نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

خالق آکیولس ریفت: پلی استیشن VR به اندازه ریفت قدرتمند نیست

پالمر لاکی، خالق آکیولس ریفت، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که با اینکه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR، هدست خوبی است و به عنوان یک رقیب برای آکیولس ریفت به حساب می‌آید، اما سخت‌افزار آن مانند آکیولس ریفت قوی و بروز نیست. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس و خالق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، اخیرا در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت ای‌بی تایمز انجام داده، اعلام کرده که سخت‌افزار پلی‌استیشن VR به قدرتمندی هدست آکیولس ریفت نیست. در این مصاحبه هنگامی که مصاحبه‌کننده گفت که هدست پلی‌استیشن VR جدی‌ترین رقیب آکیولس ریفت است، لاکی این نکته را تقریبا تایید کرد اما افزود که جامعه هدف این دو دستگاه با هم کاملا فرق دارند:

اینکه پلی‌استیشن وی‌آر اصلی‌ترین رقیب آکیولس ریفت است، ممکن است حرف درستی باشد. من فکر می‌کنم که در حال حاضر افراد زیادی وجود ندارند که کنسول پلی‌استیشن 4 داشته باشند و یک رایانه شخصی مخصوص بازی نداشته باشند و بخواهند که ۱۵۰۰ دلار پول بدهند تا یک رایانه شخصی مخصوص بازی همراه با یک هدست آکیولس ریفت بخرند. سونی با این هدست، واقعیت مجازی را برای گروه دیگری از مردم در دسترس قرار خواهد داد و من فکر می‌کنم کاربران ما کاملا با کاربران هدست آنها فرق می‌کنند.

همچنین لازم می‌دانم به این نکته نیز اشاره کنم که هدست آنها، به اندازه آکیولس ریفت پیشرفته نیست. با اینکه پلی‌استیشن وی‌آر هدست خوبی است اما کنسول پلی‌استیشن 4 از لحاظ قدرت سخت‌افزاری اصلا در حد و اندازه رایانه‌ای پیشنهادی ما نیست.

همانطور که احتمالا می‌دانید، هدست آکیولس ریفت برای کار کردن نیاز به یک رایانه قدرتمند دارد در حالیکه پلی‌استیشن VR با کنسول پلی‌استیشن 4ی کار می‌کند که هم‌اکنون در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد. همچنین در ادامه این مصاحبه لاکی اعلام کرد که پیش از آغاز کمپین کیک‌استارتر ریفت در سال ۲۰۱۲، وی از تعدادی از مهندسین سونی دعوت کرده بود که نمونه اولیه این هدست را ببینند:

من پیش از آنکه کمپین کیک‌استارتر خود را راه‌اندازی کنم، می‌دانستم که تعدادی از افراد در کمپانی سونی، در حال کار برروی تکنولوژی واقعیت مجازی هستند. ما به همین دلیل از تعدادی از آنها دعوت کردیم تا ببینند که ما در حال کار برروی چه چیزی هستیم و با آنها درباره این تکنولوژی و استانداردهای آن صحبت کنیم. موضوع اصلی بحث ما این بود که چه کاری می‌توانیم بکنیم که افراد هنگام استفاده از این تکنولوژی راحت باشند و از آن زده نشوند.

به نظر من، این مسئله مهم‌ترین قسمت واقعیت مجازی است. آنها نیز این نکته را به خوبی درک کرده‌اند. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای موفقیت این تکنولوژی، محتوا است و آنها به خوبی در حال کار برروی ساخت محتوا برای پلی‌استیشن VR هستند.

همین هفته گذشته بود که کاز هیرای، رئیس سونی اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ توسعه‌دهنده در برنامه ساخت محتوا برای پلی‌استیشن وی‌آر ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ بازی نیز برای این هدست در حال ساخت است.

چند روز پیش و در جریان نمایشگاه CES 2016 نیز، کمپانی آکیولس از قیمت ۶۰۰ دلاری هدست آکیولس ریفت رونمایی کرد. سونی اما هنوز قیمت و تاریخ عرضه دقیق هدست خود را اعلام نکرده اما چندی پیش وب‌سایت آمازون برای لحظاتی قیمت این هدست سونی را برروی وب‌سایت خود ۸۰۰ دلار اعلام کرده بود با این حال به نظر نمی‌رسد که این قیمت نهایی هدست پلی‌استیشن VR باشد زیرا پیش از این شوهی یوشیدا اعلام کرده بود که آنها قصد دارند که پلی‌استیشن وی‌آر را با کمترین قیمت ممکن عرضه کنند.

نظر شما درباره صحبت‌های لاکی چیست؟ آیا شما با صحبت‌های او درباره متفاوت بودن جامعه هدف این دو هدست موافق هستید؟ آیا اصلا به نظر شما تکنولوژی واقعیت مجازی آینده روشنی دارد و می‌تواند همه‌گیر شود؟

منبع: Gamespot