نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵

پیش نمایش بازی FIFA 16

امسال نیز طبق معمول سال‌های گذشته، اواخر شهریور ماه، طرفداران فوتبال، محبوب‌ترین ورزش دنیا می‌توانند نسخه جدید سری FIFA را تجربه کنند. با زومجی و پیش‌نمایش بازی نسخه جدید فیفا همراه باشید.

در سال‌های اخیر سری بازی‌های فیفا توانسته با پیشرفت‌های چشمگیر چه در زمینه گرافیکی و چه در زمینه گیم‌پلی، به یکی‌ از پرفروش‌ترین بازی‌های ورزشی کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی تبدیل شود. هر سال الکترونیک آرتز با افزودن ویژگی‌های جدید و تلاش برای رفع کردن باگ‌های نسخه‌های قبلی‌ این مجموعه، سعی‌ کرده که به بهترین نحو عطش طرفداران فوتبال را برطرف کند. امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و الکترونیک آرتز طبق روال چند سال اخیر خود، در جریان نمایشگاه E3 از این بازی و ویژگی‌های جدیدش رونمایی کرد.

الکترونیک آرتز امسال بیشتر سعی‌ کرده که مشکلات اساسی‌ و بزرگ نسخه قبلی‌ فیفا را بهبود ببخشد. هرچند که این نکته به این معنی نیست که ما در FIFA 16 شاهد هیچ‌گونه نو آوری و بخش جدید نخواهیم بود. مشکلات دروازه‌بانی، داوری‌های پر ایراد، نبود کنترل کافی‌ بر روی تمرینات بازیکنان در کریر مود و هوش مصنوعی‌ گاها ضعیف از جمله مواردی بود که طرفداران فیفا را در نسخه پیشین این بازی اذیت می‌کرد. امسال اما الکترونیک آرتز قول داده که علاوه بر اضافه کردن ویژگی‌های جدید، این ایرادات را برطرف کند.

ption id="attachment_63319" align="aligncenter" width="790"]Alex Morgan FIFA 16 تصویر الکس مورگان مهاجم تیم ملی بانوان ایالات متحده

یکی‌ از مهم‌ترین بخش‌های جدید بازی که مانور زیادی نیز بر روی آن‌ در جریان معرفی‌ بازی داده شد، اضافه شدن فوتبال بانوان به فیفا ۱۶ است. تیم‌های ملی بانوان آمریکا، آلمان، فرانسه، سوئد، انگلستان، برزیل، کانادا، استرالیا، اسپانیا، چین، ایتالیا و مکزیک تیم‌هایی هستند که شما می‌توانید انتخاب کرده و با آنها بازی کنید. شما فقط توانایی انجام بازی دوستانه آفلاین و آنلاین و تورنومنت‌های آفلاین را با این تیم‌ها دارید. همچنین شما نمی‌توانید با این تیم‌ها در مقابل تیم فوتبال آقایان مسابقه بدهید. تمامی بازیکنان بانوی فیفا ۱۶، امتیاز مربوط به خود را دارند و آنها را نمی‌توان با آقایان مقایسه کرد. به طور مثال، بازیکن بانویی با امتیاز ۸۴ با بازیکن آقائی با همین امتیاز، از لحاظ توانایی کاملا فرق خواهد داشت.

در فیفا ۱۶، شما می‌توانید با توجه به رتبه تیمی که هدایتش را بر عهده دارید، در تورنومنت‌های پیش از فصلی به انتخاب خود شرکت کنید

از دیگر موارد جدید اضافه شده به بازی، کنترل بیشتر بر روی بخش کریر مود است. در نسخه‌های پیشین موردی که خیلی‌ از بازیکنان را اذیت می‌کرد، عدم وجود هرگونه انتخاب در بازی‌های پیش فصل بود. در فیفا ۱۶، شما می‌توانید با توجه به رتبه تیمی که هدایتش را بر عهده دارید، در تورنمنت‌های پیش از فصلی به انتخاب خود شرکت کنید. همچنین برنده شدن در این تورنمنت‌ها، جوایزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی‌ دیگر از نو آوری‌های جدید بخش کریر مود که مطمئنا بسیاری از طرفداران این قسمت را خوشحال خواهد کرد، توانایی تمرینات اختصاصی برای بازیکنان تیم‌تان است. به این صورت که شما می‌توانید به طور اختصاصی، با یکی‌ از بازیکنان‌تان تمرین کنید. این تمرینات به صورت بازی‌های مهارتی هستند که همه طرفداران فیفا با آن‌ آشنایی دارند و از سال ۲۰۱۳ به این مجموعه اضافه شده بود. با انجام بازی‌های مهارتی مختلف و ثبت امتیاز خوب، توانایی‌های مختلف بازیکن شما بالا می‌رود. تنها محدودیتی که در این بخش وجود دارد این است که شما به طور مثال نمی‌توانید تمرینات یک مهاجم را به یک بازیکن دفاعی بدهید. این بخش جدید برای تمرین دادن بازیکنان جوان و آینده دار بسیار بخش جالبی‌ است و مطمئنا این بخش با استقبال طرفداران مواجه خواهد شد.

یکی‌ از پرطرفدار‌ترین بخش‌های مجموعه فیفا بدون شک بخش آلتیمیت تیم است. این بخش که ترکیبی‌ است از یک بازی کارتی و بازی فیفا، چند سالی‌ است که مشتری ثابت این مجموعه شده است. شاید یکی‌ از دلایل موفقیت بازی فیفا را می‌توان همین آلتیمیت تیم و ذات اعتیادآور آن دانست. از زمان معرفی‌ تا به حال، آلتیمیت تیم دستخوش تغییرات فراوانی‌ شده است اما امسال و با معرفی‌ بخش درفت مخصوص آلتیمیت تیم، ما شاهد بزرگ‌ترین تغییر این بخش از زمان اضافه شدن آلتیمیت تیم به فیفا هستیم. به طور کلی‌ بخش درفت به شما این امکان را می‌دهد که تورنومنت‌های تک حذفی ۴ مسابقه‌ای را با تیمی که شما از میان تعدادی بازیکن که به طور تصادفی برای شما آورده می‌شوند بازی کنید. در صورت موفقیت در این تورنومنت، جوایز ارزنده‌ای مربوط به بخش آلتیمت تیم به شما تعلق می‌گیرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این بخش به دست بیاورید، می‌توانید به مقاله‌ تمام چیزهایی‌ که درباره بخش درفت باید بدانید زومجی، مراجعه کنید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

همچنین دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت، به دلیل قراردادی که این شرکت با الکترونیک آرتز دارد، در بخش آلتیمیت تیم می‌توانند شانس بازی با بازیکنان افسانه‌ای فوتبال مانند پله، دنیس برگ‌کمپ، بارزی‌، فیگو و رود گولیت را پیدا کنند. علاوه بر بازیکنان افسانه‌ای که در فیفا ۱۵ حضور داشتند، ده بازیکن افسانه‌ای جدید نیز برای بازی معرفی‌ شدند. این ده بازیکن عبارتند از، دکو، لیتمانن، گتوزو، زانتی، بست، بایا، گیگز، نستا، داناوان و لالاس. این ده بازیکن، تعداد بازیکنان افسانه‌ای بازی را به ۶۰ عدد رسانده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

از دیگر امکانات اضافه شده به فیفا ۱۶، می‌توان به تغییرات اساسی‌ در سیستم خوشحالی‌ پس از گل اشاره کرد. این بار شما توانایی تقسیم خوشحالی‌ خود با بازیکنان ذخیره را دارید. همچنین پس از به ثمر رساندن گل، می‌توانید به سمت دوربین دویده و خوشحالی‌های جدیدی را از دریچه دوربین مستقر در کنار زمین مشاهده کنید.

با عوض شدن کلی‌ سیستم تکل زنی‌، تکل‌هایی که پیش از این منجر به اخراج بازیکن شما می‌شد، در این نسخه از بازی می‌تواند از به ثمر رسیدن یک گل حتمی جلوگیری کند

بخش‌های عمده‌ای را که به بازی اضافه شده‌اند را باهم مرو کردیم و حال می‌رسیم به بخش تغییراتی که در گیم‌پلی بازی ایجاد شده است. این تغییرات با اینکه در نگاه اول ممکن است زیاد به چشم نیایند اما مطمئنا تاثیرات به سزایی در نحوه بازی کردن شما دارند. اولین و مهم‌ترین این تغییرات، عوض شدن کلی‌ سیستم تکل زدن بازی است. اگر شما هم مثل ما بارها در فیفا ۱۵ تکل صحیح زدید اما توسط داور با پنالتی و اخراج مدافع‌تان روبرو شدید، می‌توانید خوشحال باشید. زیرا با عوض شدن کلی‌ سیستم تکل زنی‌، دیگر تکل‌هایی که پیش از این منجر به اخراج بازیکن شما می‌شد، در این نسخه از بازی می‌تواند از به ثمر رسیدن یک گل حتمی جلوگیری کند. سیستم پاس کاری بازی نیز کاملا متحول شده و شما با نگه داشتن دکمه RB یا R1 می‌توانید پاس‌های زمینی‌ فوق‌العاده‌ پر قدرت و مستقیمی‌ را برای یار هم‌دسته خود فراهم کنید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

یکی‌ دیگر از مواردی که در فیفا ۱۵ واقعا آزار دهنده بود، تند و تیز نبودن سانترهای بازی بود. اگر شما طرفدار فوتبال باشید، می‌دانید که چه گل‌های زیبایی‌ توسط ضربات سر زده می‌شوند و خب این کار عملا در فیفا ۱۵ به آن صورت امکان پذیر نبود. حال اما با پیاده‌سازی سیستم سانتر پویا، شما می‌توانید با یک سانتر دقیق و تند و تیز، توپی را برای مهاجم نوک خود فراهم کنید که تا پیش از این قابلیت این را نداشتید. قابلیت دریبل بدون تماس با توپ نیز از دیگر امکاناتی است که به بازی اضافه شده است. شما در این حالت با نگاه داشتن دکمه LB یا L1 می‌توانید بدون اینکه توپ را لمس کنید، با حرکت بدن بازیکن پیشرو را جا بگذارید. قطع کردن پاس در میانه میدان نیز یکی‌ دیگر از امکاناتی است که الکترونیک آرتز مانور بسیار زیادی روی آن‌ داده است. بازیکنانی با قدرت فیزیکی‌ و قدرت بازی‌خوانی بالا می‌توانند پاس‌های حریف را به زیبایی و با هنرمندی تمام قطع کنند.

نکته دیگر اضافه شده به گیم‌پلی بازی، بهبود هوش مصنوعی‌ هم تیمی‌هایتان است. هم تیمی‌های شما با دیدن فضای خالی‌ در هنگام حمله، به سمت آن‌ فضا حرکت می‌کنند. همچنین در دفاع، اگر شما با مدافع‌تان در حال حمله باشید، یار دیگری سریع جای وی را پر خواهد کرد.

ption id="attachment_63327" align="aligncenter" width="790"]FIFA 16 Trainer فرقی نمی‎کند سطح بازی شما چگونه باشد. فیفا ترینر به شما کمک می‌‎کند که با ریزه‌کاری‌های بازی بیشتر آشنا شوید

Fifa Trainer،  بخش آموزشی پویایی است که به این نسخه از فیفا اضافه شده است. شما با فشردن آنالوگ استیک سمت راست، می‌توانید در حین بازی این بخش را فعال و یا غیر فعال کنید. کاری که فیفا ترینر انجام می‌دهد این است که با نشان دادن دکمه‌ای بالای سر بازیکن، به شما پیشنهاد می‌کند که چه کاری انجام بدهید. این قسمت هم برای بازیکنان مبتدی و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب است. شما می‌توانید از طریق تنظیمات، به فیفا ترینر بگویید که راهنمایی‌هایش به شما در سطح مبتدی باشد یا حرفه‌ای. با اینکه این قسمت در ابتدا در هنگام بازی کمی‌ دست و پا گیر به نظر می‌رسد، اما فرصت خوبی‌ است برای اینکه شما بتوانید با ریزه کاری‌های بازی بیشتر آشنا شوید.

FIFA 16 Bundesliga

یک خبر جالب و هیجان انگیز برای طرفداران فوتبال آلمان، خرید امتیاز حق پخش تلویزیونی بوندسلیگا در فیفا ۱۶ است. سال گذشته الکترونیک آرتز کار مشابهی را با پرمیر لیگ انگلستان انجام داده بود. این ویژگی‌ به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام بازی با تیم‌های آلمانی‌، تجربه‌ای دقیقا مشابه با تماشای یک فوتبال واقعی‌ از این لیگ را داشته باشید. تمام لوگوها، نتیجه مسابقه و نوشته‌های زیر صفحه درون مسابقه، همه و همه دقیقا مانند این است که از یک شبکه تلویزیونی واقعی‌، بازی دو تیم مطرح بوندسلیگا را تماشا کنید.

با اینکه بازی قرار است علاوه بر موبایل و رایانه‌های شخصی‌، بر روی کنسول‌های نسل هفتمی و هشتمی نیز منتشر شود، متاسفانه به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری کنسل‌های قدیمی‌، برخی‌ از ویژگی‌های جدید این بازی بر روی کنسول‌های نسل قبلی‌ وجود ندارند. در زیر می‌توانید مواردی را که در نسخه‌های نسل هفتمی بازی وجود ندارند، مشاهده کنید:

  • Creation Center که اجازه ساخت تیم‌ دلخواه را به بازیکن می‌دهد.
  • امکان شخصی سازی آهنگ‌ها و صدای تماشاگران
  • حالت FIFA Interactive World Cup
  • لابی‌های بازی (Match Lobby)
  • تیم گزارشگر دوم که شامل کلاید تیلدسلی و اندی تاونسند است.

همچنین متاسفانه دارندگان کنسول‌های شرکت نینتندو و کنسول پلی‌استیشن ویتا، امسال نمی‌توانند این نسخه از بازی را تجربه کنند زیرا الکترونیک آرتز هیچ‌گونه برنامه‌ای‌ برای انتشار این بازی بر رو این پلتفرم‌ها ندارد. از طرف دیگر، نسخه موبایل بازی نیز همزمان با انتشار بازی اصلی بر روی رایانه‌ای شخصی‌ و کنسول‌ها منتشر خواهد شد. الکترونیک آرتز به طرفداران قول داده که این نسخه قابل حمل بازی نیز برای شما تجربه‌ای مانند تجربه یک بازی کنسولی به ارمغان خواهد آورد.

Fifa 16

چندی پیش نیز الکترونیک آرتز خبری منتشر کرده بود مبنی بر قراردادی که بین این شرکت و تیم فوتبال محبوب رئال مادرید منقعد شده است. این قرارداد بازی فیفا ۱۶ را به بازی رسمی‌ این تیم فوتبال تبدیل کرد و همچنین باعث شده که بازیکنان رئال مادرید در فیفا ۱۶ با جزئیات بسیار بیشتر و بهتری نسبت به بقیه بازیکنان قرار بگیرند. هرچند این خبر به این معنی نیست که بازیکنان تیم‌های دیگر بدون جزئیات و یا با جزئیات کم در بازی قرار داده شده‌اند.

یکی‌ از بخش‌هایی که همیشه در سری بازی‌های فیفا بسیار مورد توجه بوده، بخش موسیقی بازی است. سازندگان بازی با دقت و وسواس بالایی‌ آهنگ‌های بازی را انتخاب می‌کنند که همین مساله باعث شده که موسیقی‌های فیفا تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی‌ بماند. امسال نیز الکترونیک آرتز با قرار دادن موسیقی‌هایی از خوانندگان معروفی‌ مانند بک، باستیل، آیکونا پاپ، جان نیومن و کیگو سعی‌ کرده که علاوه بر فراهم کردن یک تجربه بسیار خوب بصری، از نظر صوتی نیز طرفداران این مجموعه را راضی‌ نگاه دارد.

image.img.0.0 تیم‌های برزیلی حاضر در بازی فیفا ۱۶

در خبری نیز که اخیرا منتشر شده بود، الکترونیک آرتز اعلام کرد که پس از غیبتی یک ساله، تیم‌های فوتبال لیگ برزیل در این نسخه از بازی حضور خواهند داشت. هرچند در ادامه این خبر آورده شد که این به معنی‌ وجود لیگ برزیل در بازی نیست! سخت بودن گرفتن مجوز لیگ برزیل باعث شده که الکترونیک آرتز نتواند مجوز این لیگ را برای فیفا ۱۶ به دست آورد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولشن HD 720p

چند روز پیش نیز دموی قابل بازی FIFA 16 منتشر شد که طرفداران می‌توانند این دمو را از پلی‌استیشن استور و ایکس‌باکس لایو دانلود کنند. دمو حجمی بالغ بر ۴.۶ گیگابایت دارد و اگر شما نمی‌توانید تا انتشار بازی صبر کنید، می‌توانید با دانلود دمو کمی‌ با امکانات و ویژگی‌های جدید بازی آشنا شوید.

نکته‌ای که کاملا مشخص است این است که الکترونیک آرتز در مسیر صحیحی قدم بر می‌دارد

نکته‌ای که کاملا مشخص است این است که الکترونیک آرتز در مسیر صحیحی قدم بر می‌دارد. آنها به جای اینکه بازی خود را دستخوش تغییرات فراوانی کنند سعی کرده‌اند که با بهبود بخشیدن و نوآوری در بخش‌های امتحان پس داده بازی،‌ طرفداران را راضی نگه دارند. همچنین با اطلاعاتی که تا به حال از بازی منتشر شده است، کاملا معلوم است که سازندگان بازی به حرف طرفداران گوش کرده‌اند و سعی کرده‌اند تا آنجایی که امکان دارد بازی را برای طرفداران جذاب کنند. به هر حال زمان زیادی تا انتشار یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال باقی نمانده است و طرفداران فوتبال در سرتاسر دنیا می‌توانند به زودی از این بازی لذت ببرند.

FIFA 16 در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) سال جاری برای رایانه‎های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 منتشر خواهد شد.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده