نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵

معرفی بازی موبایل The Path To Luma: شازده کوچولوی مدرن

بازی‌های موبایل کمی هستند که ما را به فکر فرو برند و پیامی عمیق داشته باشند. بازی The Path To Luma که بی‌شک شما را یاد اثر ماندگار دوسنت اگزوپری می‌اندازد، تجربه‌ای بسیار شیرین و اثرگذار است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی The Path To Luma از همه‌ی جهات به اهدافش رسیده‌ است: سازندگان آن یک تجربه‌ی عالی در سبک بازی‌های فکری ارائه کرده‌اند و از طرف دیگر، با حمایت شرکت NRG که در زمینه‌ی انرژی‌های پاک فعالیت دارد، به خوبی پیام خود را به مخاطبانش منتقل می‌کند. معمولاً آثار سفارشی چیز خوبی از آب درنمی‌آیند اما «مسیر لوما» به راحتی یکی از بهترین بازی‌های فکری جدید موبایل است.

شما در طول بازی کنترل آدمکی به نام سَم را بر عهده دارید. وظیفه‌ی او این است که به سیاره‌های مختلف برود و آن‌ها را به روش‌های مختلفی با استفاده از انرژی‌های پاک، پاک‌سازی کند. برای کنترل سم، باید روی جایی که می‌خواهید او برود کلیک کنید و یک کلیک دیگر هم برای برداشتن یا استفاده از آیتم‌های مختلف کفایت می‌کند. گاهی نیاز پیدا می‌کنید سیاره‌ها را به سمت نور خورشید بچرخانید تا کمک این انرژی تجدیدپذیر، صفحات خورشیدی برق تولید کنند. خوب بود که در بازی قالبیتی برای دویدن شخصیت اصلی هم تعبیه می‌شود چرا که طی کردن مسیرهای طولانی با سرعت آهسته‌ی سم گاهی خسته‌کننده می‌شود.

Path-to-Luma_

اما بازی هیچگاه اعصاب شما را به هم نمی‌ریزد و با اینکه گاهی معماها پیچیده می‌شوند و باید برای ترتیب کارهایی که برای سیاره انجام می‌دهید کاملاً برنامه‌ریزی کنید، گرافیک چشم‌نواز آن باعث می‌شود دقایق طولانی را در یک سیاره سپری کنید و از طراحی چندضلعی محیط لذت ببرید. با این که در حالت معمول بازی، سیاره‌ها از فاصله‌ی چندان نزدیکی نشان داده نمی‌شوند اما همچنان میزان جزئیات طراحی‌شده‌ی روی آن‌ها واقعاً بالا است که از دقت و ریزبینی سازندگان حکایت دارد. بعد از پاک‌سازی کامل یک سیاره، جو سیاه و آلوده‌ی به طرز زیبایی جای خود را به محیطی سبز و تمیز می‌دهد.

به لطف پشتیبانی شرکت NRGT «مسیر لوما» یک بازی رایگان بدون هیچ پرداخت درون برنامه‌ای یا تبلیغی است. مراحل بازی از ۲۰ عدد فراتر نمی‌رود و در کل تجربه‌ی کوتاهی محسوب می‌شود اما همین مدت زمان کم هم تأثیر مثبتی روی مخاطبش می‌گذارد. از این لحاظ، The Path To Luma را می‌توان با بازی تحسین‌شده‌ی Monument Valley مقایسه کرد.

تجربه‌ی The Path To Luma به تمام دوست‌داران سبک باز‌ی‌های فکری توصیه می‌شود. با اینکه بازی حجم تقریباً بالایی دارد اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد و شاید تلنگری به ما باشید که بیشتر حواسمان به  مصرف انرژی‌های تجدیدناپذیر باشد و راه‌های جایگزین آن را بهتر بشناسیم.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده