نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بودجه‌ی جمع‌آوری شده برای ساخت Psychonauts 2 از ۳ میلیون دلار گذشت

پویش یا همان کمپین جمع‌آوری بودجه برای ساخت بازی Psychonauts 2 از مرز ۳ میلیون دلار گذشت. این مبلغ حدود ۹۱ درصد از بودجه‌ی هدف این بازی (۳.۳ میلیون دلار) است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

پویش بازی Psychonauts 2 که از طریق فیگ (یک پلتفرم مشابه کیک‌استارتر) دنبال می‌شود در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۲ دی) پایان خواهد یافت. تا زمان ویرایش این مطلب دقیقا ۳٫۰۲۴٫۲۰۱ میلیون دلار به وسیله‌ی ۱۸٫۱۴۶ حامی برای ساخت Psychonauts 2 جمع‌آوری شده است که تقریبا نیمی از این مبلغ مربوط به وجوه تعهدی (پرداخت به صورت عادی) است و نصف دیگر را مبالغ سرمایه‌گذاری تشکیل داده‌اند.

86857587

فیگ برخلاف کیک‌استارتر و ایندیگوگو به کاربران اجازه می‌دهد تا مثل یک سهام‌دار در پروژه‌ی ساخت بازی شرکت کنند. به این ترتیب اگر بازی عملکرد خوبی داشته باشد و فروش بالایی را تجربه کند، سود حاصل شده به حامیان بازی نیز تعلق می‌گیرد.

در ۲۴ ساعت ابتدایی راه‌اندازی پویش Psychonauts 2 مبلغ ۱ میلیون دلار برای ساخت این بازی جمع‌آوری شده بود و پس از چند روز نیز این مبلغ به بیش از ۲ میلیون دلار رسید. سقفی که برای این پویش در نظر گرفته شده ۳.۳ میلیون دلار است، اما گفته می‌شود که برای ساخت Psychonauts 2 بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه لازم است. طبق توضیحاتی که در صفحه‌ی این بازی در وبسایت فیگ ارائه شده است بخش قابل توجهی از بودجه‌ی ساخت بازی به وسیله‌ی استودیوی دابل فاین و یک شریک خارجی تامین خواهد شد.

بازی Psychonauts 2 در تاریخ ۳ دسامبر (۱۲ آذر) و در جریان مراسم انتخاب بهترین بازی سال (The Game Awards) معرفی شد. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. شماره‌ی اول این مجموعه‌ی سکوبازی در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده