نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

درآمد ۵۷ میلیون دلاری فیلم Star Wars: The Force Awakens در شب اول اکران

براساس گزارشات منتشرشده، فیلم Star Wars: The Force Awakens در شب نخست اکران درآمدی بالغ بر ۵۷ میلیون دلار کسب کرده و لقب «پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در شب نخست» را به خود اختصاص داده است. با زومجی همراه باشید.

پنج‌شنبه هفته گذشته فیلم Star Wars: The Force Awakens در سینماهای سراسر جهان اکران شد و در همان شب نخست، فروش کلی این فیلم تنها در آمریکا و کانادا به ۵۷ میلیون دلار رسید.

پیش از Star Wars: The Force Awakens، فیلم Harry Potter and Deathly Hallows - Part 2 بود که در روز اول درآمدی بالغ بر ۴۳.۵ میلیون دلار کسب کرده بود و بیشترین میزان درآمد در شب نخست تاریخ سینما را به خود اختصاص داده بود. با این حال قضاوت میان این دو فیلم عادلانه نیست. فیلم هَری پاتر در نیمه‌های شب اکران شده بود و از طرفی دیگر، قسمت جدید مجموعه جنگ ستارگان از ساعت ۷ شب کار خود را آغاز کرد. بنابراین اگر قسمت دوم فیلم Harry Potter and Deathly Hallows  هم چند ساعت زودتر کار خود را آغاز می‌کرد، شاید از نظر فروش شب نخست با فیلم The Force Awakens برابری می‌کرد و یا حتی مبلغی بیشتر از آن را بدست می‌آورد.

روز گذشته در خبری اعلام شد فروش اپیزود هفتم مجموعه Star Wars رکورد بازارهای جهانی را شکسته است. این فیلم در برخی از نقاط دنیا و به‌صورت دقیق‌تر در ۱۲ نقطه از کره‌ی زمین زودتر اکران شده بود. به‌لطف این اکران زودهنگام، درآمد فیلم در آن ۱۲ کشور به ۱۴.۱ میلیون دلار رسیده است. علاوه‌ براین، The Force Awakens در کشور انگلستان، در روز اول درآمدی بالغ بر ۱۴.۳ میلیون دلار کسب کرده است.

Star Wars The Force Awakens

انتظار می‌رود فیلم The Force Awakens رکورد تاریخ باکس‌آفیس در کشور آمریکا را بشکند. درآمد روز نخست قسمت دوم فیلم Harry Potter and Deathly Hallows  حدود ۹۱ میلیون دلار بوده است و به همین دلیل، این فیلم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس‌آفیس در روز اکران است.

در حال‌حاضر پیش‌فروش روز نخست The Force Awakens در ماه نوامبر تنها در آمریکای شمالی بیش از ۵۰ میلیون دلار است. بنابراین انتظار می‌رود این فیلم در روز نخست اکران رکورد فیلم هَری پاتِر را بشکند و به پر درآمدترین فیلم تاریخ باکس‌آفیس در روز نخست تبدیل شود.

علاوه براین، براساس بررسی‌های انجام شده همچنین انتظار می‌رود قسمت هفتم مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان در «هفته نسخت اکران» هم رکورد تاریخ سینما را بشکند. در حال‌حاضر فیلم Jurassic World با درآمد ۲۰۸.۸ میلیون دلاری خود در هفته اول لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس آفیس در هفته اول را به خود اختصاص داده است.

نظر شما در رابطه با رکوردهای فیلم Star Wars: The Force Awakens در همان ساعت‌های ابتدایی اکران این فیلم چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده