نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

هر آنچه که باید پیش از تجربه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بدانید

بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و بازی جدید هیدئو کوجیما از سری متال‌گیر، امروز به صورت جهانی عرضه شده است. اگر شما هم از علاقه‌مندان این بازی هستید، با مرور نکاتی که قبل از اجرای بازی باید بدانید با زومجی همراه باشید.

MGS V: Phantom Pain در سبک مخفی کاری جهان باز برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شده است که می‌توانید مقایسه گرافیکی بین این پلتفرم‌ها را تماشا کنید.  این قسمت، اولین بازی از سری متال‌گیر است که جهان باز را به معنای واقعی نمایش می‌دهد و بازی در هر لحظه می‌تواند شما را با آزادی عمل بی‌نظیر خود شگفت‌زده کند، به همین دلیل کونامی این بازی را چیزی بیش‌ از یک اثر مخفی کاری می‌داند و  با اشاره به این ویژگی‌ها Phantom Pain  را شایسته‌ترین محصول برای کسب عنوان بهترین بازی سال معرفی کرده است، همچنین می‌توانید تریلر روز عرضه بازی را مشاهده کنید که تصویری از ویژگی‌های منحصر به فرد Phantom Pain را ارایه می‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی بودید که پیش‌زمینه داستانی این بازی، Ground Zeroes، را روی کنسول پلی‌استیشن 4 خود بازی کرده‌اند، کونامی با عرضه یک بروزرسانی به شما اجازه می‌دهد تا ذخیره‌های خود را به نسخه Phantom Pain منتقل کنید که شامل اطلاعات نیرو‌های مقر مادر و دیگر جوایز کسب شده می‌باشد. البته این بروزرسانی فعلا برای پلتفرم‌های دیگر در دسترس نیست ولی کونامی وعده آن را با انتشار تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، داده است.

2931150-8805174623-28268

کونامی همچنین برای افرادی که این بازی را در رایانه‌های شخصی تجربه می‌کنند خبر‌های زیادی داشت که البته اکثر آن‌ها باعث ناراحتی این افراد می‌شد. چون ابتدا و قبل از عرضه بازی کونامی اعلام کرد که نسخه رایانه‌های شخصی از قابلیت Pre-Loading بهره نمی‌برد و پس از آن هم مشخص شد که حتی در صورت خرید نسخه فیزیکی رایانه‌های شخصی، باز هم باید تمام بازی را از استیم دانلود کنید و این نسخه فقط شامل نصب‌کننده استیم است. به هر حال اگر قصد دارید این بازی را روی رایانه‌شخصی خود بازی کنید، بهتر است نگاهی به سیستم مورد نیاز بازی داشته باشید. این بازی همچنین دارای نرم‌افزار جانبی موبایل خواهد بود که البته با نسخه‌های ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی سازگار نیست و می‌توانید از آن به عنوان نقشه بازی استفاده کنید و همچنین با پیش‌روی در بازی امکان گوش دادن به موسیقی‌های باز شده را از طریق آن خواهید داشت.

تابلوی فروشگاه JB Hi-Fi در حمایت از Hideo Kojima

یکی از اقدامات کونامی در قبال این بازی، حذف نام هیدئو کوجیما از کاور بازی بود، ولی علیرغم این حرکت طرفداران این سری نام کوجیما را به کونامی ترجیح می‌دهند که خرده‌فروشی در استرالیا و شرکت بزرگ انویدیا جزو این دسته هستند. به هر حال کوجیما به احتمال زیاد پس از این بازی از کونامی جدا خواهد شد ولی طبق اعلام رسمی شخص کوجیما، این اتفاق باعث نشده تا در ساخت Phantom Pain کوتاهی صورت بگیرد و وی این بازی را بهترین اثر خود می‌داند.

22

سونی هم یکی از شرکت‌هایی است که به ستایش از این بازی پرداخته و به همین دلیل هم ابتدا از باندل محدود پلی‌استیشن 4 با طرح Phantom Pain رونمایی کرد و پس از آن هم با ساخت یک گوشی Xperia J1 که منقش به طرح این بازی است، خداحافظی شکوهمندی با هیدئو کوجیما داشت.

در پایان با تمام این تفاسیر بازی بزرگ Metal Gear Solid V: The Phantom Pain امروز به صورت رسمی منتشر شده است. ولی اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که امکان تجربه نسخه‌های قبلی را نداشتند و با داستان غنی و پیچیده بازی آشنایی ندارند، می‌توانید زوم‌کست اختصاصی  ما را از مرور داستان این سری مشاهده کنید و یا مقاله‌های راهنمای داستانی متال‌گیر را بخوانید. و در پایان هم سورپرایز بزرگ ما برای طرفداران Phantom Pain، ویدیو اختصاصی زومجی از گیم‌پلی این بازی است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده