نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲

معرفی بازی موبایل World at Arms: دستور آتش در نقش فرمانده

استودیو گیم‌لافت یکی از توسعه‌دهندگان نام آشنای بازی‌های موبایل است که سری بازی‌های بزرگی مانند  Modern Combat و N.O.V.A را در کارنامه خود دارد.

 یکی از بازی‌های معروف این استودیو World at Arms در سبک استراتژی است که امروز در بخش معرفی بازی موبایل قصد داریم نگاهی گذرا به آن بیندازیم. با زومجی همراه باشید.علاقه‌مندان به بازی‌های سبک استراتژی را نمی‌توان با بازی‌های تلفن‌های هوشمند راضی کرد زیرا آن‌ها به بازی‌های استراتژی با پیش زمینه شهرسازی علاقه دارند و دوست دارند این بازی‌ها را روی صفحه نمایش بزرگ مانیتورها و با کنترل ماوس بازی کنند اما به نظر می‌رسد کم کم استودیو‌های شاغل در بازار ساخت بازی‌های تلفن‌های هوشمند در حال جذب این‌گونه علاقه‌مندان هستند.

یکی از این‌ بازی‌ها World at Arms است که تلفیقی از سبک استراتژی و شهرسازی است. اول این‌که وقتی بازی را روی تلفن هوشمند خود نصب کردید و وارد بازی شدید باید کمی صبر کنید تا به سرور وصل شده و محتویات اضافی بازی را دانلود کنید پس اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید پیشنهاد من به شما این است که از انجام این بازی صرف‌نظر کنید. مانند سایر بازی‌ها در این سبک، به محض ورود به World at Arms تحت آموزش قرار می‌گیرید تا بتوانید دسترسی به منو‌ها و امکانات پیچیده بازی را یاد بگیرید و بعد از این‌که به نحوه ساخت و چینش ساختمان‌ها واقف شدید مستقیم به میدان نبرد می‌روید تا به یادگیری این بخش از بازی بپردازید.

world-at-arms-1
جنگیدن زیر آب هم یکی از نکات قابل توجه این بازی است

  اولین نکته بازی، گرافیک خوب و قابل قبول آن است که به خصوص در مقوله ساخت‌و‌ساز پایگاه بیشتر به چشم می‌آید و باعث می‌شود بازی خسته کننده نباشد. همچنین روند جنگ‌ها محدود به یک نقطه و منطقه نیست بلکه جنگ‌ها در مناطق برفی، سرسبز، شهری و حتی زیرآب هم  اتفاق می‌افتد که باعث ایجاد تنوع در بازی می‌شود. مانند اکثر بازی‌های سبک استراتژی منابع مختلفی وچود دارد که هر کدام استفاده خاصی دارند. به طور مثال برای طی کردن مراحل و جنگیدن نیاز به نفت دارید و باید این نفت را با ساخت پالایشگاه به دست آوردید یا بعضی از آن‌ها به ایجاد پول یا همان سکه می‌پردازند که برای تمرین نیروها و یا ساخت تانک و هواپیکما و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. نبردها شامل سه نوع زمینی، هوایی و زیر دریا می‌شود که البته در هرجنگ فقط امکان استفاده یکی از این موارد وجود دارد. قبل از این‌که وارد جنگ شوید باید نیروهای خود را انتخاب کرده و بسته به منابعی که در اختیار دارید به آموزش آن‌ها اقدام کنید. سپس نوبت جنگ است. به غیر از مراحل تک‌نفره بازی، شما می‌توانید با گیمرهای دیگر هم به جنگ بپردازید. بنا بر سطحی که درآن قرار دارید، سیستم بازی حریف‌هایی را برای شما انتخاب می‌کند که باید از روی نقشه یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به جنگیدن با او بپرادزید. سیستم جنگیدن بازی هم به این‌گونه است که بعد از انتخاب نوع جنگ، باید نیروهای خود را روی صفحه بازی بچینید و با زدن دکمه استارت جنگ را آغاز کنید. با وجود این‌که تیراندازی نیروهای خودی به صورت اتوماتیک است اما می‌توانید موشک‌های پرتاب شده توسط دشمن را با کشیدن انگشت روی آن از بین ببرید. همچنین می‌توانید جعبه‌های درون زمین جنگ را باز کنید تا از محتویات داخل آن‌ها استفاده کنید.

ption id="attachment_9482" align="alignnone" width="750"]world-at-arms-2 ساخت پایگاه و ساختمان‌های آن دارای بیشترین جزئیات هستند

  یکی از مشخصه‌های قابل توجه World at Arms پرداختن استودیو سازنده آن به مضامین اجتماعی است. با رسیدن به سطح تجربه ۱۰، می‌توانید به عضویت گروه‌های موجود در بازی درآیید و درکنار دوستان و هم‌گروهی‌های خود به جنگیدن با دشمنان بپردازید. همچنین می‌توانید از دوستان خود نیرو بگیرید یا به درخواست‌های آن‌ها جواب دهید و نیروهای خود را در اختیار آن‌ها بگذارید. یکی از نکات خوب دیگر این بازی این است که در هر لحظه می‌توانید خود را با سایر مخاطبان این بازی مقایسه کنید. مانند سایر بازی‌های هم سبک World at Arms این بازی هم رایگان است ولی از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند. شاید بتوان نحوه پرداخت و خرید در این بازی را به  Clash of Clans تشبیه کرد.

در این بازی هم برای اتمام زودتر ساخت‌و‌ساز ساختمان‌ها یا به روزشدن آن‌ها می‌توانید از ستاره‌های موجود در بازی استفاده کنید، همچنین برای ساخت نیروها و جربان کمبود منابع نیز می‌توانید به خرید و استفاده از این ستاره‌ها بپردازید. وب‌سایت کافه‌بازار با همکاری استودیو سازنده بازی امکانی را فراهم کرده تا کاربران ایرانی World at Arms که روی پلتفرم اندروید این بازی را انجام می‌دهند بتوانند با استفاده از شبکه شتاب، ستاره های بازی را به صورت ریالی خریداری کنند. در آخر اگر از طرفداران سبک استاتژی و شهرسازی هستید و از فرماندهی نیروهای مدرن در یک بازی خوش خط و خال لذت می‌برید، World at Arms می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده