نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

تحلیلگر دنیای بازی های ویدیویی: قیمت هدست پلی استیشن VR بیش از ۳۰۰ دلار خواهد بود

مایکل پچر، تحلیل گر نام آشنای دنیای بازی‌های ویدیویی، اخیرا در مورد قیمت احتمالی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR اظهار نظر کرده و اعلام کرده است که به احتمال زیاد قیمت این هدست بیش از ۳۰۰ دلار خواهد بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پس از این که مشخص شد هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت با قیمتی ۶۰۰ دلاری عرضه خواهد شد، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد قیمت احتمالی دیگر هدست‌ها و علی‌الخصوص پلی‌استیشن VR سونی مطرح شد. به طوری که یک بار فروشگاه آمارون قیمت آن را ۸۰۰ دلار اعلام کرد و سونی هم بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد که این مبلغ قیمت واقعی هدست نخواهد بود. حال مایکل پچر که یکی از مشهور‌ترین تحلیل‌گران اتفاقات دنیای بازی‌های ویدیویی است، در آخرین قسمت از برنامه «پَچِر فکتور» نظریه خود را در مورد قیمت این هدست اعلام کرده است.

سونی چندی پیش اعلام کرده بود که پلی‌استیشن VR قیمتی نزدیک به یک کنسول خانگی خواهد داشت و به هیمن دلیل هم پچر قیمت آن را بیش از ۳۰۰ دلار و درحدود ۴۰۰ دلار می‌داند:

به نظر من قیمت هدست واقعیت مجازی سونی ۴۰۰ دلار خواهد بود. اگر شما به این هدست نگاه کنید، امکانات بسیار زیادی در آن وجود دارد که باعث می‌شود قیمت پایین‌تر از ۳۰۰ دلار معقول نباشد. ولی اگر سونی تعداد خیلی زیادی از این وسیله تولید کند، می‌توان انتظار داشت که آن را به قیمت پایین‌تری عرضه کند.

پچر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که هدست سونی برتری خاصی نسبت به آکیولس ریفت دارد و دلیل این امر هم تعداد بالای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 است:

گیمر‌های خیلی کمی هستند که یک پی‌سی واقعا قدرتمند در خانه داشته باشند. به همین دلیل هم دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 یک مزیت بزرگ برای سونی محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون کاربر کنسول پلی‌استیشن 4 مشتری بالقوه هدست پلی‌استیشن VR هستند و می‌توان پیش‌بینی کرد که سونی خیلی سریع بتواند نزدیک به ۱۰ میلیون عدد از هدست‌های خود را به فروش برساند. البته به نظر من برای این کار باید بیش از یک سال از عرضه هدست بگذرد.

نظر شما در مورد نظریه‌ها و پیش‌بینی‌های پچر چیست؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده