نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

آهنگساز اخراج شده بازی Halo و Destiny برنده دعوای حقوقی با بانجی شد

مارتین ادانل، سازنده آهنگ اصلی‌ بازی Halo و یکی‌ از مؤسسین استودیو بانجی، در دعوای حقوقی‌ای که با این استودیو بر سر اخراج ناگهانی‌اش در سال ۲۰۱۴ داشت، برنده شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

حکم دادگاهی که موظف به رسیدگی به پرونده شکایت مارتین ادانل از استودیو بانجی بود، اعلام شد. در این حکم، استودیو بانجی موظف شد که تمام سهام ادانل را که وی در این استودیو داشت، باز گرداند. علاوه بر این، استودیو بانجی باید حقوق معوقه ادانل را که چیزی در حدود ۹۵ هزار دلار است به علاوه ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار دیگر از سود کارهایی که ادانل قبل از اخراجش در سال ۲۰۱۴ برای آنها انجام داده، پرداخت کنند. هنوز ارزش سهامی که به وی بازگردانده شده مشخص نیست اما به احتمال زیاد با ‌‌ارزش‌ترین غرامتی خواهد بود که وی از بانجی در این دعوای حقوقی دریافت کرده است.
اگر بخواهیم دلیل اصلی‌ دعوای ادانل و بانجی را پیدا کنیم، باید به زمانی‌ که ادانل با همکاری پاول مک‌کارتنی (عضو گروه معروف بیتلز) آهنگی برای بازی Destiny ساختند، بازگردیم. وظیفه انتشار بازی در آن‌ زمان بر عهده اکتیویژن بود و آنها به‌ جای استفاده از موسیقی ادانل، از موسیقی دیگری برای نمایش تریلری از بازی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ استفاده کردند. با اینکه پس از اینکار اکتیویژن، استودیو بانجی از طرف ادانل به آنها اعتراض کرد، اما دخالت اکتیویژن باعث شد رابطه ادانل با بانجی خراب شود. زیرا ادانل تهدید می‌کرد که از پخش شدن تریلر جلوگیری می‌کند. در همان زمان ادانل گفته بود که احساس می‌کند اکتیویژن در حال خراب کردن فرهنگ استودیو بانجی است.

بر خلاف دستور روسایش از جمله هارولد رایان، مدیر عامل وقت بانجی،  ادانل گفته بود که می‌خواهد موسیقی‌ای را که برای بازی Destiny ساخته است، منتشر کند. به همین دلیل سران بانجی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ایجاد تنش بیشتر، وی را از استودیو اخراج کنند.

بازی Destiny، در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۴  (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 منتشر شد. بسته الحاقی جدید این بازی به نام The Taken King نیز در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) برای پلتفرم‌های ذکر شده منتشر خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده