نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

راهنمای Fallout 4: راه‌های کسب XP بیش‌تر و ارتقای شخصیت سریع‌تر

فال‌اوت 4 یک بازی نقش‌آفرینی است و به همین دلیل هم ارتقای شخصیت در آن نقشی اساسی دارد. اگر حس می‌کنید که با روش‌های معمولی شخصیت شما با سرعت کافی رشد نمی‌‌کند، با این قسمت از مقالات آموزشی فال‌اوت 4 همراه زومجی باشید تا روش‌های دیگری نیز برای این کار آموزش دهیم.

در فال‌اوت 4 برای اکثر کار‌هایی که انجام می‌دهید امتیاز تجربه یا همان XP کسب می‌کنید. برای مثال با کشتن دشمنان، باز‌کردن قفل‌ها، هک‌کردن ترمینال‌ها، متقاعد کردن شخصیت‌های دیگر در حین مکالمات با توانایی‌های گفتاری و صد‌البته با تمام کردن ماموریت‌های اصلی و فرعی مقداری امتیاز تجربه به حساب شما واریز می‌شود و شخصیت‌تان پیشرفت می‌کند. پس اولین کار برای ارتقای سریع‌تر شخصیت، انجام دادن تمام ماموریت‌های ریز و درشت، شرکت در درگیری‌ها و باز‌کردن قفل‌ها (حتی اگر محتویاتی نداشته باشند) است. با این حال در فال‌اوت 4 می‌توان با انجام دادن برخی کار‌های ترفند مانند شخصیت خود را سریع‌تر از حد معمول ارتقا داد که در ادامه این کار‌ها را معرفی خواهیم کرد:

مقالات منتشر شده تا به امروز

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

۱- استفاده از پِرک Idiot Savant را فراموش نکنید

پِرک Idiot Savant در سطوح ابتدایی بازی برای افرادی که قصد دارند به سرعت پیشرفت کنند بسیار کاربردی است. این پِرک مبتنی بر مولفه شانس (Luck) باعث می‌شود تا به شکلی تصادفی از هر یک کارهایی که بالا ذکر کردیم، به میزان ۳ یا ۵ برابر XP بیش‌تری دریافت کنید. البته همان‌طور که از نام این پِرک هم مشخص است، افراد «احمق‌تر»‌ شانس بیش‌تری برای دریافت ضرایب بالاتر XP دارند. منظور از این حرف این است که اگر مولفه هوش (Intelligence) شما پایین‌تر باشد، شانس بیش‌تری برای دریافت XP بیش‌تر با این پرک خواهید داشت.

به‌علاوه از پِرک Idiot Savant می‌توان به شکلی شبه تقلبی هم استفاده کرد! البته این روش فقط برای تمام کردن ماموریت‌ها کاربرد دارد و در مورد کشتن دشمنان یا باز‌کردن قفل‌ها، که البته XP خیلی زیادی هم ندارند، چندان کاربردی نیست. برای این کار، پیش از این‌که گزارش اتمام کوئست خود را به فرد مربوطه بدهید و میزان امتیاز تجربه کوئست را کسب کنید، بازی خود را ذخیره سریع (Quick Save)‌ کنید. پس از آن اگر این پِرک باعث شد تا میزان XP دریافتی از کوئست چند برابر شود که باید به شما تبریک گفت! در غیر این‌صورت می‌توانید بازی خود را از چند ثانیه پیش‌تر بارگذاری کنید و این کار را تا زمانی که ۳ یا ۵ برابر حد معمول XP دریافت نکردید، ادامه دهید.

۲- کوئست‌های فرعی نقشی حیاتی در ارتقای شخصیت دارند

بهترین روش برای ارتقای شخصیت در فال‌اوت 4 انجام دادن ماموریت‌ها است. چرا که از این طریق بیش‌ترین XP ممکن را دریافت خواهید کرد. در این بین کوئست‌های فرعی نقشی حیاتی دارند و در عین حال انجام دادن آن‌ها هم بسیار ساده است. برای مثال اگر در همان سطوح ابتدایی به انجمن The Brotherhood of Steel بپیوندید،‌ با دریافت کوئست‌های ساده‌ای از اسکرایب، هیلِن و رایس، که شامل موارد ساده‌ای مثل گشت‌زنی، پاک‌سازی یک منطقه از دشمن و پیدا کردن یک آیتم خاص است، می‌توانید خیلی سریع مقدار زیادی XP به جیب بزنید. به‌علاوه گروه Minutemen و پرستون گریوی هم دقیقا چنین شرایطی را فراهم می‌کنند و اگر چند ساعت برای ماموریت‌های ابتدایی آن‌ها زمان بگذارید با سرعت بسیار بالایی پیش‌رفت خواهید کرد.

۳- از اواسط بازی به بعد بر روی ارتقای مولفه Intelligence تمرکز کنید

هر‌چه قدر که در ابتدای بازی احمقانه رفتار کردن (با پرک Idiot Savant) باعث رشد سریع شما می‌شود، پس از رسیدن به سطوح بالاتر مولفه هوش اهمیت خود را نشان خواهد داد. به همین دلیل پس از این‌که با استفاده از پِرک Idiot Savant امتیاز‌های XP را در ابتدای بازی کسب کردید، کم‌کم به سراغ پِرک‌های مرتبط با هوش بروید.

چرا که داشتن هوش بیش‌تر ضرایب بیش‌تری به میزان XP کسب شده شما می‌دهد و پس از مدتی خواهید دید که مثلا برای انجام دادن یک کوئست به میزان ۱.۷ برابر XP بیش‌تری دریافت می‌کنید که در سطوح بالا واقعا کاربردی است. به‌علاوه اگر همواره سعی کنید که با پِرک Idiot Savant بازی را ادامه دهید، پس از مدتی در بازکردن قفل‌ها یا تمام کار‌های دیگر مرتبط با Intelligence به مشکل بر خواهید خورد.

با استفاده از کوئست Learning Curve مقدار زیادی XP کاسب شوید!

پس از پیوستن به انجمن The Brotherhood of Steel و پیشروی تا یک قسمت خاص در بازی، دانس شما را به منطقه Prydwen خواهد برد و شما را به دیگر اعضای این انجمن معرفی خواهد کرد. در این قسمت با شخصیت پراکتور کوئینلن آشنا خواهید شد که کوئست Learning Curve را فعال می‌کند که می‌توانید با سو‌استفاده کردن از آن مقدار نامحدودی XP دریافت کنید! برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا یک سلاح دوربین‌دار خوب برای خودتان تهیه کنید.
  • کوئینلن از شما درخواست خواهد کرد تا از یکی از اعضای انجمن The Brotherhood of Steel محافظت کنید که شما بر‌عکس این‌کار، باید وی را به قتل برسانید!
  • از مقر The Brotherhood of Steel خارج شوید و تا جایی در محیط بیرونی حرکت کنید که نگهبانان این مقر نتوانند شما را ببینند. سپس با استفاده از نشستن (وارد حالت مخفی‌کاری شدن) یا استفاده از یک Stealth Boy (که شما را نامرئی می‌کند) خود را از دید دشمن مخفی کنید.
  • سپس باید هدف مورد‌نظر را که در فرودگاه بوستون (Boston Airport) است به قتل برسانید. در این صورت هدف کوئست شما تغییر پیدا می‌کند و باید دوباره پیش کوئینلن برگردید و اعلام کنید که شخص مورد‌نظر به قتل رسیده است.
  • کوئیلن کماکان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ امتیاز تجربه به شما خواهد داد و می‌توانید مجددا پیشنهاد محافظت از یکی دیگر از اعضای این انجمن را قبول کرده و کار‌های بالا را مجددا انجام دهید.

از طریق تکرار چندین و چند باره این ماموریت می‌توانید میزان XP بسیار زیادی را دریافت کنید. فقط باید مواظب باشید که در حین شلیک هیچ یک از اعضای انجمن The Brotherhood of Steel شما را رصد نکنند.

نظرات خود را در مورد این قسمت از سری «مقالات آموزشی فال‌اوت 4» با زومجی در میان بگذارید.

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده