نویسنده: تیم زومجی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸

بهترین استودیو بازی‌سازی سال ۲۰۱۵ از نگاه زومجی

بتسدا یکی از بزرگ‌ترین بازیسازان و ناشران بازی‌های ویدیویی است که در سال ۱۹۸۶ در کشور آمریکا تاسیس شده است. عمده شهرت این شرکت برای ساخت سری بازی‌های Elder Scrolls است که طرفداران سبک نقش‌آفرینی خاطرات خوبی با آن‌ها دارند. سری بازی‌هایی که هرگز به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری خود را محدود نکردند و همواره به دلیل وسعت بالا و گستردگی بسیار زیاد تعریف جدیدی از سبک نقش‌آفرینی ارائه کردند.

سال ۲۰۱۵ هم برای بتسدا یکی از بهترین سال‌های دوران فعالیتش بود. این کمپانی ابتدا نسخه Old Blood بازی Wolfenstein را عرضه کرد که یکی از خوش‌ساخت‌ترین شوتر اول‌شخص‌های امسال بود و پس از آن هم با عرضه Elder Scrolls: Online، افسانه‌های این سری محبوب قدیمی را در قالب یک اثر آنلاین ارائه داد که در حد فاصل کم‌تر از یک سال توانسته به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این سبک تبدیل شود. از طرفی دیگر بتسدا فعالیت خوبی هم در زمینه بازی‌های موبایل داشت و با عرضه Fallout: Shelter، که نوعی پیش‌زمینه بازی بزرگ فال‌اوت 4 هم بود، ثابت کرد که حتی در پلتفرم موبایل هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بازسازی نسل هشتمی بازی Dishonored هم یکی دیگر از آثار این کمپانی بزرگ در سال ۲۰۱۵ بود که به کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان لذت چشیدن طعم این بازی بزرگ را هدیه داد. به‌علاوه بتسدا سال ۲۰۱۵ را به بهترین شکل ممکن و با عرضه بازی فال‌اوت 4 به پایان رساند که اوج هنرنمایی این شرکت در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی است.

بدون شک در سال ۲۰۱۶ هم خبر‌های زیادی در مورد بتسدا خواهیم شنید. این شرکت بازی Doom را برای عرضه در سه ماهه اول سال آینده در دست ساخت دارد و همچنین نسخه دوم Dishonored هم برای سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است. به‌علاوه بتسدا نسخه جدیدی از سری Elder Scrolls را با نام Legends در دست ساخت دارد که ابتدا قرار بود اواخر سال جاری عرضه شود و در حال حاضر انتشار آن به سال ۲۰۱۶ موکول شده است. این بازی که یک اثر کارتی خواهد بود و در کنار رایانه‌های شخصی برای گوشی‌های موبایل هم عرضه می‌شود، قرار است رقیبی سر‌سخت برای Hearthstone بلیزارد باشد که چند سالی است یکه‌تاز میدان نبرد میان بازی‌های کارتی است. همچنین می‌توان انتظار داشت که بتسدا برای سال آینده بازی‌های جدیدی را نیز معرفی کند که باید منتظر اخبار بیش‌تر در مورد آن‌ها باشیم. علی‌رغم این‌که این شرکت پیش‌تر اعلام کرده فعلا نباید منتظر نسخه جدیدی از سری Elder Scrolls بود، ولی شاید این بازی هم همانند فال‌اوت 4 خیلی سریع پس از معرفی عرضه شود تا طرفداران نقش‌آفرینی بتوانند یک اثر حماسی دیگر را از این سری در سال ۲۰۱۶ تجربه کنند. همچنین بتسدا چندی پیش اعلام کرد که برنامه‌های زیادی برای بسته‌های الحاقی فال‌اوت 4 دارد و امیدواریم شاهد محتویات داستانی جدیدی برای این بازی باشیم که آن را بیش‌از پیش ارزشمند‌تر می‌کنند.

به‌هر حال سال ۲۰۱۵ سال باشکوهی برای بتسدا بود که با عرضه بازی‌های بزرگ و با کیفیت اوقات بسیار خوشی را برای گیمر‌ها فراهم کرد. به همین دلیل هم در حضور بزرگان دیگری مثل سی‌دی پراجکت رِد، سایانیکس، فرام سافت‌ویر و کوجیما پروداکشنز توانست لقب بهترین استودیو بازی‌سازی سال را از تیم زومجی دریافت کند.


حالا نوبت شما است تا بهترین استودیو بازی‌سازی سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده