نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

بازی Hitman مجددا به یک اثر چند‌ قسمتی تبدیل شد

پیش از این قرار بود کمپانی اسکوئر انیکس آخرین نسخه هیتمن را در قالب یک بازی کامل ارائه دهد و سپس با عرضه محتویات اضافی از آن پشتیبانی کند. ولی این کمپانی مجددا موضع خود را در مورد این بازی تغییر دارد و حال قرار است بازی به شکل یک اثر چند‌قسمتی عرضه شود.

دقیقا از روز معرفی نسخه جدید بازی «هیتمن» سازندگان بازی در استودیو آی‌او اینتراکتیو و کمپانی اسکوئر انیکس به عنوان ناشر بازی، چندین و چند بار نوع عرضه آن را تغییر داده‌اند. بازی در ابتدا قرار بود به شکلی چند‌قسمتی عرضه شود که هر قسمت شامل یک منطقه و ماموریت‌های محدود به آن می‌شد. ولی پس از مدتی این قضیه تغییر یافت و قرار شد بازی به شکلی کامل عرضه شود و پس از آن هم سازندگان با عرضه بسته‌های الحاقی از آن پشتیبانی کنند.

ولی امروز مجددا نحوه عرضه بازی عوض شده و دوباره به شکل اولیه خود برگشته است. در نتیجه نسخه جدید Hitman یک بازی چند‌قسمتی خواهد بود که قسمت اول آن در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند ۹۴) و به قیمت ۱۵ دلار عرضه می‌شود. این قسمت فقط شامل منطقه پاریس و ماموریت‌های مرتبط با آن خواهد بود. پس از انتشار این قسمت و  با فاصله یک ماهه، قسمت دوم بازی عرضه خواهد شد که داستانش در کشور ایتالیا جریان دارد و ماه پس از آن هم گیمر‌ها در نقش مامور ۴۷ به مراکش سفر خواهند کرد. اسکوئر انیکس پس از از عرضه این قسمت با ارائه محتویات ماهیانه از بازی پشتیبانی خواهد کرد که در بین آن‌ها سه ماموریت بزرگ در کشور‌های تایلند، آمریکا و ژاپن هم وجود خواهند داشت. آخرین قسمت بازی هم در ژاپن جریان خواهد داشت که این قسمت در اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود.

هانِس سیفرت، رییس استودیو آی‌او اینتراکتیو، دلیل تبدیل شدن مجدد بازی به یک اثر چند‌قسمتی را به شکل زیر شر ح داده است:

ما دوباره تصمیم گرفتیم تا بازی را به شکل یک اثر چند‌قسمتی عرضه کنیم. دلیل این کار در مرحله نخست داشتن زمان بیش‌تر برای ساخت محتوای بعدی بازی است و در نتیجه ما قادر خواهیم بود تمامی محتویات بازی را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم. دلیل دیگر این موضوع هم این است که اکنون می‌توانیم قسمت‌های مختلف بازی را به راحتی بسط داده و داستانی غنی در آن‌ها قرار دهیم. این نسخه از هیتمن به عنوان یک پایه داستانی برای نسخه‌های بعدی بازی محسوب می‌شود و به همین دلیل هم وجود داستان عالی در آن ضروری است.

در حالی قسمت اول بازی ۱۵ دلار قیمت خواهد داشت که محتویات بعدی آن هریک با قیمت ۱۰ دلار فروخته خواهند شد. به‌علاوه علاقه‌مندان می‌توانند بازی کامل را به قیمت ۶۰ دلار خریداری کنند و در پایان سال ۲۰۱۶ و پس از تمام شدن تمام قسمت‌های بازی، یک نسخه کامل از آن به شکل فیزیکی عرضه خواهد شد.

پس اگر این نوع عرضه بازی هم مجددا دچار تغییر نشود، اولین قسمت از نسخه جدید هیتمن را در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۴ می‌توانیم بر روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی تجربه کنیم. همچنین یک نسخه بتا هم از این بازی عرضه خواهد شد که دارندگان پلی‌استیشن 4 در تاریخ ۲۳ بهمن و دارندگان پی‌سی هم در تاریخ ۳۰ بهمن می‌توانند آن را تجربه کنند.

منبع:‌ Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده