نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

شایعه: فروش ایکس باکس وان از مرز ۱۸ میلیون دستگاه عبور کرد

با توجه به اینکه مایکروسافت دیگر برنامه‌ای برای اعلام تعداد دقیق کنسول‌های به فروش رفته اش ندارد، منابع مختلفی درباره‌ی آمار جدید فروش کنسول نسل هشتمی این شرکت نظر می‌دهند. به تازگی یکی از همین منابع از فروش بیش از ۱۸ میلیون دستگاه ایکس باکس‌وان خبر داده است. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

پس از اعلام درخشش ادامه‌دار کنسول پلی استیشن‌4 سونی با فروش بیش از ۳۶ میلیون دستگاه، به تازگی بعضی منابع از گذر فروش ایکس باکس‌وان از مرز ۱۸ میلیون دستگاه خبر دادند. با توجه به اینکه از این پس مایکروسافت قصد ندارد تعداد دقیق کنسول‌های به فروش رفته‌اش را رسما اعلام کند و از این پس به ارائه‌ی آمار دقیق کاربران فعال ایکس‌باکس لایو بسنده خواهد کرد، آمار فروش کنسول این شرکت را دیگر باید Mary Jo Foleyاز منابع غیر رسمی دنبال کرد.

مِری فولی، یکی از نویسندگان مشهور سایت ZDNet که بیشتر خبرهای مربوط به شرکت مایکروسافت را پوشش می‌دهد، در مطلبی از قول یکی از منابع خود عنوان کرده که این شرکت تا کنون بیش از ۱۸میلیون دستگاه ایکس باکس‌وان فروخته است. فولی اعلام کرده که این آمار را در جریان مراسم این هفته‌ی Windows Weekly شنیده و البته تاکید هم کرده است که این آمار و ارقام همه غیر رسمی بوده و از منبعش هم نمی‌تواند سخنی بگوید.

فولی این عدد را در جریان یک مصاحبه با موضوع اعلام مایکروسافت درباره‌ی رسیدن کاربران ویندوز 10 به ۲۰۰ میلیون نفر فاش کرده است. البته به این موضوع هم باید اشاره کرد که این شرکت آمریکایی تعداد کاربران ایکس باکس‌وان که پس از به روزرسانی ماه نوامبر از ویندوز 10 استفاده می‌کنند هم به این تعداد اضافه کرده است.

بعلاوه، این عدد ۲۰۰ میلیون تنها دستگاه‌های فعال را شامل می‌شود. سخنگوی مایکروسافت همچنین در مصاحبه‌ای با سایت ZDNet اعلام کرده است که منظور از واژه‌ی فعال (active) آن دسته از کاربرانی هستند که از ۲۸روز گذشته تا کنون حداقل یک بار از دستگاهشان استفاده کرده‌اند.

فولی اضافه می‌کند که بیشتر سهم این آمار ۲۰۰ میلیونی را نسخه‌های ویندوز 10 بر روی پی‌سی (با ۱۸۰ میلیون) و نسخه‌های ویندوز فون تشکیل می‌دهد و بقیه‌ی آن را آمار حدودی ۱۸ میلیون دستگاه ایکس باکس وان کامل می‌کند.

PS4 Vs Xbox One

بر خلاف تصمیم مایکروسافت مبنی بر اعلام تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو به جای تعداد فروش دقیق کنسول به دلیل دقیق‌تر پنداشتن این نحوه‌ی آماردهی، رقیب ژاپنی این شرکت تمایل بیشتری به اعلام تعداد دقیق کنسول‌هایش دارد. طبق آخرین آمار اعلام شده در هفته‌ی گذشته، سونی موفق به فروش ۳۵.۹ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 تاکنون شده است، که ۵.۷ میلیون از این تعداد مربوط به فروش تعطیلات کریسمس این شرکت می‌شود. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، پیش از این اشاره کرده بود که فاصله‌ی فروش کنسول ما با سونی آنقدر زیاد است که شاید ما هرگز نتوانیم به آن برسیم. البته با وجود تمام این حرف‌ها هر دو شرکت به سوددهی خود ادامه می‌دهند و بخش ایکس‌باکس مایکروسافت با عملکرد خوب بازی‌های انحصاری توانسته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد رشد سوددهی داشته باشد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده