نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل GLTCH: جدال با باگ‌ها

بازی موبایل PAC-MAN 256 که قبلاً در زومجی معرفی کردیم، ایده‌اش را از یک باگ معروف پک‌من گرفته بود اما اساس بازی GLTCH بر پایه‌ی باگ‌ها و گلیچ‌ها بنا شده است. این بازی حسابی سر به سر مخاطبش می‌گذارد و هدفش اذیت کردن آن‌ها است!

حتماً اکثر طرفداران بازی‌های رایانه‌ای انیمیشن محبوب Wreck-It Ralph را دیده‌اند. شخصیت نقش فرعی آن انیمیشن دختری به نام گلیچ بود که به خاطر یک خطای منطقی در بازی‌اش سرگردان شده بود. اما هرچقدر که آن شخصیت دوست‌داشتنی بود، گلیچ‌های بازی GLTCH روی اعصاب شما راه خواهند رفت. هدف بازی هم البته همین است: رد کردن انواع و اقسام باگ‌ها و تمرکز روی هدایت یک دایره‌ی سبزرنگ روی صفحه‌ی مُشبک بازی.

شکی نیست که بازی در نگاه اول ما را یاد پک‌من می‌اندازد و حتی سازندگان هم در توضیحات برنامه‌ی خود در گوگل پلی، با مشکلات مربوط به کپی‌رایت بازی خود شوخی کرده‌اند. روند بازی ساده‌تر از چیزی است که از تصاویر آن برداشت می‌شود: جمع کردن لوزی‌های آبی و دوری از دایره‌های قرمز. البته دشمنان متحرکی هم در بازی وجود دارند که باید از جلوی آن‌ها هم جاخالی دهید. چند ثانیه‌ی اول همیشه چیز عادی است ولی کم‌کم گلیچ‌ها سر و کله‌شان پیدا می‌شود. بعضی از آن‌ها به صورت پرش‌های تصویری و ایرادهای گرافیکی هستند و برخی از آن‌ها هم مانع حرکت درست آن دایره‌ی سبز می‌شوند. به عنوان مثال، پیکسل‌های سوخته‌ جلوی دید شما را می‌گیرند و شاید هم جایی دیدید که اصلاً بازی به حرکات انگشت شما روی صفحه پاسخ نمی‌دهد و کار خودش را می‌کند. بیش از ۳۰ گلیچ مختلف در بازی وجود دارد که به مرور زمان آزاد می‌شوند. باز کردن آیتم‌هایی که بازی را سخت‌تر می‌کنند به عنوان جایزه، از آن‌ کارهایی است که احتمالاً فقط در بازی GLTCH می‌بینیم.

gltch_

بازی دارای حالت بی‌نهایت است که در آن باید تا جایی که می‌توانید زنده بمانید و بعد از آن هم می‌توانید امتیازات خود را با دوستانتان در اپ Play Games مقایسه کنید. در کنار این حالت، ۳۰ مرحله هم در بازی وجود دارد که با شش قدرت مختلفی که در طول بازی آزاد می‌کنید می‌توانید کمی راحت‌تر از پس باگ‌ها بربیایید. بازی مأموریت‌هایی هم به شما می‌دهد که با انجام دادن آن‌ها انرژی بیشتری در مراحل در اختیارتان قرار می‌گیرد که به وسیله‌ی آن می‌تواند امتیاز بیشتری کسب کنید.

چون سازندگان بازی‌ هم بالاخره باید درآمد داشته باشند، سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای در GLTCH تعبیه شده که با پرداخت مبلغی انرژی بسیار بیشتری کسب می‌کنید. طراحی باگ‌ها به خصوص اشکال‌های گرافیکی به خوبی انجام شده و در کنار افکت‌های صوتی جذاب و مختلفی که برای هر گلیچ ساخته شده، تجربه‌ی لذت‌بخشی در یک بازی شلوغ و سریع ارائه می‌کند. GLTCH از آن بازی‌های تازه‌ای است که قطعاً ارزش تجربه را دارد و شاید باعث شود کاربر برای اولین بار، از باگ‌ها لذت ببرد.

دانلود از گوگل پلی

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده