نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

۵ فیلم بعدی مجموعه جنگ ستارگان چه زمانی اکران خواهند شد؟

با اینکه جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به تازگی کار اکران خود را آغاز کرده است، اما این تازه اول راه برای کمپانی دیزنی و دوران جدید این مجموعه است و در سال‌های آتی ۵ فیلم دیگر نیز از این مجموعه اکران خواهند شد.

این مطلب حاوی اطلاعات بسیار کمی از فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد است. اگر می‌خواهید چیزی از فیلم ندانید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید.

از زمانی که دیزنی امتیاز مجموعه جنگ ستارگان را از در سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۴ میلیارد دلار از جورج لوکاس خریداری کرد، این کمپانی اعلام کرد که برنامه‌های زیادی برای این مجموعه در سر دارد. علاوه بر ساخت سه قسمت اصلی (اپیزودهای ۷،۸ و ۹)، دیزنی اعلام کرده بود که قرار است ۳ فیلم فرعی بر اساس این مجموعه بسازد. حال که قسمت هفتم فیلم و در حقیقت اولین فیلم از فاز تازه این مجموعه اکران شده و همین‌طور در حال شکستن رکوردهای مختلف است، طرفداران بسیار بیش از پیش برای دیدن فیلم‌های اصلی و فرعی دنیای استار وارز مشتاق شده‌اند. اما این ۵ فیلم بعدی چه فیلم‌هایی هستند و چه زمانی اکران خواهند شد؟ اگر از طرفداران این مجموعه هستید و می‌خواهید بدانید که این فیلم‌ها چه زمانی اکران می‌شوند، با ما در ادامه همراه باشید.

 

تاریخ اکران ۵ فیلم بعدی جنگ ستارگان

جنگ ستارگان: روگ یک (Star Wars: Rogue One)

تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۶ آذر ۱۳۹۵)

اولین فیلم فرعی از این مجموعه، کمتر از یک سال دیگر اکران خواهد شد. داستان این قسمت قبل از ملاقات اوبی وان کنوبی و لوک اسکای‌واکر روایت می‌شود و به ما نشان می‌دهد که پرنسس لیا، R2-D2 و دیگر همراهان‌شان چگونه توانستند نقشه‌های ساخت دت‌استار را به دست آورند. سازندگان فیلم از آن به عنوان یک فیلم در ژانر سرقت نام برده‌اند. سکانداری جنگ‌ ستارگان: روگ یک بر عهده گرت ادواردز، کارگردان فیلم گودزیلا (Godzilla) است و از ستارگان آن می‌توان به فلیسیتی جونز، مدز میکلسن، الن تودیک و فارست ویتکر اشاره کرد.

 

تاریخ اکران ۵ فیلم بعدی جنگ ستارگان

جنگ ستارگان: قسمت ۸ (Star Wars: Episode VIII)

تاریخ اکران: ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷‌( ۲۴ آذر ۱۳۹۶)

این فیلم، داستان لوک اسکای‌واکر، پرنسس لیا، ری، فین و همراهان‌شان را ادامه می‌دهد که به مبارزه با The First Order مشغول هستند. The First Order که از تعدادی از افراد امپراتوری که اکنون شکست خورده تشکیل شده، توسط اسنوک و با کمک کیلو رن رهبری می‌شود. نام فیلم هنوز مشخص نشده است. کارگردانی فیلم بر عهده رایان جانسون، کارگردان فیلم‌هایی همچون لوپر (Looper) و آجر (Brick) است.

 

تاریخ اکران ۵ فیلم بعدی جنگ ستارگان

مجموعه جنگ ستارگان: هان سولو (Star Wars Anthology: Han Solo)

تاریخ اکران: ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷)

این فیلم که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، داستان ریشه‌های شخصیت محبوب هان سولو را روایت می‌کند. این فیلم در حقیقت اولین فیلمی خواهد بود که در آن ما با گذشته این شخصیت آشنا می‌شویم. مجموعه جنگ ستارگان: هان سولو توسط فیل لرد و کریستوفر میلر کارگردانی می‌شود. همچنین شایعه شده که این آخرین فیلمی خواهد بود که توسط لاورنس کاسدان، نویسنده محبوب و قدیمی این مجموعه، نوشته خواهد شد.

 

تاریخ اکران ۵ فیلم بعدی جنگ ستارگان

جنگ ستارگان: قسمت ۹ (Star Wars: Episode IX)

تاریخ اکران: ۲۰۱۹

این فیلم که قرار است توسط کالین ترورو،‌کارگردان فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) کارگردانی شود، فیلم‌نامه‌اش توسط رایان جانسون نوشته خواهد شد. احتمالا این فیلم نبرد قهرمانان داستان با کیلو رن و اسنوک را به نتیجه می‌رساند. این فیلم در حقیقت پایانی است بر اولین سه‌گانه‌ای که دیزنی وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد (و دیزنی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سه‌گانه دیگر از این مجموعه است). هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از شخصیت‌های دو فیلم قبلی در این فیلم حضور خواهند داشت.

 

Boba-Fett-Solo-Movie

مجموعه جنگ ستارگان: بوبا فت (Star Wars Anthology: Boba Fett)

تاریخ اکران: ۲۰۲۰

هنوز ساخت این فیلم به طور رسمی اعلام نشده است و هنوز هیچ شایعه‌ای مبنی بر اینکه چه کسی در این فیلم حضور خواهد داشت و کارگردان آن نیز چه کسی خواهد بود، مطرح نشده است. این فیلم نیز به نوعی دنباله‌روی دو فیلم دیگر فرعی این مجموعه (روگ یک و هان سولو)‌ خواهد بود و داستانش ربطی به داستان سه‌گانه اصلی نخواهد داشت و این احتمال می‌رود که این فیلم نیز مانند فیلم تکی هان سولو، به ریشه‌های شخصیت بوبا فت که یک جایزه‌بگیر در دنیای استار وارز است، بپردازد. با این حال تمام اطلاعاتی که تا به حال درباره این فیلم مطرح شده، در حد شایعه است و باید منتظر بمانیم تا اولین اطلاعات رسمی از این فیلم فرعی منتشر شود.

 

مقاله مرتبط

با تمام این تفاسیر، تنها چیزی که صد در صد راجع به آن مطمئن هستیم این است که دیزنی برنامه دارد که هرسال یک فیلم از مجموعه جنگ ستارگان اکران کند که این فیلم‌ها یک سال در میان، یک فیلم اصلی و یک فیلم فرعی خواهند بود.

فیلم Star Wars: The Force Awakens که اولین فیلم دیزنی از زمان خرید امتیاز این مجموعه است، در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و اخیرا توانسته تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی در ایالات متحده شود. از بازیگران قدیمی این مجموعه که دوباره به فیلم بازگشته‌اند، می‌توان به هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر اشاره کرد. از بازیگران جدید این فیلم هم می‌توان از آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا نام برد.

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Comicbook


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده