نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

کونامی: کوجیما از کمپانی جدا نشده و تنها به تعطیلاتی دراز مدت رفته است!

شایعه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد هیدئو کوجیما روز گذشته کمپانی کونامی را ترک کرده است. با این حال ظاهرا این قضیه واقعیت ندارد و براساس صحبت‌های سخنگوی این کمپانی، کوجیما از کونامی جدا نشده و پس از تولید طاقت‌فرسای بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، تنها به تعطیلاتی دراز مدت رفته است. با زومجی همراه باشید.
این سخنگو اعلام کرده در حال حاضر «کوجیما همچنان کارمند کونامی محسوب می‌شود». این شخص در صحبت‌های خود گفته پس از تولید یک بازی طراز اول و بزرگ برای کنسول‌ها، این جدایی موقتی برای استراحتی بلند مدت عادی است:
پس از اتمام مراحل تولید بازی Metal Gear Solid V، کوجیما و تیم او به تعطیلاتی بلند مدت رفته‌اند. به دلیل زمان زیادی که تولید بازی‌های کنسولی می‌برد، این امر عادی است که کارمندان پس از اتمام پروژه و خالی‌کردن ذهن خود، زمان زیادی را صرف استراحت می‌کنند.
این سخنگو متاسفانه اعلام نکرده آیا کوجیما قرارداد جدیدی را با کونامی مبنی بر تولید یک بازی جدید امضا کرده است خیر. همان‌طور که در اخبار قبلی به اطلاعتان رساندیم، ظاهرا روز گذشته کوجیما کونامی را ترک کرده است. در همین راستای یکی از خبرنگارانی که در مراسم خداحافظی با این شخصیت افسانه‌ای حضور داشته، تصویری را از این جشن منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید: CRvvlQ8WwAAWZar حتی با توجه به انتشار این تصویر، سخنگوی کونامی باری دیگر جدایی کوجیما از کونامی را رد کرده و در صحبت‌های خود در رابطه با این عکس گفته است «حتی خودمان هم نمی‌دانیم» این تصویر در رابطه با چه چیزی است. در ماه مارس سال ۲۰۱۵، شایعاتی منتشر شد که اعلام می‌کرد هیدئو کوجیما پس از اتمام تولید بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain پس از گذشت ۳۰ سال کونامی را ترک خواهد کرد. از طرفی دیگر، صداگذار ژاپنی شخصیت اسنیک در ماه جولای اعلام کرد استودیو Kojima Production دیگر وجود خارجی ندارد و تعطیل شده است. همین اخبار و حتی حذف‌کردن نام کوجیما از باکس‌آرت قسمت جدید مجموعه بازی‌های متال گیر، شایعات جدایی این بازیساز ژاپنی را از کونامی را قوت بخشید. با این حال به نظر دیگر زمان آن رسیده که کوجیما یا یکی از اعضای بلند بالای کونامی بدون هیچ‌گونه پرده‌ای در رابطه با این مسئله که چند وقتی است تمرکز زیادی را به خود جلب کرده صحبت کنند. تمام شواهد حاکی از این است که کوجیما از کونامی جدا شده، اما مانند همیشه، اعضای این شرکت به هر نحوی این اخبار را رد و اعلام می‌کنند این بازیساز هنوز کارمند آن‌ها محسوب می‌شود. بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، آخرین محصول تولید شده توسط کوجیما در کونامی، در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان  و رایانه‌های شخصی عرضه شد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده