نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

بهترین بازی‌های Co-op (همکاری چند نفره) ایکس‌باکس وان

تجربه بازی‌های ویدیویی برای جماعت گیمر‌ها بسیار لذت بخش است، البته اگر این تجربه در کنار دوستان حاصل شود، به طور حتم لذت آن چند برابر خواهد شد. با زومجی و معرفی بهترین بازی‌های همکاری چند نفره ایکس‌باکس وان همراه باشید.
چندی پیش بهترین بازی‌های Co-op کنسول پلی‌استیشن 4 را معرفی کردیم و امروز نیز قصد داریم  تا به سراغ کنسول نسل هشتمی مایکروسافت برویم و بازی‌های همکاری چند نفره مخصوص به آن را معرفی کنیم، البته لازم به ذکر است که هدف ما در این مقالات معرفی بازی‌های انحصاری نیست و برخی از آثار برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شده‌اند.   Fantasia Music Evlove

۱- Fantasia: Music Evolved

شاید کنترلر حرکتی کینکت این روزها حال خوشی نداشته باشد، ولی در ابتدای عرضه کنسول ایکس‌باکس وان، مایکروسافت برنامه‌های زیادی بر اساس قابلیت‌های حرکتی این کنترلر داشت. Fantasia: Music Evolved در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی دیسنی عرضه شده و بر اساس یکی از انیمیشن‌های این کمپانی  با نام Fantasia ساخته شده است که مربوط به سال ۱۹۴۰ میلادی است. هدف گیمر‌ها در این بازی انجام حرکات موزون هماهنگ با آهنگ‌های پخش شده است و این اثر یکی از بهترین بازی‌های کینکت است. در حالت Co-op هم ۲ نفر به طور همزمان می‌توانند بازی را تجربه کنند و حتی برخی حرکات ترکیبی نیز در این قسمت دیده می‌شود که تجربه خوبی از یک بازی همکاری چند نفره ارایه می‌دهند.
  Project-Totem-Is-Now-Kalimba-Out-in-December-for-Xbox-One-January-for-PC-465359-2

۲- Kalimba

بازی Kalimba توسط استودیو پِرِس پلی در سبک پازل ساخته شده و مایکروسافت هم آن را منتشر کرده است. داستان بازی در یک جزیره روایت می‌شود که حاکم آن با استفاده از ستونی مرموز از مردم خود محافظت می‌کند،‌ ولی پس از مدتی یک نیروی شیطانی به جزیره حمله کرده و حاکم و ستون را نابود می‌کند. ولی این پایان کار نیست و روح حاکم بازگشته و سعی دارد دوباره ستون‌های محافظتی را باز‌سازی کند و در این راه به کمک شما نیاز دارد! در این بازی می‌توانید به همراه یکی از دوستانتان معما‌های مختلف را حل کنید که در این حالت هر بازیکن کنترل یک ستون را بر عهده خواهد داشت و باید با اجتناب از برخورد با دشمنان آن را در مکان معین جاگذاری کند.
  Chariot

۳- Chariot

Chariotکه توسط استودیو فریما ساخته شده، یکی از بهترین تجربه‌های سبک پلتفرمر است. پادشاه فوت کرده و شما در نقش دختر وی وظیفه دارید تا تابوت پادشاه را به آرامگاه ابدی وی هدایت کنید. معماهای بازی بر اساس قوانین فیزیکی ساخته شده و در تمام طول مسیر باید تابوت را با استفاده از هل دادن و یا با کمک طناب حمل کنید. در حالت Co-op بازی پسر پادشاه هم با شما همکاری می‌کند که هدایت وی بر عهده یکی از دوستانتان خواهد بود و حل معما‌های بازی در حالت همکاری دو‌نفره بسیار لذت‌بخش‌تر و چالش‌بر‌انگیز‌تر است.
  evolve

۴- Evolve

بازی Evolve توسط سازندگان بازی مشهور Left 4 Dead ساخته شده که تجربه زیادی در ایجاد بخش Co-op سرگرم کننده دارند. در این بازی می‌توانید با همکاری ۳ تن از دوستانتان به نبرد با هیولا‌های جهش یافته بپردازید. ۴ کلاس مختلف طبیب، جنگجو، حمایت کننده و تله گذار در بازی وجود دارند که هریک از اعضای تیم نقش یکی از این کلاس‌ها را انتخاب می‌کند. شاید نبرد با فقط یک هیولا آسان به نظر برسد ولی در صورتی که همکاری خوبی با هم‌تیمی‌هایتان نداشته باشید به طور حتم شکست خواهید خورد، چرا که سازندگان تعادل بسیار خوبی در گیم‌پلی و نبرد‌های بازی ایجاد کرده‌اند.
  idarb-4-vs-4

۵-IDARB#

به لطف حمایت خوب مایکروسافت از بازی‌سازان مستقل شاهد عرضه تعدادی بازی خوب برای کنسول ایکس‌باکس وان هستیم، IDARB# هم یکی از همین آثار است که به جرات می‌توانم آن را مفرح‌ترین بازی در این لیست معرفی کنم. ایده بازی بسیار ساده است، یک توپ در وسط میدان قرار دارد و افراد در تیم‌های ۴ نفره باید یک نوع بازی فوتبال را انجام دهند. ولی المان‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارند که آن را از دیگر آثار متمایز می‌کند، برای مثال تمام قسمت‌های بازی اعم از ظاهر بازیکنان، شکل توپ و حتی موسیقی بازی برای هر تیم قابل شخصی سازی است و ۸ نفر به طور همزمان می‌توانند از گیم‌پلی بسیار سریع بازی در کنار یکدیگر لذت ببردند. در این بازی خبری از تاکتیک‌های تیمی شبیه‌سازهای فوتبال نیست و هدف بازی فقط و فقط هیجان بسیار زیاد است. به طور حتم IDARB# بهترین بازی است که می‌توانید در مهمانی‌ها و جمع دوستانتان به منظور سرگرمی و تفریح بسیار شاد تجربه کنید.
 

۶- Gears of War Ultimate Edition

نسخه بازسازی شده از Gears of War چندی پیش توسط استودیو کوالیشن به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شد که بررسی کامل آن در زومجی موجود است، بخش داستانی این بازی را می‌توانید در کنار یکی از دوستانتان به حالت آنلاین یا Split Screen تجربه کنید و در کنار یکدیگر به کشت و کشتار لوکاست‌ها بپردازید. در حالت Co-op همکاری و هماهنگی حرف اول را می‌زند و اگر این مولفه‌ها را رعایت نکنید خیلی راحت توسط دشمنان خطرناک بازی کشته خواهید شد.
  Geometry-Wars-3-Dimensions-1280x720

۷- Geometry Wars 3: Dimensions

درسالیان اخیر بازی‌های ساده و در عین حال اعتیاد آور توانسته‌اند جایگاه خوبی در بین گیمر‌ها پیدا کنند و Geometry Wars 3 هم از این قاعده مستثنی نیست. حالت تک نفره بازی در یک دنیای ۳ بعدی اتفاق می‌افتد که شما کنترل یک سفینه کوچک را در اختیار دارید و باید به دشمنان و موانع محیطی تیر‌اندازی کنید، ولی بخش همکاری چند نفره که قابلیت پشتیبانی از ۴ نفر را به صورت همزمان دارد، در یک محیط ۲ بعدی و با دوربین بالا به پایین روایت می‌شود که باید با همکاری دوستانتان و با اتخاذ تاکتیک‌های صحیح دشمنان و موانع را از بین ببرید تا امتیاز لازم برای گذر از هر مرحله را کسب کنید. این اثر یکی از بازی‌هایی است که در حالت Co-op حس واقعی نیاز به همکاری را منتقل می‌کند و اگر بازیکنان هماهنگ نباشند انجام بازی در این حالت بسیار دشوار است.
 

sunset-overdrive

۸- Sunset Overdrive

باز هم با یک اثر انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان روبرو هستیم که توسط استودیو اینسامنیاک در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. Sunset Overdrive یک اثر تیر‌اندازی سوم شخص دیوانه وار است که امکان حرکت آزادانه در سطح شهر و نابود کردن موجودات زامبی مانند را فراهم می‌کند. حرکات پارکور و بالارفتن از ساختمان‌ها و استفاده از ابزاری مثل زیپ‌لاین برای حرکت در سطح شهر این اثر را به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت تبدیل کرده، در حالت Co-op نیز ۸ نفر می‌توانند به طور همزمان بازی کنند و در این حالت باید با تشکیل تیم و ساخت مواضع دفاعی در برابر موج‌های متعدد زامبی‌ها مقاومت کنید، در این بازی نیز همکاری یکی از اصول موفقیت در بخش Co-op است.
  plants-vs-zombies-modern-warfare

۹- Plants vs Zombies: Garden Warfare

پاپ‌کپ گیمز برای ساخت یکی از خلاقانه ترین بازی‌های سبک دفاع از قلعه شهرت دارد که ایده استفاده از گیاهان برای مقابله با زامبی‌ها را در قالب یک بازی دو‌بعدی ارایه داد، پس از موفقیت نسخه‌های ۲ بعدی این استودیو تصمیم گرفت تا به سراغ ساخت یک نسخه سوم شخص و چند نفره از بازی برود که باز‌هم توانست موفقیت‌آمیز ظاهر شود. در این بازی می‌توانید نقش زامبی‌ها یا گیاهان را انتخاب کنید و با همکاری دوستانتان با طرف مقابل مبارزه کنید. فضای شاد بازی در کنار گیم‌پلی مفرح آن قادر است ساعات بسیار شادی را برای شما فراهم کند.
  halo-the-master-chief-collection-31784-1920x1080

۱۰- Halo Master Chief Collection

سری بازی‌های Halo به نوعی نماد مایکروسافت شناخته می‌شوند و از همین رو این کمپانی چندی پیش تصمیم گرفت تا ۴ بازی اول از این سری را برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کند که همگی از لحاظ گرافیکی بازسازی شده‌اند، یکی از بهترین قابلیت‌های این نسخه امکان تجربه Co-op بخش داستانی بازی است که می‌توانید به همراه یکی از دوستانتان به صورت آنلاین یا Split Screen بخش داستانی تمام بازی‌ها را تمام کنید. البته امکانات حالت همکاری فقط به بخش داستانی محدود نمی‌شود و قسمت چند‌نفره بازی که همواره یکی  از نقاط قوت سری Halo است نیز از این حالت پشتیبانی می‌کند و یک بخش مخصوص Co-op به نام Survival هم در بازی گنجانده شده است. معرفی بهترین بازی‌های Co-op کنسول ایکس‌باکس وان در این قسمت به پایان می‌رسد، نظرات خود را در مورد این مقاله با زومجی در میان بگذارید. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده