بالاخره و پس از ۲ سال و نیم که از زمان معرفی بازی Star Wars Battlefront گذشت، این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد تا بتواند عطش خیل عظیم طرفداران این مجموعه را فروکش کند. آیا این بازی توانسته انتظارات را برآورده کند؟ با زومجی و بررسی این بازی همراه باشید.

سال ۲۰۱۵ را بدون شک باید سال جنگ ستارگان نامگذاری کرد. از طرفی انتشار بازی Star Wars Battlefront و از طرف دیگر اکران فیلم بسیار مورد انتظار Star Wars The Force Awakens باعث شده که طرفداران این مجموعه به ماه‌های منتهی به آخر سال بسیار خوشبین باشند. در ماه می سال ۲۰۱۳، الکترونیک آرتز با خرید حقوق ساخت بازی‌هایی بر اساس دنیای جنگ ستارگان باعث به وجود آمدن شایعاتی مبنی بر ساخت یک بازی از این مجموعه شد و بالاخره این کمپانی در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳، به صورت رسمی بازی Star Wars Battlefront را معرفی کرد. الکترونیک آرتز در آن زمان به پخش تریلر کوتاهی از بازی بسنده کرد و فقط گفت که این بازی توسط استودیو دایس در حال ساخت است. بازی از همان ابتدا به عنوان یک بازی شوتر آنلاین که از موتور فراست‌بایت ۳ استفاده می‌کند معرفی شد. در آن زمان پاتریک سودرلند، رئیس دایس گفته بود که این بازی برداشت کمپانی آنها از دنیای استار وارز است. پس از آن، بازی تبدیل به یکی از بازی‌های ثابت مراسم مختلف الکترونیک آرتز شد و در هر نمایشگاه و هر کنفرانسی، بخش جدیدی از بازی برای طرفداران رونمایی می‌شد. در نهایت و در مهر ماه سال گذشته اعلام شد که بازی در ماه آبان امسال برای پلتفر‌م‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه بتای عمومی بازی هم که ماه گذشته در دسترس گیمر‌ها قرار گرفت توانست به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند و با ۹ میلیون کاربر تبدیل به موفق‌ترین بتای تاریخ کمپانی الکترونیک آرتز شود. به همین دلیل انتظارات از بازی به شدت بالا رفته بود و الکترونیک آرتز به شدت به این بازی خوشبین بود و خب حالا با انتشار بازی می‌بینیم که خوشبینی آنها چندان هم بی دلیل نبوده است.
star-wars-battlefront_u1wc باکس آرت رسمی بازی

Star Wars Battlefront

بررسی ویدیویی بازی

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

به محض ورود به صفحه اصلی بازی، بی‌درنگ در می‌یابید که با یک بازی تماما استار وارزی طرف هستید. از طراحی منوها گرفته تا انیمیشن‌های بامزه‌ای که در پس زمینه منو در حال اجرا هستند تا موسیقی‌هایی که در حال پخش شدن هستند شما را سریعا به یاد دنیای جنگ ستارگان به ویژه سه گانه اصلی که طی سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ اکران شده،‌ می‌اندازد.

در همان ابتدا و پس از اینکه وارد بازی شدید، به دو بخش اصلی‌ دسترسی دارید. این دو بخش که خود هر کدام به چندین بخش دیگر تقسیم می‌شوند، هسته اصلی‌ بازی را تشکیل می‌دهند. بخش چند نفره که با ۹ حالت هیجان انگیز شما را وارد دنیای آنلاین بازی می‌کند و بخش مأموریت‌ها که همان بخش تک‌نفره و آفلاین بازی محسوب می‌شود. ماموریت‌ها یا همان بخش تک‌نفره بازی، خود به سه دسته تقسیم می‌شوند. تمرینات، مبارزات و بخش Survival یا همان تلاش برای زنده ماندن. بخش تمرین همانطور که از نامش پیدا است، شما را با مکانیک‌های اصلی‌ بازی آشنا می‌کند. نحوه بازی با قهرمانان، نحوه کنترل کردن سفینه‌های معروف مانند اکس وینگ‌ها، نحوه سوار شدن و کنترل اسپیدبایک‌ها و طریقه کار کردن با واکر‌های AT-ST از مواردی هستند که در این بخش وجود دارند. هر کدام از این بخش‌ها با اهداف مختلفی‌ که دارند به شما اجازه‌ی دریافت حداکثر سه ستاره را می‌دهند. با سه ستاره کردن این بخش‌ها علاوه بر اینکه رنک شما بالا می‌رود، به اعتبار درون بازی نیز دست پیدا می‌کنید که از آن‌ می‌توانید برای شخصی‌ سازی کردن ظاهر کاراکترتان یا خرید اسلحه‌ها و تجهیزات جدید استفاده کنید.  

بخش دیگر قسمت تک نفره بازی که مبارزات (Battles) نام دارد به ۸ حالت مختلف تقسیم می‌شود. این ۸ حالت هر کدام در یکی‌ از ۴ سیاره بازی که عبارتند از اندور، تتویین، هوت و سالاست جریان دارند. هدف اصلی‌ این قسمت این است که دو تیم را روبه‌روی هم قرار می‌دهد و هر تیمی که سریع‌تر بتوانند به امتیاز صد برسد، برنده مسابقه خواهد بود. یکی‌ از ویژگی‌های جالب این بخش این است که شما توانایی این را دارید که در نقش قهرمان‌های معروف دنیای استار وارز که در بازی گنجانده شده نیز مسابقات را انجام دهید. قهرمانان این بازی شامل لوک اسکای‌واکر، پرنسس لیا و هان سولو از اتحاد ربل و دارت ویدر، امپرور و بوبا فت از امپراطوری گلکتیک می‌شوند. هر کدام از این شخصیت‌ها دارای ۳ ویژگی‌ منحصر به فرد هستند که با دکمه‌های بالایی کنترلر و Y (مثلث در پلی‌استیشن 4) می‌توانید از آنها استفاده کنید. این قهرمانان در بخش آنلاین بازی نیز قابل استفاده هستند که در مورد آن به تفصیل صحبت خواهیم کرد. حالت بعدی قسمت تک‌نفره بازی، Survival یا همان تلاش برای زنده ماندن است. در این بخش شما در نقش سربازان اتحاد ربل قرار می‌گیرید و باید در برابر موج استورم‌تروپر‌ها مقاومت کنید. هرچقدر بیشتر زنده بمانید، موج‌های جدید دشمنان سخت‌تر و پر تعدادتر خواهند شد. این بخش نیز در هر ۴ سیاره بازی قابل انجام است. نکته بسیار جالب در باره بخش تک‌نفره بازی این است که شما علاوه بر تجربه این قسمت به صورت تک‌نفره، توانایی این را دارید که به صورت آنلاین یا به صورت محلی و از طریق استفاده از قابلیت اسپلیت اسکرین با دوستان‌تان به تجربه این بخش‌ها بپردازید که خب این ویژگی‌ برای اینکه بتوانید اوقات خوبی‌ را در کنار دوستان‌تان داشته باشید، بسیار خوب است.  

حال می‌رسیم به بخش چند نفره بازی که هسته اصلی‌ بازی را تشکیل می‌دهد و اصلا بازی از همان ابتدا به عنوان یک شوتر آنلاین معرفی‌ شده بود. اولین نکته‌ای‌ که لازم به ذکر است، تعداد زیاد قسمت‌های مختلف این بخش است. ۹ مسابقه مختلف که هرکدام خصوصیت خاص خود را دارند مطمئنا تا مدت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. هر کدام از این بخش‌ها را می‌توانید در نقشه‌های مختلف بازی تجربه کنید. به طور مثال در بخش دراپ زون که یکی‌ از بهترین بخش‌های بازی است شما می‌توانید از بین ۶ نقشه مختلف انتخاب کنید که در کدام نقشه وارد مسابقه شوید. در روی توضیحات هر کدام از قسمت‌های آنلاین بازی، علاوه بر توضیحاتی که درباره اهداف آن بخش داده شده، تعداد بازیکنان، بود یا نبود امکان استفاده از قهرمانان در آن بخش و بود یا نبود وسایل نقلیه به شما نشان داده می‌شود. به طور مثال در بخش کارگو نه می‌توان از قهرمانان بازی استفاده کرد و نه وسیله نقلیه‌ای اعم از زمینی‌ یا هوایی‌ در آن وجود دارد. حال باهم نگاهی‌ می‌اندازیم به جزئیات بخش‌های آنلاین بازی و اهداف آن‌:
  • Fighter Squadron: این بخش که از ۲۰ بازیکن تشکیل می‌شود، شما را در سفینه‌های معروف بازی قرار می‌دهد و کل مبارزات بر روی آسمان‌ اتفاق می‌افتد.
  • Cargo: کارگو همان حالت کلاسیک Capture the Flag است و هر تیم باید سعی‌ کند بار‌های تیم مقابل را بدزدد و به پایگاه خود بیاورد.
  • Hero Hunt: در این بخش شما در نقش یکی‌ از ۶ قهرمان بازی قرار می‌گیرید و ۷ بازیکن دیگر به دنبال شما هستند تا شما را بکشند. بازیکنی که موفق شود قهرمان شما را بکشد، در راند بعدی به قهرمان تبدیل می‌شود و شما به جمع تیم هفت نفره می‌پیوندید.
  • Supermacy: برای اینکه بتوانید در این بخش برنده شوید، شما و تیم‌تان باید پایگاه حریف را به تسخیر خود در بیاورید.
  • Walker Assault: در این بخش نیروهای امپراطوری گلکتیک یکی‌ از واکر‌های خود را اسکورت می‌کنند و نیروهای اتحاد ربل باید از انجام اینکار جلوگیری کنند و واکر امپراطوری گلکتیک را منهدم کنند.
  • Blast: بلاست همان قسمت Team Deathmatch است. تنها کاری که باید بکنید این است که هر کسی‌ که در تیم شما نیست را از پای در بیاورید!
  • Drop Zone: دو تیمی که در مقابل یک‌دیگر قرار گرفته‌اند، پاد‌هایی‌ که به طور تصادفی بر روی نقش فرود می‌آیند را باید از آن‌ خود کنند. تیمی که سریع‌تر کنترل ۵ پاد را بر عهده بگیرد، برنده مسابقه است.
  • Droid Run: در این بخش نیز دو تیم برای تصاحب کردن دروید‌های محبوب استار وارز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
  • Heroes vs Villains: همانطور که از نام این بخش پیدا است، این بخش شما را در نقش یکی‌ از قهرمانان بازی قرار می‌دهد و بقیه تیم‌تان وظیفه حفاظت از شما را بر عهده دارند.
در بین این ۹ حالت بخش چندنفره، ۳ بخش به وضوح خود را از بقیه بخش‌ها جدا می‌کنند. این سه بخش عبارتند از Drop Zone ،Supermacy و Walker Assault. به دلیل هدفمندتر بودن و سرعت بالای این سه بخش این امکان وجود دارد که شما تا مدت‌ها فقط و فقط به تجربه این سه بخش بپردازید.  Drop Zone، به دلیل سرعت بالا، نیازمند این است که شما بتوانید بهترین تصمیم را در کم‌ترین زمان ممکن بگیرید. هر اسلحه، مواد منفجره و قابلیت‌هایی‌ را که شما آزاد کنید، در این بخش می‌توانید از آنها استفاده کنید و هر بازیکن می‌تواند تجهیزات کاملا متفاوتی را با خود به این قسمت بیاورد.بخش Supermacy نیازمند تاکتیک‌های بسیار هوشمندانه‌ای است. نقشه بزرگی‌ که ۴۰ بازیکن را در خود جای داده و حضور انواع و اقسام وسایل نقلیه و سفینه‌ها مانند ایکس وینگ‌ها و AT-ST ها، باعث می‌شود که مبارزات هرگز حالت تکراری به خود نگیرند و شما باید در هر لحظه توانایی این را داشته باشید که استراتژی خود را تغییر دهید. همچنین در این حالت بازی شما می‌توانید با پیدا کردن پاور آپ‌هایی‌ که در نقشه پنهان شده‌اند، راند بعدی بازی را در نقش یکی‌ از قهرمانان بازی کنید. لوک اسکای‌واکر با لایت‌سیبر خود و بوبا فت با قدرت پروازش از طریق جت پک، بسیار می‌توانند در مبارزات به شما کمک کنند. Walker Assault هم که به نوعی تمام نقاط قوت دو بخش بالا را با هم ترکیب کرده است و یک حالت بسیار جذاب برای شما به وجود آورده است. در این بخش سربازان امپراطوری گلکتیک به دلیل در اختیار داشتن یک AT-AT برتری بسیار زیادی نسبت به سربازان اتحاد ربل دارند و به همین دلیل هنگامی که در تیم اتحاد ربل قرار دارید و بالاخره این AT-AT را شکست می‌دهید، لذتی وصف نشدنی‌ به شما دست می‌دهد. همانطور که اشاره شد، به نظر می‌رسد دایس به دلیل تمرکز بسیار زیادی که برروی این سه بخش گذاشته است، از بخش‌های دیگر بازی غافل شده است. این نکته به این معنی نیست که بقیه بخش‌های بازی کسل کننده هستند اما هنگام تجربه آنها شما هم مطمئنا به این نتیجه می‌رسید که نسبت به سه بخش Drop Zone, Walker Assault و Supermacy، جذابیت و کشش ندارند و این سه بخش هستند که در طول زمان بیشترین مسابقات در آنها انجام می‌گیرد.
در بین ۹ حالت بخش چندنفره، ۳ بخش به وضوح خود را از بقیه بخش‌ها جدا می‌کنند. این سه بخش عبارتند از Drop Zone ،Supermacy و Walker Assault

در بازی ارز رایجی وجود دارد که از طریق انجام مسابقات مختلف به دست می‌آید. هرچه امتیازات شما بالاتر برود، اعتبار بیشتری کسب می‌کنید. از طریق استفاده از این اعتبارات می‌توانید اسلحه‌های مختلف بخرید، ظاهر شخصیت خود را شخصی‌ سازی بکنید و تجهیزات مختلفی‌ از جمله نارنجک و جت‌پک بخرید و در بازی از آن‌ استفاده کنید. قبل از ورود به هر بخش شما می‌توانید اسلحه‌ها و تجهیزات خود را انتخاب کند. در هر مسابقه، می‌توانید از یک اسلحه و ۳ وسیله جانبی که به صورت کارت‌هایی‌ هستند استفاده کنید. هر کدام از این تجهیزاتی که خریداری می‌کنید قابلیت آپگرید شدن نیز دارند و هرچه سطح شما در بازی بالا برود می‌توانید با پرداخت ارز رایج درون بازی، این تجهیزات خود را قوی‌تر کنید. در بازی بخشی به نام آمار هم وجود دارد که با مراجعه به آن‌ می‌توانید با جزئیات کامل، عملکرد خود را در بخش چندنفره بازی مشاهده کنید. همچنین الکترونیک آرتز با انتشار اپلیکیشن موبایل برای پلتفرم‌های iOS و اندروید این امکان را به شما داده که بتوانید در هر کجا که هستید آمار مربوط به بازی خود را چک کنید. همچنین در این اپلیکیشن مینی گیمی وجود دارد که با انجام آن‌ می‌توانید ارز رایج داخل بازی را به دست بیاورید. بخش دیگر جالب بازی Diorama نام دارد. در این بخش شما با انجام دادن اهداف خاص یا رسیدن به یک رنک مشخص می‌توانید مجسمه‌های شخصیت‌های معروف بازی ری آزاد کنید.

13 تصویری از بخش Diorama

گیم‌پلی بازی از همان اول به سرعت شما را درگیر خود می‌کند. در بازی شما توانایی این را دارید که در هر زمان و با فشردن جهت پائین بر روی D-Pad, بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص سوئیچ کنید. زاویه دید اول شخص در هنگامی که پیاده هستید باعث می‌شود که شما تسلط بیشتری بر روی اسلحه خود داشته باشید و بتوانید تیرهای دقیق‌تری را شلیک کنید اما هنگامی که سوار سفینه یا اسپید بایک هستید، شدیدا توصیه می‌کنم که از زاویه دید سوم شخص استفاده کنید زیرا به دلیل محدود بودن زاویه دید و احاطه نداشتن بر محیط، شانس اینکه سقوط کنید یا توسط حریف کشته شوید، بسیار زیاد است.

گیم‌پلی بازی از همان اول به سرعت شما را درگیر خود می‌کند. در بازی شما توانایی این را دارید که در هر زمان و با فشردن جهت پائین بر روی D-Pad، بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص سوئیچ کنید.

در ابتدا، بازی ممکن است کمی‌ سخت به نظر برسد و شما به دفعات و با سرعت زیاد توسط تیم حریف کشته شوید. اما این مساله کاملا عادی است زیرا تا زمانی که بر نقشه‌های بازی تسلط پیدا نکردید، این اتفاق بارها برای شما رخ خواهد داد. پس از اینکه با نقشه‌ها آشنا شدید و نقاط استراتژیک و مهم آنها را پیدا کردید، از آن‌ پس می‌توانید با خیال راحت‌تری بازی کنید. هرچند که به دلیل مد‌های متعدد بازی که هر کدام استراتژی مخصوص به خود را نیاز دارند این مساله ممکن است کمی‌ زمان‌بر و سخت باشد. همانطور که اشاره شد، بازی دارای ۴ سیاره است که هرکدام با زیبایی‌ هرچه تمام‌تر ساخته شده‌اند. به زودی و در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) بسته الحاقی با نام Battle of Jakku به صورت رایگان برای بازی منتشر می‌شود که سیاره جدید جاکو را به همراه ۲ نقشه جدید که در این سیاره واقع هستند را به بازی اضافه می‌کند. نبرد‌های موجود در این بسته الحاقی از لحاظ زمانی‌ دقیقا قبل از داستان فیلم The Force Awakens اتفاق می‌افتند و به نوعی این بسته الحاقی پیش‌درآمدی است برای جدیدترین فیلم این مجموعه که چند روز پس از انتشار این بسته الحاقی اکران می‌شود. همچنین الکترونیک آرتز برنامه دارد که ۴ بسته الحاقی برای بازی منتشر کند. شما می‌توانید با خریداری کردن Season Pass بازی به قیمت پنجاه دلار از همین حالا این بسته‌های الحاقی را خریداری کنید و یک هفته زودتر نسبت به دیگر کاربران به این نقشه‌های جدید دسترسی‌ داشته باشید. هنوز هیچگونه اطلاعاتی‌ درباره این چهار بسته الحاقی برای بازی منتشر نشده است.  

گرافیک بازی واقعا فوق‌العاده است. سیاره‌های بازی بسیار چشم نواز طراحی شده‌اند و هر طرف که نگاه می‌کنید محال است به سرعت به این موضوع که در دنیای جنگ ستارگان در حال گشت و گذار هستید پی‌ نبرید. هر ۴ سیاره بازی به خوبی‌ و با جزئیات بسیار زیاد طراحی شده‌اند. مدل سازی اسلحه‌ها نیز بسیار زیبا انجام شده است و تمام شخصیت‌ها به خصوص شش قهرمان بازی، از لحاظ حرکت و ظاهر با نمونه‌های واقعی خود مو نمی‌زنند. صداگذاری بازی نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده و تک تک صداهای بازی شما را سریعا به یاد مجموعه جنگ ستارگان می‌اندازد. تک تک صدای اسلحه‌ها، صدای لایت‌سیبرها و سفینه‌ها همه در القا کردن حس دنیای جنگ ستارگان به بازیکنان بسیار موفق عمل می‌کنند. همچنین تک تک موسیقی‌های که در بازی پخش می‌شوند با حال و هوای دنیای استار وارز کملا هم‌خوانی دارند. یکی از مسائلی که به خصوص برای ما نگران کننده بود، آنلاین بودن بازی بود. این مساله باعث شده بود که من نگران قطع شدن ارتباط خودم با سرورهای بازی باشم اما خوشبختانه در تمام مدتی‌ که من در حال تجربه بازی بودم، یک بار هم از سرورهای بازی بیرون انداخته نشدم و این شاید یکی‌ از بهترین خبرهای ممکن برای طرفداران بازی‌های شوتر آنلاین باشد. در هنگام پیدا کردن مسابقات نیز من با هیچ‌گونه مشکل حادی مواجه نشدم و به سرعت به سرورهای بازی وصل می‌شدم.

بازی‌ای که با اقتباس از یکی‌ از غنی‌ترین داستان‌های معاصر ساخته شده می‌توانست با گنجاندن یک بخش داستانی قوی، فاصله ۳۰ ساله بین قسمت ششم و هفتم فیلم‌های این مجموعه را تعریف کند

یکی‌ از نقاط ضعف بازی، نبود حالت چت صوتی در بازی بود. این مساله باعث می‌شود که اگر شما تنهایی‌ و بدون هیچ دوستی‌ وارد بازی شوید، نتوانید به درستی‌ با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنید و در نقشه‌هایی‌ که استراتژی حرف اول را می‌زند، این مساله بیشتر خود را نشان می‌دهد. هرچند که شما می‌توانید با ایجاد یک پارتی از دوستان خودتان وارد مسابقه شوید و از این طریق با دوستان خود در ارتباط باشید اما خب این راه حال اصلا کاربردی نیست. یکی‌ دیگر از مشکلاتی که به بازی صدمه زده است، نبود بخش کمپین تک نفره داستانی است. بازی‌ای که با اقتباس از یکی‌ از غنی‌ترین داستان‌های معاصر ساخته شده و چنین با زیبایی‌ و ظرافت پیاده‌سازی شده، می‌توانست با گنجاندن یک بخش داستانی قوی، فاصله ۳۰ ساله بین قسمت ششم و هفتم فیلم‌های این مجموعه را تعریف کند. البته این ایراد زیاد توی ذوق نمی‌زند و باز هم با این وجود دایس سعی‌ کرده که با قرار دادن بخش‌های جذابی مانند Survival و مبارزات در قسمت تک‌نفره، کاربرانی که علاقه زیادی به انجام بازی به صورت آنلاین ندارند را راضی‌ نگاه دارد. 19 در نهایت بازی Star Wars Battlefront توانسته به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر تمام مواردی را که طرفداران این مجموعه عاشقش هستند، به بهترین نحو پیاده سازی کند. مطمئنا بازی لحظات بسیار خوبی‌ را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. یک حس ماجراجویی و لذت در بازی وجود دارد که فقط آن‌ را می‌توان به درک درست کارمندان استودیو دایس از دنیای وسیع استار وارز نسبت داد. به عبارتی این استودیو توانسته یک بازی تیراندازی آنلاینی بسازد که تمامی طرفداران این مجموعه منتظر آن‌ بودند. توجه به جزئیات واقعا ستودنی است و از هر جنبه‌ای که نگاه کنید بازی کاملا خود را به راحتی‌ در دنیای سه‌گانه اصلی‌ استار وارز جا می‌کند. با این همه ایرادات جزیی بازی مانند وجود چند بخش چندنفره که کمی‌ اضافی به نظر می‌رسند و نبو د قابلیت‌هایی‌ مثل چت صوتی و کمپین داستانی ضرباتی را به بازی وارد کرده است اما هیچکدام از این مسائل دلیل بر این نمی‌شود که Star Wars Battlefront بازی بدی است. خرید این بازی برای طرفداران مجموعه Star Wars به شدت توصیه می‌شود و حتی در مقاطعی ضروری به نظر می‌رسد اما ممکن است برای کسانی‌ که زیاد با این فضا و دنیا آشنا نباشند، پس از مدتی‌ کمی‌ خسته کننده شود. به هر حال استودیو دایس با این بازی به ما نشان داد که یک بازی خوب با اقتباس از دنیای جنگ ستارگان چگونه باید ساخته شود. زومجی چگونه یک بازی را بررسی می‌کند؟ درباره آیتم‌های ویدیویی اختصاصی زومجی تهیه شده در زومجی


Star Wars: Battlefront

بازی Star Wars Battlefront بدون شک برای طرفداران دنیای جنگ ستارگان تبدیل به یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌هایی می‌شود که از روی این مجموعه ساخته شده است. استودیو دایس باز هم مهارت و تبحر خود را در ساخت یک بازی شوتر آنلاین نشان داد. ۹ حالت مختلف، نقشه‌های پرجزئیات در ۴ تا از معروفترین سیاره‌های دنیای استار وارز، حالات آفلاین تکی، co-op و اسپلیت اسکرین، وجود وسایل نقلیه معروف بازی و امکان استفاده از آنها، ۶ قهرمان معروف و محبوب دنیای جنگ ستارگان، صداگزاری خوب شخصیت‌ها و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی همه و همه تجربه فراموش نشدنی‌ای را برای شما رقم می‌زند. کسانی هم که از طرفداران دنیای استار وارز نیستند و فقط دنبال یک بازی شوتر آنلاین اعتیادآور پر هیجان می‌گردند می‌توانند لذت زیادی از بازی ببرند. هرچند که بازی ایرادات جزئی از جمله نبود حالت داستانی تک‌نفره، نداشتن قابلیت بومی چت صوتی و جذاب نبودن برخی از مودهای بخش چند نفره دارد اما هیچ‌کدام از این موارد باعث نخواهد شد که در تجربه شما از بازی به خصوص اگر طرفدار مجموعه جنگ ستارگان باشید، خدشه‌ای وارد شود. اگر از طرفداران استار وارز هستید در
نادر امرایی

8

نقاط قوت

  • - حالات بسیار متنوع بازی چه آفلاین و چه آنلاین
  • - گیم‌پلی اعتیادآور
  • - نقشه‌های با جزئیات
  • - وجود ۶ قهرمان معروف دنیای جنگ ستارگان
  • - اکشن نفس‌گیر و اعتیادآور

نقاط ضعف

  • - نبود گزینه چت صوتی در بازی
  • - نداشتن حالت کمپین داستانی تک‌نفره
  • - جذاب نبودن بقیه بخش‌های آنلاین در مقابل سه بخش Drop Zone، Supermacy و Walker Assault
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده