAX Prime 2015 به این شرکت ارایه دادند. حال ۶ بازی از بین این آثار را که ویژگی‌های هیجان انگیزی دارند معرفی می‌کنیم.

Knight Squad

۱- Knight Squad

بهترین بازی‌های مولتی پلیر جهان تلفیقی از گیم‌پلی تاکتیکی و برنامه‌ریزی شده با مقدار مشخصی اکشن و زد و خورد هستند که در این میان بازی‌هایی که بتوانند تعادل خوبی میان این دو ایجاد کنند نسبت به بقیه موفق‌تر هستند. Knight Squad هم یکی از بازی‌هایی است که توانسته این تعادل را به خوبی حفظ کند. در این بازی که از دوربین ایزومتریک (بالا به پایین) استفاده می‌کند، هدف ضربه زدن با فشار مکرر کلید نیست، بلکه باید برای هر مبارزه تاکتیک به خصوصی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید و در این بین از سلاح‌های متنوع، بمب‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد بهره خواهید برد. بازی همچنین دارای تنوع بالای نقشه‌ها و حالت‌های مختلف است که البته نسخه‌ای که فعلا عرضه شده فقط حالت تسخیر پرچم را نمایش می‌دهد. باید همراه هم‌تیمی‌هایتان به مرکز نقشه بروید و جامی را که آن جا تعبیه شده، بردارید و پس از آن هرکس که بتواند صاحب جام را شکست دهد، جام به او می‌رسد. این بازی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است و هنگام عرضه نسخه کامل قابلیت همکاری تیمی (co-op) آن می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

Zarvot

۲- Zarvot

این بازی که الهام گرفته شده از بازی قدیمی Combat آتاری است می‌تواند به راحتی حس همان بازی را در قالبی زیباتر ارایه دهد. شما در یک نبرد بین تانک‌ها که با دوربین ایزومتریکی روایت می‌شود شرکت دارید و کنترل بازی بسیار ساده است. استیک کنترلر وظیفه حرکت تانک و یک کلید برای حرکت سریع و یکی هم برای شلیک تعبیه شده است. محیط شاد و استفاده از سلاح‌های متنوع باعث می‌شود تا چه در حالت ۱ در برابر ۱ و چه در حالت نبرد ۴ نفره، بازی بسیار سرگرم‌ کننده باشد.

2890119-below_03

۳- Below

اگر بتوانید نبرد‌های طاقت فرسای Dark Souls را با قابلیت ساخت و ساز و تلاش برای بقا در Don’t Starve ترکیب کنید نتیجه‌ای که حاصل می‌شود Below نام دارد! البته این بازی به هیچ وجه فقط یک تقلید ساده از این اثر نیست و فقط این ویژگی‌ها را در محیط منحصر به فرد خود ارایه می‌دهد. در تمام طول بازی، گیمر سرگرم جستجو در غار‌ها و سیاه‌چاله‌های بی‌شمار بازی می‌شود و در این بین دشمنان متنوعی را ملاقات خواهد کرد که اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله با آنها نداشته باشد، شکست را تجربه خواهد کرد. در این بین وجود کلید‌های مخفی که سلاح‌ها و آیتم‌های قدرتمندی را به شما هدیه می‌دهد باعث می‌شود تا بازی ارزش تجربه چندین باره را داشته باشد.

2929153-maxresdefault

۴- Mimic Arena

گیم‌پلی این بازی سرشار از خلاقیت و عمق است. البته شاید در نگاه اول، بازی بسیار شبیه Towerfall باشد ولی اولین بار که حالت Clone این بازی را ببینید متعجب خواهید شد. در این حالت وقتی وارد یک نقشه فتح پرچم در بازی می‌شوید یک نسخه شبیه‌سازی شده از شخصیت شما هم همزمان شروع به بازی می‌کند که به نوعی روح شخصیت شماست. جالب‌تر این‌که با هر بار مردن شخصیت اصلی روح قبلی به بازی ادامه می‌دهد و یک روح دیگر هم اضافه می‌شود! این نسخه‌های شبیه سازی شده همانند شخصیت اصلی دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهند و هریک بازی منحصر به فردی به نمایش می‌گذارند که باعث می‌شود گاهی از آنها نکات جالبی هم یاد بگیرید. حتی علی‌رغم این که شاید گاهی تعداد نسخه‌های شبیه‌سازی شده زیاد باعث شلوغی نقشه شود، ولی با این حال این ایده جدید بسیار لذت بخش است و دنیایی جدید در بازی‌های چند‌نفره فراهم کرده است.

2889865-cuphead_e3_07-1024x576

۵- Cuphead

در این بازی با یک دنیای شاد کارتونی که تماما هم به صورت دستی طراحی شده و یک شخصیت قابل بازی که سرش یک فنجان است طرف هستیم! به طور خلاصه می‌توان کله‌فنجانی! را تلفیقی از درجه سختی Dark Souls و نبرد‌های تاکتیکی سری Zelda دانست. وقتی اولین بار همراه هم‌تیمی خود به مصاف یکی از غول‌های بازی بروید، خواهید دید که عمق گیم‌پلی این بازی علی‌رغم محیط شاد و رنگارنگ آن چقدر زیاد است و تا چه حد باید باهم هماهنگ باشید تا بتوانید دشمنان بازی را شکست دهید. علاوه بر این طنزی مفرح هم در دنیای بازی موج می‌زند که لحظات شادی را برای شما و دوستان‌تان ایجاد خواهد کرد.

2916550-wehappyfew_2_exitbobby_logo

۶- We Happy Few

در دل دنیای شاد این بازی ترسی عجیب نهفته است. اهداف‌ شما مثل پیدا کردن یک کلید بسیار ساده و سطحی هستند. ولی بازی شما را در محیط رنگارنگ و فانتزی خود که پر از خانه‌های قدیمی، پیاده‌رو‌های سنگ‌فرش شده و مردم عجیب است، کاملا تنها می‌گذارد و هیچ سر‌نخی در اختیار شما نیست. مردم این شهر همگی به ماده ای به نام خوشی اعتیاد دارند و احتمالا هر از گاهی بدون آنکه انتظارش را داشته باشید با خنده‌های مضحک خود به شما حمله کرده و شروع به مشت‌زنی خواهند کرد! نکته جالب دیگری که این بازی دارد فضای Bioshock گونه‌ای است که در اولین برخورد متوجه‌ آن خواهید شد. همچنین می‌توانید تریلری از این بازی را در زومجی تماشا کنید.

نظر شما در مورد آینده بازی‌های مستقل ایکس‌باکس وان چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده