سونی به دلیل مشکلات به وجود آمده برای پلی استیشن نتورک اشتراک کاربران را تمدید می کند
دوشنبه این هفته بود که سرویس پلیاستیشن نتورک با مشکلاتی روبهرو شد و این سرویس برای مدتی از دسترس خارج بود. چند روز پیش سونی با انتشار توییتی در حساب رسمی خود، ضمن عذرخواهی از کاربران به دلیل مشکلات پیش آمده و تشکر از صبر آنها، اعلام کرد که اشتراک کاربران سرویسهای پلیاستیشن پلاس، پلیاستیشن ناو و سرویس کرایه ویدیو را تمدید خواهد کرد:
از صبر شما سپاسگزاریم. به زودی اطلاعاتی درباره تمدید اشتراک کاربران پلیاستیشن پلاس، پلیاستیشن ناو و سرویس کرایه ویدیو به شما میدهیم.
هنوز مشخص نیست که سونی قصد دارد چه مدتی اشتراک کاربران این سرویسها را تمدید کند. در کریسمس سال ۲۰۱۴ که سرویسهای سونی تقریبا یک هفته در دسترس نبود، سونی اشتراک تمام کاربرانش را به مدت ۵ روز تمدید کرد.
در صبح روز دوشنبه، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه سرویس پلیاستیشن نتورک در مناطقی از قبیل اروپا و آمریکا از دسترس خارج شده است. مشکل به وجود آمده تقریبا تمام سرویسهای سونی از پلیاستیشن استور گرفته تا بازی آنلاین برروی پلتفرمهای پلیاستیشن 4،پلیاستیشن 3 و پلیاستیشن ویتا را غیر قابل دسترسی کرده بود.
این سرویسها به مدت تقریبا ۱۰ ساعت از دسترس خارج بودند و تیم مهندسی سونی بالاخره پس از این مدت توانستند که مشکلات را حل کنند. گروه هک فانتوم اسکواد، مسئولیت به وجود آمدن این مشکلات را بر عهده گرفت. این گروه پیش از این تهدید کرده بود که در اویل سال نو برنامه دارد حملات DDoS را برروی پلیاستیشن نتورک انجام دهد.
منبع: Gamespot