هرچند  این روزها در گوشه و کنار بیشتر سخن از بازی‌های انحصاری کنسول‌های سونی و مایکروسافت به میان می‌آید. اما بسیاری از بازیکنان هنوز علاقمند به تجربه‌ی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم پی‌سی هستند. در ادامه با ۱۹ بازی انحصاری رایانه‌های شخصی برای سال ۲۰۱۶  و ۲۰۱۵ همراه باشید.

از زمانی که بازی‌ها وارد خانه‌های مردم سراسر جهان شد یکی از پرچمداران واقعی این عرصه را بی شک می‌توان رایانه‌های شخصی بیان کرد. از دیرباز پی‌سی گیمینگ یا انجام بازی با رایانه‌های شخصی همیشه مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تجربه بازی‌های رایانه‌های شخصی بوده است. هرچند این عرصه در مدت زمانی با ورود کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و نیتندو تا حدودی تنگ شد اما با حضور شرکت ولو و در نتیجه خدمات استیم شاهد تولد دوباره بازی‌های رایانه‌ای بودیم.

بسیاری اما اعتقاد به پایان دوره‌ی بازی‌های رایانه‌ای دارند. ما در اینجا قصد معرفی ۱۹ بازی انحصاری رایانه‌های شخصی را داریم که تا پایان سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند. مسلما وجود این حجم از بازی‌های رایانه‌ای خود دلیلی برای ادامه حیات این پلتفرم‌ دوست داشتنی و قدرتمند است.

 

Blade...Soul.full.1212917Blade And Soul

Blade And Soul، بازی فانتزی کره‌ای در سبک آنلاین چندنفره گسترده (MMO) است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی و در نهایت در زمستان سال جاری برای رایانه‌های شخصی عرضه می شود. شما در این بازی باید با الهام از هنرها‌ی رزمی و انجام رشته حملاتی پشت سره‌ هم کامبت‌هایی را برای از بین بردن دشمنان انجام دهید. این سبک هنر‌های رزمی یادآور انیمه‌های ژاپنی است و گیم‌پلی نمایش داده شده نیز آینه‌ای برای تایید این موضوع محسوب می‌شود.


 

inxile-reveals-the-bards-tale-4The Bards Tale IV

در گذر زمان و بعد از حدود ۱۰ سال از انتشار شماره‌ی اول بازی، به لطف کمپین موفق کیک‌استارتر، باری دیگر شاهد بازگشت The Bards Tale هستیم. سازندگان در این شماره از بازی نیز حس طنز موجود در مجموعه را در کنار مبارزات و اکتشافات حفظ کرده‌اند. اکنون باید به انتظار نشست تا نتیجه‌ی نهایی سازندگان را برای این بازی نقش‌آفرینی مشاهده کرد.


 

RoutineRoutine

در فضا، هیچکسی صدای فریاد شما را نمی‌شنود! Routine، را می‌توان یک بازی اول شخص ترسناک روایت شده در یک پایگاه ماه رها شده توصیف کرد. طراحی محیط بسیار زیبا و حضور در ایستگاهی رها شده در خارج از اتمسفر از همان ابتدا در ویدیوی منتشر شده جلب توجه می‌کند. بازیکنان باید در سرتاسر این ایستگاه به سفر پرداخته تا با کنار هم قرار دادن رازهای ایستگاه مربوطه به واقعه‌ی رخ داده در آنجا پی ببرند. پرده از رازها برداشتن و تلاش برای زنده ماندن از نکات برجسته‌ی Routine خواهد بود.


 

WeHappyFew_2_ExitBobby_PreAlphaWe Happy Few

سال انتشار: ۲۰۱۶

We Happy Few به عنوان ساخته‌ای از سوی تولیدکنندگان بازی Contrast، با سبک بقا در محیطی عجیب و غریب در محله‌ای در ده ۶۰ میلادی دنبال می‌شود. جایی که بقا و زنده ماندن خود یک چالشی جداگانه است. بازیکنان در طول مراحل باید به کشف این شهر بدشگون، جستجوی اشیاء، غارت و مبارزه با ساکنان مجنون شهر بپردازند. در صورتی که بازیکنان بمیرند یا کشته شوند، بازگشت آنها در یک منطقه جدید و با تجارب جدید همراه خواهد شد.


 

world of warcraft legionWorld of Warcraft: Legion

Legion، ششمین بسته‌ گسترش بازی World of Warcraft است که با عنوانی کوتاه « لژیون« در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ معرفی شد. در کنار این معرفی، رسما وجود یک کلاس جدید با نام Demon Hunter برای بازی «چند نفره آنلاین نقش آفرینی» بلیزارد تایید شد. Demon Hunter یا همان شکارچی شیطان دارای عملکردی مشابه کلاس Death Knight که از دوران Wrath of the Lich King می‌شناسیم، است. هرچند این کلاس با سطحی بالاتر و با تمرکز بر منطقه‌ی ویژه‌ی خود شروع می‌کند. کلاس دیمون هانتر دارای دو تخصص ویژه و به نوعی استعداد هستند. اولین استعداد ویران کردن است که بر اساس تمرکز بر حداکثر «حمله در ثانیه (DPS)» تعریف شده و دومین انتقام گرفتن است که مناسب بازیکنان علاقمند به بازی به صورت تانک خواهد بود. این کلاس به طور موثری برای دو سبک متفاوت بازی کردن مناسب است.


 

a_hat_in_timeA Hat in Time

قبل از رونمایی از Yooka-Laylee، بازی سه بعدی پلتفرمر برروی کیک‌استارتر، این بازی A Hat in Time بود که در سال ۲۰۱۳ برروی این وب‌سایت جمع‌آوری کمک مالی قرار گرفت. این بازی با سبک ,و گرافیکی مشابه بازی The Legend of Zelda: The Wind Waker دارای شخصیت‌ها و جهانی رنگارنگ و جذاب است.  مسلما A Hat in Time پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک مجموعه‌ی جدید و فوق‌العاده را در این سبک دارد. توسعه‌دهندگان با الهام از آثار کلاسیکی مانند Super Mario 64 و Banjo-Kazooie سعی کرده‌اند تا با کمک گیم‌پلی‌ خاص، این سبک قدیمی را باری دیگر برروی رایانه‌های شخصی زنده کنند تا حرکتی رو به جلو برای این نوع بازی‌ها برروی این پلتفرم باشد.


 

screenshot.wreckfest.1920x1080.2014-10-05.44Wreckfest

چشم‌اندازی زیبا از یک بازی شبیه‌سازی مسابقه‌ای جهان-بازی در انتظار علاقمندان به بازی‌های مسابقه سریع است. سازندگان با الهام از مسابقات دیمولیشن دربی (مسابقات نهایی رانندگی که در آن رانندگان ماهر با خودرو‌های قدیمی سعی در خارج کردن یکدیگر از پیست و درنتیجه پیروزی در مسابقات را دارند) سعی داشته‌اند تا خلاء موجود در این سبک مسابقات رانندگی را در بازی‌های رایانه‌ای جبران کنند. بازیکنان در Wreckfest قادر هستند تا با از بین بردن سایر خودروهای رقیب در مسابقات مختلف پیروز شوند. از هم اکنون فیزیک، تخریب‌پذیری و گرافیک بالای بازی توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. بازی درکنار مسابقات عادی دارای چالش‌های مختلفی نیز خواهد بود.


 

Total war warhammerTotal War: Warhammer

Total War: Warhammer را می‌توان ترکیبی از  اکشن استراتژی Real-Time از مجموعه Total War و جهان و المان‌های مجموعه‌ی Warhammer معرفی کرد. بر خلاف بازی‌های قبلی Total War، این نسخه بازیکنان را به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه Warhammer به دنیای خیالی و فانتزی می‌برد. Total War: Warhammer بخش اول از یک مجموعه‌ی سه‌گانه Total War: Warhammer  است. با سری جدید معرفی شده به نظر می‌رسد تا چند سال آینده موفقیت مجموعه‌ Total War تضمین شده باشد.


 

RT1-noscaleRising Thunder

اصولا بازی‌های مبارزه‌ای مشابه سری مورتال کامبت به دلیل گیم‌پلی‌ خاص خود به سختی برروی رایانه‌های شخصی قابل انجام هستند اما ظاهرا  Rising Thunder در این رابطه خوب عمل کرده است. این بازی با مبارزات مهیب و لیستی از ربات‌های پر زرق و برق تلاش کرده تا با ارائه‌ی کنترلی متفاوت، کنترل بازی را در رایانه‌های شخصی فوق‌العاده ساده کند. کنترل بازی تنها به کمک چند دکمه بدون نیاز به دکمه‌های اضافه موجود در کنترلر‌های کنسول‌ها قابل انجام است. ظاهرا Rising Thunder فرصت مناسبی برای بازیکنان رایانه‌های شخصی برای تجربه‌ای جدید در سبک مبارزه‌ای خواهد بود.


battlecry-enforcer-logoBattleCry

با سابقه‌ی پیشین تیم سازنده و وجود ده‌ها مجموعه کلاسیک در کارنامه‌ی کاری آنها، به نظر می‌رسد که بتسدا قصد گسترش کاتالوگ بازی‌های شرکت خود را با BattleCry، بازی جدید این شرکت در سبک MOBA (بازی چندنفره آنلاین میدانی)‌ دارد. دوربین بازی جدید در پشت شخصیت قرار می‌گیرد تا بازیکنان با کمک مهارت‌های منحصر به فرد هر شخص وابسته به کلاس شخصیت‌ انتخاب شده با رقبا مبارزه کنند. مسابقات نمایش داده شده از بازی به وضوح رنگ قرمز خون را از محور‌های اصلی رقابت‌های Battlecry نشان می‌دهد. بازیکنان با تکه‌تکه کردن و از بین بردن حریفان، هریک به دنبال پیروزی به روش خود هستند.


 

star-citizen1Star Citizen

Star Citizen اولین بازی شبیه‌سازی فضایی در لیست ما است که اهداف بلندپروازانه‌ی زیادی در پشت آن قرار دارد. هسته‌ی اصلی بازی MMO بوده و به شما امکان صرف زمان از طریق راه‌های متفاوت را در یک جهان ماندگار می‌دهد. شما می‌توانید درگیر مبارزاتی از طریق دوربین اول شخص با سایر کشتی‌های فضایی شده یا به عنوان یک معدنچی به استخراج، خرید، فروش، ساخت منابع و ارتقاء منابع در بازی بپردازید. این دو تنها بخشی از چهار حالت قابل بازی در Star Citizen هستند که قرار است تا در سال ۲۰۱۶ به طور کامل عرضه شود. فضا طبق گفته‌ی سازندگان گسترده و بی‌پایان است و کارهای بسیاری وجود دارد که شما به عنوان یک شهروند ستاره‌ها می‌توانید انجام دهید. گستردگی‌ بازی همین بس که سازندگان از حجم ۱۰۰ گیگابایتی Star Citizen سخن گفته‌اند.


 

mount_and_blade_ii___bannerlordMount and Blade II: Bannerlord 

علاقمندان به سری Mount and Blade مسلما از تغییرات ایجاد شده در شماره جدید راضی خواهند شد. سیستم آب‌ و هوای جدید و هوشمند، قابلیت تغییر ظاهر سلاح‌ها، امکان کنترل منجنیق و دژکوب برای نفوذ به قلعه دشمن، سیستم بازپخش مبارزات و بازی‌های آرکید کوچک تنها بخشی از تغییرات بازی هستند. Mount and Blade II: Bannerlord دارای بخش داستانی و بخش چندنفره خواهد بود.


 

overwatchOverwatch

بعد از ۱۴ سال شرکت بلیزارد در نهایت سری بازی جدیدی را معرفی کرد. Overwatch ساخته‌ی جدید بلیزارد، بازی اول شخصی مبتی بر کلاس است که دارای لیستی از شخصیت‌های رنگارنگ و متنوع با توانایی‌های جذاب و منحصر به فرد هستند. شرکت بلیزارد در رابطه با ساخت شخصیت‌های خاطره‌انگیز و بیادماندنی به هیچ عنوان غریبه نیست، در نتیجه بازی جدید این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اکنون چشم‌های طرفداران شرکت بلیزارد به زمان عرضه‌ی کامل بازی Overwatch دوخته شده است.


 

DN_LogoDreadnought

Dreadnought، دومین بازی شبیه‌سازی مبارزات فضایی در مقاله، شما را در راس یک رزم‌ناو فضایی غول‌پیکر قرار می‌دهد. به عنوان یک نبردپیشه، بازیکنان قادر به ایجاد اتحاد خود و در نتیجه افزایش ناوگان هستند. وجود کلاس‌های مختلفی از کشتی‌های فضایی و Free-to-Play بودن بازی از جمله نکاتی است که هیجان انتظار برای عرضه‌ی Dreadnought را دوچندان می‌کند. تصاویر منتشر شده از این بازی شبیه‌سازی درک بهتری را نسبت به نسخه‌ی نهایی ارائه می‌دهد.


 

wallpaper_might_and_magic_heroes_7_01_1920x1080Might and Magic Heroes VII

طرفداران مجموعه Might and Magic Heroes، بازی مبتنی بر سبک نوبتی، احتمالا با شنیدن عرضه‌ی تازه‌ترین نسخه از این مجموعه‌ی احساس خوبی را خواهند داشت. الهام گرفتن از فرمول بازی‌های نوبتی موجود و بهینه‌سازی آن برای اعمال در Might and Magic Heroes VII را می‌توان تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان بازی بیان کرد. توسعه‌دهندگان اکنون بدون نیاز به ارائه‌ی تعریفی جدید از سبک یا ویژگی‌های جدید می‌توانند با بهینه‌کردن گیم‌پلی شناخته شده در طول سال‌ها، تازه‌ترین شماره از Might and Magic Heroes را به بهترین در مجموعه تبدیل کنند.


 

shadowrun1bShadowrun: Hong Kong

بعد از بازگشت مجموعه Shadowrun به ریشه‌های تاکتیکی خود، اکنون به لطف سایت کیک‌استارتر این مجموعه می‌تواند با بازی Shadowrun: Hong Kong بازگشتی شکومند داشته باشد. بازی جدید شامل ویژگی‌های جدید از جمله حالت تک‌نفره داستانی با خصوصیاتی برپایه‌ی سبک نقش‌آفرینی می‌شود. علاوه بر این سیستم ویرایش مراحل جدید اعمال شده در بازی به بازیکنان قابلیت ایجاد مراحل مخصوص به خود را در جهان Shadowrun را می‌دهد.


 

FortniteFortnite

سال ۲۰۱۱ بود که اولین بار Fortnite  با هدف نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل 4 معرفی شد و اکنون بعد از ۴ سال انتظار این بازی به زودی عرضه می‌شود. تمرکز اصلی Fortnite، بازی سندباکس Co-op در سبک بقا برروی جستجو به دنبال مواد (متریال)‌های مختلف برای ساخت سازه‌های جدید و در نتیجه زنده‌ ماندن در مقابل جانواران مرعوب کننده در طول شب است. بخشی از بازی را می‌توان برج دفاعی شما و قسمت دیگر را ساخت این پایگاه برای زنده ماندن با کمک استفاده از سلاح‌های مختلف در طول شب بیان کرد. دوربین سوم شخص بازی و گرافیک‌های نمایش داده شده در ویدیوی‌ تبلیغاتی بازی به واقع زیبا به نظر می‌رسند.


 

blizzcon-2014-starcraft-2-legacy-of-the-void-is-ba_d7q9.1920StarCraft 2: Legacy of the Void

Legacy of the Void پایانی بر سه‌گانه‌ی محبوب Starcraft 2 خواهد بود. تمرکز برروی پروتوس‌ها، جناح سوم و نهایی نبرد در نهایت داستان این مجموعه‌ Real-Time استراتژی را به همراه آرتانیس شخصیت‌ اصلی Legacy of the Void کامل می‌کند. در این بازی، جنبه‌های جدیدی از ویژگی‌های دیپلماتیک برای تعامل با سایر قبایل پروتوس‌ها، برای امیدواری در جهت سرکوب نیروها وجود دارد. عرضه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۵ مدتی قبل رسما تایید شد.


 

2893978-gameplay_xcom2_e3_20150624XCOM 2

XCOM با تمام قوا باز می‌گردد. بیگانگان اکنون کنترل زمین را به دست گرفته‌اند و زمان آن رسیده تا نیروهای زبده ایکس‌کام برای پس گرفتن سیاره‌ خود مبارزه کنند. بازیکنان در نقش فرمانده یک تیم وظیفه‌ی رهبری سربازان در مقابل تهدیدات فرازمینی، جذب اعضای جدید و کنترل منابع ساختمان‌ها را دارند. به جای آوردن ویژگی‌های خاص کلاس سربازان و مهارت‌های منحصر به فرد آنها باعث می‌شود تا شما برای زنده ماندن با دقت بیشتری اقدام به انتخاب نیرو‌های خود کنید. بحث از زنده‌ ماندن شد، سیستم جدید تا حدودی دشوارتر از نسخه‌ی قبلی است. در صورتی که سربازی در XCOM 2 سقوط می‌کند،  او دیگر باز نمی‌گردد! همین موضوع باعث تنش و هیجان بیشتر در جنگ‌های میان سیاره‌ای می‌شود.

منبع: GamingBolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده