نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

۱۰ نکته‌ی آموزشی که باید پیش از تجربه Metal Gear Online 3 بدانید

چند روز پیش بخش آنلاین بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain منتشر شد و سرور‌های بازی بر اثر هجوم طرفداران بی‌شمار این بازی روز‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارند. در این مقاله سعی داریم تا ۱۰ نکته‌ای را که باید در مورد این نسخه بدانید، معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ ۱۰ شهریور عرضه شد و می‌توان آن را یکی از شاهکار‌های بازیسازی معرفی کرد که توانست در بررسی زومجی هم نمره عالی ۱۰ را دریافت کند. کونامی پس از گذشت تقریبا یک ماه، بخش آنلاین این بازی را نیز عرضه کرده که ویژگی‌های جذابی ارایه می‌دهد و مکملی خوب برای بخش تک‌نفره بازی است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

البته پیش از این نیز نسخه‌های آنلاینی از بازی متال گیر عرضه شده که هیچ‌یک تجربه خوبی ارایه نکرده است. اولین تجربه بخش آنلاین در این بازی مربوط به کنسول پلی‌استیشن 2 است که به مودم اختیاری این کنسول نیاز داشت و همین عامل هم باعث شد تا طرفداران کمی از آن استقبال کنند و نسخه دوم نیز از مشکلات عذاب‌آور متصل شدن به سرور‌ها و وارد شدن به حساب‌کاربری رنج می‌برد. حال قسمت آنلاین Phantom Pain، که سومین بازی آنلاین از سری متال‌گیر نیز محسوب می‌شود، سعی دارد تا با درس گرفتن از مشکلات نسخه‌های قبلی تجربه بهتری ارایه دهد. پس اگر قصد دارید تا این اثر را بازی کنید، بهتر است به ۱۰ نکته‌ی آموزشی  که در ادامه معرفی می‌کنیم توجه داشته باشید.

dh6TMvbw

۱- از قابلیت فالتون کرم‌چاله‌ای برای به دست آوردن آیتم‌ها در حالت Cloak & Dagger استفاده کنید:

در بخش داستانی بازی Phantom Pain، برای به دست آوردن قابلیت فالتون کرم‌چاله‌ای (کرم چاله در علم فیزیک به عنوان یک پل فضایی است که معنای فاصله را از بین برده و حرکت آنی را سبب می‌شود) باید به میزان قابل توجهی پیش‌رفت کنید. ولی این قابلیت در بخش آنلاین از همان ابتدا در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد تا غیب شده و سپس به دلخواه در کنار یکی از هم‌تیمی‌هایتان ظاهر شوید. یکی از حالت‌های بازی شنل و خنجر (Cloak & Dagger) نام دارد و در طی آن باید این ۲ وسیله را از پایگاه محافظت شده دشمن به پایگاه خودی منتقل کنید. با استفاده از قابلیت فالتون کرم‌چاله‌ای می‌توانید یک تاکتیک بسیار جالب در این حالت از بازی پیاده کنید. برای این کار کافی است تا یکی از هم‌تیمی‌هایتان در کنار نقطه مقصد در پایگاه خودی باشد و شما هم برای به دست آوردن این ۲ آیتم به دل پایگاه دشمن بزنید. پس از به دست آوردن آیتم، کافی است از طریق فالتون کرم‌چاله‌ای در کنار دوست خود ظاهر شوید و به همین سادگی آیتم را به مقصد برسانید. چرا که این قابلیت هیچ محدودیت زمانی و فاصله‌ای ندارد و می‌تواند شما را از زیر رگبار گلوله‌های دشمن بدون هیچ آسیبی نجات دهد.

oGXQmcH0-600x399

۲- افراد نامرئی را از طریق سایه‌شان شناسایی کنید:

افرادی که از تکنولوژی نامرئی کننده Stealth Camo استفاده می‌کنند، به کابوسی برای دیگر بازی‌کنان تبدیل می‌شوند. مگر این‌که شما در یک نقطه مناسب و امن قرار بگیرید و این افراد را از طریق هاله دورشان شناسایی کنید. ولی در این قسمت روشی آسان‌تر برای این کار معرفی خواهیم کرد و آن استفاده از سایه برای شناسایی افراد نامرئی است. چرا که تکنولوژی مذکور قادر نیست تا سایه را نیز نامرئی کند و کافی است در یک موقعیت مناسب زمین را برای دیدن سایه‌های افراد نامرئی در نظر بگیرید و پس از مشاهده دشمن، با استفاده از تکنیک‌های کشتار CQC با یک حرکت آن‌را از پا دربیاورید.

E6zSWcls

۳- از جعبه‌های خالی برای فریب دشمن استفاده کنید:

جعبه‌های مخصوص که اسنیک از آن‌ها برای مخفی‌کاری استفاده می‌کند،‌ یکی از نماد‌های سری متال‌گیر بوده است. در این نسخه از بخش آنلاین بازی‌هم جعبه‌ها حضور دارند و می‌توانید از آن‌ها برای فریب دشمنان استفاده کنید. به این ترتیب که پس از انتخاب جعبه آن‌را بر روی زمین قرار دهید و سپس با زدن کلید مربع/X به آرامی از آن خارج شوید. حتی می‌توانید پس از درگیری با دشمن به گوشه‌ای پناه برده و ۲ جعبه در کنار هم قرار دهید و خودتان در داخل یکی از آن‌ها قرار بگیرید. این امر باعث خواهد شد تا شانس دشمن برای ضربه زدن به شما ۵۰/۵۰ باشد و در صورتی که به جعبه خالی شلیک کرد، می‌توانید از فرصت به دست آمده برای کشتن وی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که هنگام خارج شدن از جعبه، بهتر است کلید جهت را نگه ندارید. چون این امر باعث خروج سریع و باز ماندن یکی از طرفین جعبه می‌شود و نقشه شما لو می‌رود!

Wt9j5XOC-600x399

۴- از بازجویی دشمنان برای شناسایی محل نیرو‌های دشمن استفاده کنید:

تقریبا تمام قابلیت‌های اسنیک از بخش داستانی در این نسخه نیز حضور دارند. یکی از این قابلیت‌ها هم امکان بازجویی از سربازان دشمن است که در بخش داستانی اهمیت بسیار زیادی داشت. البته در بخش آنلاین دیگر خبری از پیدا کردن آیتم‌های مخفی یا اطلاعات سری نیست و شاهد دیالوگ‌ها نیز نیستیم. بلکه پس از این‌که دشمن را از پشت گرفتید، زدن کلید L1/LB باعث می‌شود تا برای چند لحظه موقعیت تمام نیرو‌های دشمن بر روی نقشه نمایش داده شود. این تاکتیک بسیار کاربردی است، ولی حتما توجه داشته باشید که در حین بازجویی از دشمن، دشمنان می‌توانند به راحتی شما را از پشت سر هدف قرار دهند. پس مواظب باشید!

pHZTSdmg-600x398

۵- از شیرجه زدن در لبه‌ها برای حرکت سریع در نقشه استفاده کنید:

در روز‌های ابتدایی بخش آنلاین بازی متال‌گیر، به دلیل هیجانات ناشی از روز‌های آغازین، شاهد درگیری‌های کاملا اکشن در بازی هستیم که نتیجه آن زمان کوتاه مسابقات بازی است. ولی با گذر زمان، می‌توان انتظار داشت که گیمر‌ها بیش‌تر به سبک و سیاق اصلی و مخفی‌کارانه این سری متمایل شوند. به هر حال اگر نیاز به حرکت سریع در بازی داشتید، شیرجه زدن از روی لبه‌ها یکی از حرکاتی است که باعث می‌شود سرعت دویدن شما حفظ شود. چرا که شخصیت شما پس از شیرجه بلافاصله بلند شده و به دویدن ادامه می‌دهد. البته اگر قصد خودکشی ندارید، مواظب شیرجه‌های خود در لبه‌های عمیق باشید که سقوط از آن‌ها به معنای پایان بازی است.

PCJTnmWx

۶- میزان تاثیر و سنگینی خود را در نقاط مختلف نقشه کاهش دهید:

اگر بازی را تجربه کرده باشید، نقاط نارنجی رنگ را بر روی نقشه آبی بازی مشاهده کرده‌اید. این نقاط نشانگرتاثیر بالای دشمن در آن نقاط از نقشه است که از طریق دویدن، حرکت سریع و بار زیاد تجهیزات در آن نقطه  ایجاد می‌شود. این نقاط دقیقا به همین شکل برای دشمنان نیز نمایش داده می‌شوند و به شرطی که بخواهید بازی را به حالت اکشن بازی کنید، تاثیر مثبتی در روند آن دارند و سرعت دویدن شما در این قسمت‌ها بیش‌تر خواهد بود. ولی اگر قصد دارید بازی را بر‌اساس اصول سبک آن و با شیوه‌های مخفی کارانه انجام دهید، بهتر است میزان سنگینی تاثیر خودتان را بر روی نقشه کاهش دهید و با استفاده از شیوه‌های مخفی‌کارانه به عضو مهمی از تیمتان تبدیل شوید.

U57R8bTv

۷- بدون هراس به مصاف روبات‌های واکر بروید:

روبات‌های واکر نقشی بسیار مهم در بخش داستانی بازی دارند و علاوه بر آن مقابله با آن‌ها بسیار دشوار است. ولی شکست دادن نمونه‌های مشابه این روبات‌ها در بخش آنلاین بسیار ساده‌تر است و اگر یک خشاب کامل از مسلسل خود را بر روی آن‌ها خالی کنید، راننده روبات به اجبار خارج خواهد شد که شکست دادن وی را بسیار راحت می‌کند. البته سلاح‌های این روبات‌ها هنوز هم در فاصله نزدیک بسیار کشنده است و به همین دلیل هم بهتر است کمی فاصله خودتان را از آن‌ها حفظ کنید و در فواصلی که گلوله‌های سلاح‌ واکر‌ها پخش می‌شود و از دقت کافی برخوردار نیست، به سمت آن‌ها شلیک کنید.

zjYtIphC

۸- خرید تجهیزات اهمیت بیش‌تری نسبت به خرید لباس دارد:

به طور حتم استفاده از لباس‌های مختلف در بازی جذابیت خاصی دارد و ظاهر منحصر به فردی به شخصیت شما می‌دهد. ولی در نظر داشته باشید که قیمت تجهیزات و لباس‌ها در بازی، در مقایسه با میزان درآمد شما بسیار بالا است و به همین دلیل بهتر است پول‌های خود را به جای خرید لباس‌های مختلف برای خرید یک دوربین اسلحه بهتر و یا یک چراغ‌قوه صرف کنید. دوربین بهتر به نشانه‌گیری دقیق‌تر کمک می‌کند و با استفاده از چراغ قوه هم قادر خواهید بود حواس سربازی را که مستقیما به سمت شما نشانه رفته، پرت کنید که این امر نیازمند عکس‌العمل سریع است.

as

۹- استفاده از سپر را فراموش نکنید:

شاید خیلی از بازیکنان بازی Phantom Pain ترجیح دادند که از سپر در بخش داستانی استفاده نکنند. چرا که این وسیله دسترسی شما به سلاح را محدود به یک کلت کمری می‌کند. ولی حتی اگر از سپر استفاده نکنید، باز هم همراه داشتن آن بسیار مفید است. چرا که باعث می‌شود تا گلوله‌های شلیک شده از پشت سر به سپر برخورد کنند و آسیبی به شما نرسد. این قضیه در حین استفاده از واکر‌ها هم صادق است و علی‌رغم این‌که در این زمان دسترسی شما به سلاح‌هایتان محدود می‌شود، بازهم سپر نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد و مدت زمان مورد نیاز برای چرخش و شلیک به سمت دشمنان را در حین واکر سواری فراهم می‌کند.

Metal-Gear-Solid-V-Phantom-Pain-selfie-600x400

۱۰- در نقش اسنیک و آکلوت بازی کنید:

در نسخه آنلاین متال‌گیر، ۲ روش برای انتخاب مسابقات وجود دارند که حالات خودکار و دستی است. حالت خودکار، علی‌رغم این‌که باعث می‌شود تا GP (پول رایج بازی) بیش‌تری بگیرید، شما را از تجربه بازی در نقش ۲ تن از اصلی‌ترین شخصیت‌های بازی محروم می‌کند. ولی در حالت انتخاب دستی مسابقات، هر از گاهی بازی امکان بازی در نقش اسنیک و آسلات را به شکلی کاملا تصادفی و شانسی فراهم می‌کند که احتمالا یک باگ است و کونامی با ارایه یک بروزرسانی آن را رفع خواهد کرد. ولی به هر حال فعلا این امکان وجود دارد و با کمی صبر و حوصله می‌توانید در نقش این ۲ شخصیت بازی کنید که البته از لحاظ قابلیت‌ها تفاوتی با شخصیت‌های دیگر بازی ندارند. البته یک مشکل اساسی نیز در این بخش وجود دارد و اکثر افرادی که به صورت دستی مسابقات را جستجو می‌کنند، تمایل دارند تا با ۲ شخصیت مذکور بازی کنند و زمانی که این اتفاق رخ نمی‌دهد، از بازی انصراف می‌دهند! به هر حال اگر قصد دارید تا Metal Gear Online را بازی کنید، توجه به نکات بالا تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تری برای شما به ارمغان خواهد آورد. نظرات خود را در مورد این مقاله با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Whatculture


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده