// سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

رسما تایید شد: فیلم بعدی کریس نولان در رابطه با جنگ جهانی دوم خواهد بود

امروز کمپانی برادران وارنر، رسما خبر ساخت فیلم تازه‌ی کریستوفر نولان بر اساس یک رخداد حقیقی در جنگ جهانی دوم را تایید، و برخی از اطلاعات اولیه از آن را نیز منتشر کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

طبق اعلام رسمی صورت گرفته از سوی کمپانی برادران وارنر، فیلم بعدی کریستوفر نولان یک اکشن ماجرایی‌-جنگی خواهد بود که فیلم‌نامه‌ی آن را نیز شخص او نوشته است. این فیلم که دانکرک (Dunkirk) نام دارد، همان‌گونه که پیش‌تر در شایعه‌ها گفته شده بود بر اساس یک اتفاق واقعی که در جریان جنگ جهانی دوم به وقوع پیوسته است، ساخته می‌شود. بر طبق این اطلاعات، فیلم قرار است روی عملیات تخلیه‌ی سربازان متفقین از ساحل دانکرک در فرانسه تمرکز کند. این عملیات که داینامو نام گرفته و با نام «معجزه‌ی دانکرک» نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین رخدادهایی بوده که در جریان جنگ جهانی دوم به وقوع پیوسته است.

به جز اعلام نام فیلم و موضوع اصلی آن، سازندگان هنوز هیچ یک از اطلاعات مربوط به این اثر را فاش نکرده‌اند. در حقیقت، هنوز تیم نهایی در حال شکل‌گیری است و دقیقا مشخص نیست چه عواملی در خلق این اثر دست خواهند داشت. بر اساس گفته‌های رییس بخش فیلم‌سازی کمپانی برادران وارنر، آن‌ها در حال مذاکره با اشخاصی همچون کنت برانا (بازیگر، نویسنده و کارگردان انگلیسی)، مارک رایلانس و تام هاردی هستند اما هنوز هیچ چیز در رابطه با همکاری آن‌ها قطعی نشده است. کریس نولان، تا به امروز در همکاری با ستارگان بزرگی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، متیو مک کانهی و کریستین بیل پروژه‌های موفقی را به ارمغان آورده است و بدون شک، فیلم‌سازی او با تام هاردی که تازه‌ترین نقش‌آفرینی خود را در فیلم آلخاندرو گونزالز اینیاریتو به پایان رسانده نیز می‌تواند در نوع خود جذاب باشد. یکی از نکات دیگر، این است که نولان در «دانکرک» نیز، شخصا و به همراه همسرش اما توماس تهیه‌کنندگی را بر عهده می‌گیرد.

گرگ سیلورمن، رییس بخش فیلم‌سازی کمپانی برادران وارنر در رابطه با همکاری تازه‌شان با نولان این‌گونه سخن می‌گوید:

ما برای این همکاری دوباره شدیدا هیجان‌زده هستیم. کریس نولان یک فیلم‌ساز خارق‌العاده است که در کارنامه‌اش می‌توان برخی از مهم‌ترین فیلم‌هایی را یافت که هم در کسب تحسین منتقدان و هم در گیشه‌ها موفق بوده‌اند. دانکرک یک داستان پر انرژی و قدرتمند است و ما حقیقتا برای اثر تازه‌ای که کریس و اما تولید می‌کنند، لحظه‌شماری می‌کنیم.

christopher-nolan-wwii-dunkirk-evac-tom-hardy-mark-rylance-kenneth-branagh

ماجرای تاریخی دانکرک از جایی شروع می‌شود که ارتش آلمان از خاک بلژیک و هلند می‌گذرد و به طور ناگهانی از پشت خطوط ماژینو سر در می‌آورد و ارتش بریتانیا را در شمال غربی غافلگیر می‌کند. به همین سبب، نزدیک به چهار صد هزار سرباز بریتانیایی و فرانسوی از سپاه‌های اصلی جدا می‌شوند و در محاصره‌ی کامل قرار می‌گیرند. ارتش آلمان با روحیه‌ی بالای به دست آمده، در حال نابودی و در هم کوبیدن تمام خطوط دفاعی متفقین است و به سرعت به نیروهای شکست‌خورده‌ی انگلیس نزدیک می‌شود. لشگر شکست‌خورده‌ی بریتانیا برای زنده ماندن هر گونه که هست خود را به دانکرک می‌رساند. سپس، در زمانی که دو سوم ارتش بریتانیا در دانکرک انتظار تخلیه و فرار توسط کشتی‌ها و قایق‌های محلی را می‌کشد، ارتش آلمان به سبب فرمانی عجیب از حرکت باز می‌ایستد. دستوری که از سوی شخص هیتلر صادر شده و توقف ۷۲ ساعته‌ی ارتش را خواسته است. حال، باید دید که نولان به عنوان یک کارگردان بریتانیایی نسبت به این حادثه چه موضعی خواهد داشت و آیا در فیلم‌نامه‌ی خود، بیشتر به بیان حقیقت‌های تاریخی می‌پردازد یا از این رخداد فقط به عنوان ایده‌ای برای خلق یک اثر جذاب دیگر بهره‌برداری می‌کند؟

تا به این جای کار، به ما هیچ اطلاعات ویژه‌ای در رابطه با جزئیات این اثر داده نشده و تا زمانی که بتوانیم در رابطه با آن قضاوتی حقیقی داشته باشیم، مدت زمان زیادی باقی‌مانده است. اما نظر شما چیست؟ آیا «دانکرک» می‌تواند به اثری دوست‌داشتنی و خارق‌العاده تبدیل شود؟

منبع: Hollywood Reporter


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده