// پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

مدیر بخش سرگرمی‌های سونی از آینده‌ پلی‌استیشن می‌گوید

مصاحبه روزنامه گاردین با  اندرو هاوس رئیس بخش سرگرمی‌ سونی، بخش‌های زیادی از جمله عرضه کنسول، بازی‌های منحصر به فرد انحصاری، پلی‌استیشن وی‌آر و پلی‌استیشن Now را دربرگرفته است. برای جزئیات این مصاحبه با زومجی همراه باشید.

متاسفانه این مصاحبه قبل از اعلام همکاری سونی و کوجیما پروداکشنز انجام شده و در نتیجه توضیحی در این مورد داده نمی‌شود. با این وجود، هاوس جزئیات تازه‌ای از آینده پلی‌استیشن را ارائه می دهد. پلی‌استیشن 4 در دورانی توانست به موفقیت بزرگی دست یابد که برخی نسبت به بقای کنسول‌ها دچار شک و تردید بودند. هاوس باورد دارد که این موفقیت توانسته است اعتماد ناشرین و بازی‌سازان به کنسول‌ها را احیا کند. به اعتقاد او به دلیل وجود گیمرهایی که شیفته محتوای تازه هستند، کمپانی‌ها خطر را به جان خریده و بازی‌های جدید و خلاقانه تولید خواهند کرد. این بازی‌های  جدید «خون جاری در رگ‌های این صنعت هستند».

همچنین هاوس تایید می‌کند که آشنایی بازی‌سازان با کنسول جدید و برداشتن گامی بزرگ، بین دو تا سه سال به طول می‌انجامد و پلی‌استیشن از زمان عرضه تاکنون همواره به دنبال خلاقیت و محتوای تازه بوده است. در ادامه او به بازی‌های Aquanaut’s Holiday بر روی پلی‌استیشن 3 و PaRappa بر روی پلی‌استیشن 1 و  شهرت بالای آن‌ها علی‌رغم فروش نسبتا پایین اشاره می‌کند. هاوس بر این باور است که مایکروسافت و فیل اسپنسر با هولولنز هدفی مشابه با پلی‌استیشن وی‌آر را دنبال می‌کنند. هردو قصد دارند در حوزه‌های جدید کسب تجربه کنند.

هم‌اکنون ما در مرحله‌ای قرار داریم که آن را رقابت سالم توصیف می‌کنم و عمدا عبارت "سالم" را به کار می‌برم.

هاوس پیش‌بینی می‌کند که اولین خریداران پلی‌استیشن‌ وی‌آر گیمرهایی خواهند بود که به دنبال تجربه‌ای جدید هستند. علاوه بر این اشاره می‌کند که بازی‌سازان مستقل بر روی وی‌آر می‌توانند درخشش بیشتری داشته باشند زیرا که در ابتدا محتواهای وی‌آر تجربه‌های کوتاه را شامل می‌شوند. هاوس شرح می‌دهد که موسیقی و فیم‌های سونی جایگاه‌ ویژه‌ای در وی‌آر خواهند داشت.

موسیقی و فیلم احتمالا در فاز دوم توسعه وی‌آر اضافه خواهند شد، به این دلیل که تمرکز اصلی ما بر روی بازی است. در مورد ارزش بالای ساخت، دید ۳۶۰ درجه و تجربه لایو اکشن‌های مبتنی بر دوربین، قبل از اینکه برای عرضه محصول آماده باشیم، هنوز راه طولانی در پیش داریم. اما من فکر می‌کنم که سونی با همکاری دیگر بخش‌های کمپانی می‌تواند در این حوزه موفق عمل کند.

در مورد پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل، هاوس می‌گوید که دریافت واکنش مثبت گیمرها نسبت به پلی‌استیشن Now به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. او اذعان می‌کند که در قبال قیمت‌های بالای اجاره اشتباه کرده‌اند و گیمرها شبکه‌ای مشابه نت‌فلیکس برای بازی می‌خواهند. هاوس باور دارد که پلی‌استیشن Now استراتژی طولانی مدت بوده و به دلیل محبوبیت روبه‌افزایش استریم کردن موسیقی و ویدیو، استریم کردن بازی‌ها نیز به بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده