// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰

گزارشی از بازی Final Fantasy XV در نمایشگاه PAX East 2015

در هفته‌ای که گذشت شاهد همایش PAX East در بوستون بودیم که اکثر استودیوها و کمپانی‌های مهم هم در این همایش شرکت داشتند و می‌توان از بین آن‌ها به اسکوئر انیکس اشاره کرد. این کمپانی جلسه‌ای اختصاصی برای بازی Final Fantasy XV تدارک دید که در طی آن اطلاعات هیجان انگیزی از بازی منتشر شد. با زومجی برای خواندن جزئیات مطلب همراه شوید.
در طی این جلسه، «وان هزمر» و «پریزت یاکاران» طراحان ارشد بازی اطلاعات جالبی از خود بازی و دموی پیش روی آن با نام Episode Duscae به همراه تعداد نسبتا زیادی تصویر و طراحی مفهومی منتشر کردند. ما از صحبت‌های آن‌ها مطلع شدیم که تیم «فرهنگی» در استودیو که خود هزمر رهبری آن‌ها را بر عهده دارد درحال ساخت «فرهنگ» برای بازی هستند. آن‌ها کارشان را با ساخت تمدن‌های مختلف (آن‌ها از واژه تمدن برای شهرهای بازی استفاده کردند) شروع کردند که هر کدامشان بر روی محیط اطراف خود تاثیر خواهند گذاشت و متقابلا محیط اطراف نیز بر روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. آن‌ها همچنین تاثیر وضعیت اقتصادی بر روی ساکنان هر تمدن را هم تجزیه تحلیل کرده‌اند، مانند چیزی که می‌خورند،می‌پوشند و موارد دیگر. وقتی که وان هزمر به تیم سازنده ملحق شد فقط چهار فرد خارجی بین آن‌ها وجود داشت. تیم سازنده در اولین ملاقات‌شان درمورد اینکه اگر یک سفینه فضایی سقوط کرده و با زمین برخورد کند از لحاظ گرافیکی چگونه خواهد شد به بحث و گفتگو پرداختند. تیم سازنده شامل تعداد زیادی افراد «دیوانه» می‌شود و آن‌ها اجازه دارند که هرکاری دلشان خواست انجام دهند. افرادی که عاشق اتومبیل‌ها هستند بر روی اتومبیل‌های بازی کار می‌کنند، افرادی که عاشق موجودات عجیب و غریب هستند بر روی هیولاهای بازی کار می‌کنند. در حقیقت هرکسی بر روی چیزی که علاقه بیشتری نسبت به آن دارد فعالیت می‌کند. تیم سازنده قصد دارد تا افسون و زیبایی قدیمیِ سری Final Fantasy را حفظ کند اما به صورتی مدرن، یعنی در حقیقت همان فانتزی دوست داشتنی در بازی وجود داشته باشد اما برای مخاطب واقعی جلوه کند. در دموی بازی که Episode Duscae نام دارد شما در مکانی گیر کرده‌اید چرا که شخصی نامشخص اما بلوند ماشین نوکتیس را خراب کرده است و سیدنی آن را برای قیمت مشخصی تعمیر خواهد کرد. هدف بازیکن در این دمو بدست آوردن پول کافی برای پرداخت هزینه تعمیر است. برای رسیدن به این هدف شما باید یک کرگدن خاص را شکار کنید چرا که بر روی سر شاخدارش جایزه گذاشته‌اند. همچنین متوجه شدیم که وقتی کمپین بازی به شب برسد، بازی اتوماتیک ذخیره خواهد شد. با توجه به صحبت‌های یاکارن هوش مصنوعی در بازی باید فعال، قابل باور، راحت (تیم سازنده قصد دارد که بازیکن با هوش مصنوعی مشکلی نداشته و بتواند با آن‌ها سرگرم شود هرچند که میزان مورد نظر باید متعادل باشد) و احساسی باشد. همچنین در بازی سیستمی وجود دارد با نام «درخواست دوستان» و نحوه کارش اینگونه است که وقتی شما متوجه چیزی نشوید، دوستانتان ممکن است آن‌را دیده و از شما بخواهند بررسیش کنید. گاهی اوقات این سیستم به عنوان کمکی برای پایان یک ماموریت کار می‌کند، گاهی اوقات هم برای شروع یک ماموریت بکار می‌رود. طبق صحبت‌های تیم سازنده شهرها در بازی باید بیادماندنی باشند و اگرچه فرهنگی عمیق در آن‌ها ریشه گرفته اما همین فرهنگ ضررها و مشکلات خاصی را به آن‌ها تحمیل کند. شهرها همچنین باید مکانی برای استراحت کردن بوده و پشتیبانی‌های مختلفی برای بازیکن ارائه دهند. در Episode Duscae هیچ شهر بزرگی وجود نخواهد داشت چرا که تیم سازنده قصد ندارد به زور شهری تمام نشده و ناقص در آن جای دهد فقط برای اینکه بیشتر از قبل متاثر کننده باشد اما پایگاه‌های مختلفی در دمو پیدا خواهید کرد. به طور کلی در دموی بازی دو پایگاه وجود دارد، یکی ایستگاه سیدنی و دیگری پایگاه چکبو (نوعی پرنده خیالی در این مجموعه). پایگاه چکبو به کاراکتر ویز تعلق دارد، کسی که علاقه بسیار زیادی به چکبوها دارد و این پایگاه را برای گسترش عشق و دوستی نسبت به چکبوها احداث کرده است، او همچنین با قیمت پایین کالاهای مختلفی را به فروش می‌رساند. البته هیچ مدل چکبویی در دموی Episode Duscae برای خرید یا اجاره وجود نخواهد داشت چرا که کرگردن‌های آن منطقه به علت نامعلومی بسیار خشمگین و دیوانه شده‌اند. هرچند که تنها دلیل احداث پایگاه خرید یا اجاره چکبو نیست. پایگاه چکبو نمونه کاملی از نحوه زندگی، غذا خوردن، خوابیدن و دیگر کارهای روزمره‌ی NPCها در بازی است و همچنین قادر خواهید بود تا سیستم خرید و فروشِ بازی را هم در آنجا مشاهده کنید. در این پایگاه بازیکنان می‌توانند مواد لازم برای غذا پختن وقتی که در دنیای بازی اردوگاه می‌زنند را خریداری کنند. انتخاب هر نوع غذا به معنی انتخاب قدرتی است که بعد از مصرف آن دریافت می‌کنید، به عنوان مثال یکی از غذاهای بازی به شما کمی قدرت حمله، دفاع و تجربه می‌دهد و هرچه در انتخاب مواد مورد نیاز آیتم‌های بهتری انتخاب کنید «درجه» آن غذا هم بهتر می‌شود که مساوی است با قدرت بیشتر. البته واژه «کمی» را با پنج یا ده درصد قدرت بیشتر اشتباه نگیرید بلکه به اندازه ۵۰ درصد و اگر غذا درجه یک باشد ۷۵ درصد به قدرت مشخص شده اضافه خواهد شد. شما همچنین قادر خواهید بود تا در کاروان‌های بازی بخوابید (در هر پایگاه یک کاروان است). خوابیدن در این مکان‌ها هیچ قدرت خاصی را افزایش نمی‌دهد اما باعث می‌شود تا امتیازهایی که در طول روز بدست آورده‌اید بیشتر شوند، به این معنا که اگر یک بازیکن در طول روز تعداد خیلی زیادی از دشمنانش را نابود کرده باشد، بهتر است به جای اردوگاه به یکی از کاروان‌های نزدیک در منطقه برود تا سریع‌تر ارتقای درجه یابد. البته باید گفت که خوابیدن در این کاروان‌ها رایگان نیست و باید مبلغی را برای هر شب بپردازید. ایجاد تعادل میان مراحل داستانی بازی و خوابیدن در این کاروان‌ها برای گرفتن بهترین نتیجه بسیار مهم است. در ادامه شما می‌توانید تصاویر منتشر شده از جلسه‌ی این بازی در طی همایش را مشاهده کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده