نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰

معرفی بازی موبایل Sonic Dash: باز هم سونیک و خاطرات خوش کودکی

امروز در بخش معرفی بازی موبایل قصد داریم سری به یکی از شخصیت‌های قدیمی و محبوب بازی‌های ویدیویی یعنی سونیک بزنیم که این روزها در قالب یک بازی جدید در سبک رانینگ، مهمان تلفن‌های هوشمند شده است. با معرفی بازی Sonic Dash همراه زومجی باشید.

سونیک یکی از محبوب‌‌ترین و قدیمی‌ترین شخصیت‌های باز‌ی‌های ویدیویی است و کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که یکی از هنرنمایی‌های سونیک را تجربه نکرده باشد. چند وقتی است که سگا بازی Sonic Dash را با حضور سونیک افسانه‌ای و با همان سبک‌ و‌ سیاق قدیمی برای تلفن‌های هوشمند عرضه کرده است. این بازی هم به سنت این روزهای بازی‌های تلفن‌های هوشمند لباس بازی‌های رانینگ و بی‌پایان را بر تن کرده و دیگر خبری از آن بازی‌های دید-کناری نیست. سونیک دَش هم مانند بازی‌های سبک رانینگ روی دقت و سرعت عمل بازیکن پایه‌ریزی شده است. در این بازی هم باید با کنترل شخصیت به چپ و راست از موانع عبور کنید، جوایز و چیزهای با ارزش را بردارید و در مسیری بی‌انتها به ثبت بالاترین رکورد بپردازید. همان لحظه‌ای که روی آیکون بازی کلیک می‌کنید، نشان تجاری نوستالژیک سگا خبر از یک تجربه لذت بخش می‌دهد. یکی از نکات منفی بازی منو‌های گیج‌کننده و تا حدودی زشت آن است که می‌تواند در دراز مدت باعث خسته کردن مخاطب شود.

وقتی با مشقت فراوان دکمه انجام بازی را پیدا می‌کنید و برای اولین بار قدم در محیط بازی می‌گذارید، همه چیز آشنا به نظر می‌‌رسد. از موسیقی بازی تا شکل و شمایل سونیک همه و همه شما را یاد بازی‌های سگا جنسیس می‌اندازند. حتی حلقه‌های طلایی معروف نیز با همان صدای خاص خود در بازی حضور دارند و نقشی اساسی در بازی ایفا می‌کنند. گیم‌پلی بازی تا حد زیادی شبیه به سایر بازی‌های رانینگ است. کافی است با کشیدن انگشت خود به چپ یا راست، سونیک را به این جهت‌ها هدایت کنید تا هم حلقه‌های طلایی را جمع آوری کنید و هم با موانع برخورد نکند. با کشیدن انگشت خوب به بالا می‌توانید از روی موانع بپرید و با انجام این کار به سمت پایین سونیک خود را جمع می‌کنید و می‌تواند از زیر موانع عبور کند. همه این حرکات سونیک کاملا شبیه به همان سونیک کلاسیک و دوست‌داشتنی سال‌های دور است و همین موضوع ارزش این بازی را دو چندان می‌کند.

مقداری که از تجربه شما در این بازی می‌گذرد ناگهان با دشمن قدیمی و نوستالژیک سونیک یعنی دکتر اِگ‌مَن رو‌به‌رو می‌شوید

مقداری که از تجربه شما در این بازی می‌گذرد ناگهان با دشمن قدیمی و نوستالژیک سونیک یعنی دکتر اِگ‌مَن رو‌به‌رو می‌شوید و اینجا است که ناگهان تمام خاطرات شما از سونیک و نبردهای پیاپی با دکتر اِگ‌مَن زنده می‌شود. نبرد با او اگرچه سخت و طاقت فرسا نیست اما این تنها باری نخواهد بود که او را می‌بینید.  دکتر اِگ‌مَن تنها غول بازی نیست و در این راه با غول‌های دیگری نیز رو‌به‌رو می‌شوید که از بین بردن آن‌ها امتیاز بالایی را نصیب شما می‌کند. sonic-dash جلوه‌های بصری بازی کیفیت مطلوبی دارند و گرافیک هنری نیز همان حالت کلاسیک و قدیمی خود را حفظ کرده که این را می‌توان در صف نکات مثبت بازی قرار داد. هنوز سنگ‌های بازی شطرنجی هستند و درخت‌ها نیز همان حالت قدیمی را دارند. موسیقی بازی نیز همانطور که در ابتدا نیز اشاره کوتاهی به آن کردم، حال و هوای سونیک‌های کلاسیک را دارد و به زیبایی در بازی گنجانده شده است. سونیک هم این روزها اگرچه سن و سال دار شده است اما از رسم و رسوم این روزهای بازی‌های تلفن‌های هوشمند عقب نمانده است و از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده می‌کند.  حلقه‌های قرمزی در بازی وجود دارند که تعداد آن‌ها در طول مسیر بسیار کم است. با این حلقه‌ها می‌توانید در صورت برخورد با موانع و باختن بازی، بازی را ادامه دهید یا به خرید و آزاد کردن شخصیت‌های معروف سری سونیک بپردازید. برای خرید این حلقه‌های قرمر باید از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده کنید. حلقه‌های طلایی نیز که در طول مسیر پرتعداد هستند، کاربردهای خوبی در فروشگاه بازی دارند. با این حلقه‌ها که نیازی نیست آن‌ها را با پول واقعی خریداری کنید می‌توانید به ارتقا سطح سونیک بپردازید و او را قوی‌تر کنید. در مجموع، سونیک دَش اگرچه سبکی تکراری و نخ‌نما شده دارد، اما حضور شخصیتی دوست‌داشتنی و محبوب مانند سونیک، از این بازی یک تجربه لذت‌بخش و البته سرگرم‌کننده ساخته است. اگر شما هم دوران طلایی سگا جنسیس و روزهای خوش سگا و سونیک را به یاد دارید و از انجام بازی‌هایی با این سبک لذت می‌برید، در دانلود و نصب این بازی ذره‌ای درنگ نکنید. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از ویندوزفون مارکت | دانلود از کافه بازار تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده