نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

عذر‌خواهی اپیک گیمز از یک کاربر مسلمان بازی Paragon

بازی Paragon یک اثر MMO است که ثبت‌نام نسخه بتا آن مدتی است آغاز شده است. حال یکی از علاقه‌مندان مسلمان بازی با نام محمد خان با مشکلاتی در ثبت‌نام این بازی روبرو شده که عذرخواهی اپیک گیمز را در پی داشته است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

محمد خان یک گیمر مسلمان است که چندی پیش سعی کرد در نسخه آزمایشی بازی Paragon ثبت‌نام کند. ولی با صفحه‌ای همانند تصویر زیر روبرو شد که اعلام می‌کرد اسم وی در بین اسامی مسدود شده این بازی قرار دارد و امکان ثبت‌نام وجود ندارد. وی ابتدا تصور کرد که هک شده است؛ ولی این مشکل در دفعه دوم تلاشش برای ثبت‌نام هم پیش آمد و وی با تصویری که در ادامه می‌بینید روبرو شد:

Paragon

به همین دلیل هم وی مشکل خود را طی توییتی به شرح زیر مطرح کرد:

ایپک‌گیمز، اسم من خان است و من یک تروریست نیستم.

مشکل این کاربر به دلیل اقدامات دولت آمریکا در راستای کنترل مردم کشور‌های دیگر است که بر اساس آن برخی اسامی مثل محمد نمی‌توانند در سرویس‌های این کشور ثبت‌نام یا از آن‌ها استفاده کنند. با این حال کمپانی اپیک گیمز به توییت این کاربر واکنش نشان داد و تیم سویینی، یکی از بنیان‌گذاران استودیو، با توییتی رسما از این کاربر عذر‌خواهی کرد:

خان، این مشکل به دلیل فیلترینگ دولت آمریکا است و ما هرگز قصد انجام چنین کاری را نداشتیم. سعی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کنیم.

سویینی همچنین توضیح داد که برای ساخت صفحه ثبت‌نام بازی Paragon از کد‌های صفحه ثبت‌نام موتور آنریل انجین 4 استفاده کرده است که اسامی مثل محمد در آن مسدود شده است.

عذر خواهی رسمی اپیک بابت مشکل پیش آمده باعث شد تا خان دوباره با انتشار توییتی از آن‌ها تشکر کند که متن آن به شرح زیر است:

از تیم سویینی و کمپانی اپیک گیمز تشکر می‌کنم که به من جواب دادند و سعی می‌کنند این مشکل را برطرف کنند. نحوه رفتار آن‌ها با من می‌تواند الگویی برای دیگر کمپانی‌ها هم در برخورد با کاربران باشد.

نظر شما در مورد برخورد اپیک با این کاربر چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده